Za rozsáhlé podvody při zprostředkování nákupu aut, při kterých bylo poškozeno na 160 lidí z celé České republiky, si podle sdělení ČTK devětadvacetiletý Lukáš Leinweber z Prostějova již odpykává uložených 7,5 roku vězení. Žalobce ani obhájce se proti rozsudku neodvolali, vrchní soud ve středu v případu řešil jen otázku náhrady škody, kterou napadl jeden z poškozených.
Leinweber svým jednáním způsobil podle rozsudku škodu přesahující 78 milionů korun. Spolu s vyměřeným trestem mu krajský soud uložil i náhradu škody jednotlivým poškozeným. V případě muže, který se proti rozsudku odvolal, to byl necelý půl milion korun. Další statisícové částky musí Leinweber vyplatit i dalším lidem, které o peníze pod příslibem nového vozu připravil.
Podle rozsudku muž mezi lety 2016 až 2018 ve Zlíně i na dalších místech Zlínského kraje a České republiky uvedl v omyl desítky zájemců o nákup automobilu, od nichž vylákal různé částky. Podle kriminalistů, kteří případ vyšetřovali, Leinweber některým zájemců o automobil požadovaná vozidla za výhodných podmínek skutečně dodal. U dalších potenciálních klientů tak vytvářel dojem úspěšného obchodníka, což vedlo k dalšímu zvýšení poptávky.
Muži původně hrozilo až deset let vězení. Na základě přiznání obžalovaného soud v případu nemusel provádět dokazování ve vztahu k jeho vině. Muž souhlasil se všemi skutky uvedenými v obžalobě i výší způsobené škody. Svého činu litoval. Žalobkyně pro něj původně navrhovala osmiletý trest vězení. Obě strany si původně nechaly lhůtu pro případné odvolání. Žalobce ani obhájce se nakonec proti rozsudku neodvolali, rozhodnutí soudu ohledně trestu je tak již pravomocné a muž si jej odpykává ve věznici s ostrahou.
Policisté po Leinweberovi, který má trvalé bydliště v Prostějově, pátrali od léta 2018. Loni v červenci ho zadržela v Německu hlídka dálniční policie. Na konci loňského září byl předán z Německa do České republiky. V minulosti už byl Leinweber za podvod trestaný, soud mu tehdy uložil podmínku.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?