Za rozsáhlé podvody při zprostředkování nákupu aut, při kterých bylo poškozeno na 160 lidí z celé České republiky, si podle sdělení ČTK devětadvacetiletý Lukáš Leinweber z Prostějova již odpykává uložených 7,5 roku vězení. Žalobce ani obhájce se proti rozsudku neodvolali, vrchní soud ve středu v případu řešil jen otázku náhrady škody, kterou napadl jeden z poškozených.
Leinweber svým jednáním způsobil podle rozsudku škodu přesahující 78 milionů korun. Spolu s vyměřeným trestem mu krajský soud uložil i náhradu škody jednotlivým poškozeným. V případě muže, který se proti rozsudku odvolal, to byl necelý půl milion korun. Další statisícové částky musí Leinweber vyplatit i dalším lidem, které o peníze pod příslibem nového vozu připravil.
Podle rozsudku muž mezi lety 2016 až 2018 ve Zlíně i na dalších místech Zlínského kraje a České republiky uvedl v omyl desítky zájemců o nákup automobilu, od nichž vylákal různé částky. Podle kriminalistů, kteří případ vyšetřovali, Leinweber některým zájemců o automobil požadovaná vozidla za výhodných podmínek skutečně dodal. U dalších potenciálních klientů tak vytvářel dojem úspěšného obchodníka, což vedlo k dalšímu zvýšení poptávky.
Muži původně hrozilo až deset let vězení. Na základě přiznání obžalovaného soud v případu nemusel provádět dokazování ve vztahu k jeho vině. Muž souhlasil se všemi skutky uvedenými v obžalobě i výší způsobené škody. Svého činu litoval. Žalobkyně pro něj původně navrhovala osmiletý trest vězení. Obě strany si původně nechaly lhůtu pro případné odvolání. Žalobce ani obhájce se nakonec proti rozsudku neodvolali, rozhodnutí soudu ohledně trestu je tak již pravomocné a muž si jej odpykává ve věznici s ostrahou.
Policisté po Leinweberovi, který má trvalé bydliště v Prostějově, pátrali od léta 2018. Loni v červenci ho zadržela v Německu hlídka dálniční policie. Na konci loňského září byl předán z Německa do České republiky. V minulosti už byl Leinweber za podvod trestaný, soud mu tehdy uložil podmínku.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?