Elon Musk na svém Twitterovém účtu napsal, že v prosinci firma doručí společnosti Pepsi první elektrické tahače Semi. Ty ale měly být původně v prodeji už v roce 2019. Tři roky zpoždění? U Tesly nic neobvyklého.
Elon Musk na Twitteru napsal
„Mám radost, že můžu oznámit start produkce náklaďáků Tesla Semi s dodávkou pro Pepsi k 1. prosinci,“
Nápojářský gigant Pepsi na své tahač Tesla Semi čeká již půl dekády. Stovku těchto elektrických tahačů si objednal bezprostředně poté, co je v roce 2017 Elon Musk představil.
Tesla Semi se má vyrábět ve dvou specifikacích. A to s dojezdem 500, nebo 800 km. První varianta má stát 150 tisíc USD (3,8 milionu Kč), ta s delším dojezdem má být za 180 tisíc USD (4,55 milionu Kč). Američtí zájemci o ně ale museli složit zálohu 20 tisíc USD (půl milionu Kč), přičemž Tesla přestala letos v létě rezervace přijímat. Výroba tahačů Semi se má plně rozjet příští rok.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.