Elon Musk na svém Twitterovém účtu napsal, že v prosinci firma doručí společnosti Pepsi první elektrické tahače Semi. Ty ale měly být původně v prodeji už v roce 2019. Tři roky zpoždění? U Tesly nic neobvyklého.
Elon Musk na Twitteru napsal
„Mám radost, že můžu oznámit start produkce náklaďáků Tesla Semi s dodávkou pro Pepsi k 1. prosinci,“
Nápojářský gigant Pepsi na své tahač Tesla Semi čeká již půl dekády. Stovku těchto elektrických tahačů si objednal bezprostředně poté, co je v roce 2017 Elon Musk představil.
Tesla Semi se má vyrábět ve dvou specifikacích. A to s dojezdem 500, nebo 800 km. První varianta má stát 150 tisíc USD (3,8 milionu Kč), ta s delším dojezdem má být za 180 tisíc USD (4,55 milionu Kč). Američtí zájemci o ně ale museli složit zálohu 20 tisíc USD (půl milionu Kč), přičemž Tesla přestala letos v létě rezervace přijímat. Výroba tahačů Semi se má plně rozjet příští rok.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.