Za rozsáhlé podvody při zprostředkování nákupu aut, při kterých bylo poškozeno na 160 lidí z celé České republiky, si podle sdělení ČTK devětadvacetiletý Lukáš Leinweber z Prostějova již odpykává uložených 7,5 roku vězení. Žalobce ani obhájce se proti rozsudku neodvolali, vrchní soud ve středu v případu řešil jen otázku náhrady škody, kterou napadl jeden z poškozených.
Leinweber svým jednáním způsobil podle rozsudku škodu přesahující 78 milionů korun. Spolu s vyměřeným trestem mu krajský soud uložil i náhradu škody jednotlivým poškozeným. V případě muže, který se proti rozsudku odvolal, to byl necelý půl milion korun. Další statisícové částky musí Leinweber vyplatit i dalším lidem, které o peníze pod příslibem nového vozu připravil.
Podle rozsudku muž mezi lety 2016 až 2018 ve Zlíně i na dalších místech Zlínského kraje a České republiky uvedl v omyl desítky zájemců o nákup automobilu, od nichž vylákal různé částky. Podle kriminalistů, kteří případ vyšetřovali, Leinweber některým zájemců o automobil požadovaná vozidla za výhodných podmínek skutečně dodal. U dalších potenciálních klientů tak vytvářel dojem úspěšného obchodníka, což vedlo k dalšímu zvýšení poptávky.
Muži původně hrozilo až deset let vězení. Na základě přiznání obžalovaného soud v případu nemusel provádět dokazování ve vztahu k jeho vině. Muž souhlasil se všemi skutky uvedenými v obžalobě i výší způsobené škody. Svého činu litoval. Žalobkyně pro něj původně navrhovala osmiletý trest vězení. Obě strany si původně nechaly lhůtu pro případné odvolání. Žalobce ani obhájce se nakonec proti rozsudku neodvolali, rozhodnutí soudu ohledně trestu je tak již pravomocné a muž si jej odpykává ve věznici s ostrahou.
Policisté po Leinweberovi, který má trvalé bydliště v Prostějově, pátrali od léta 2018. Loni v červenci ho zadržela v Německu hlídka dálniční policie. Na konci loňského září byl předán z Německa do České republiky. V minulosti už byl Leinweber za podvod trestaný, soud mu tehdy uložil podmínku.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?