ŠKODA AUTO posouvá vzhled značky na další úroveň nejradikálnější změnou firemní identity za posledních 30 let. Pro lepší viditelnost na digitálních komunikačních kanálech bude použito nové firemní logo.
Slovní nápis ŠKODA bude ve srovnání s logem používán mnohem častěji. Nová identita značky ŠKODA bude nejprve představena v informačních a komunikačních materiálech a poté bude součástí i budoucích modelů.
Martin Jahn, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za oblast prodeje a marketingu, říká: „S naší novou firemní identitou posouváme vzhled celé značky na vyšší úroveň. Vyvíjí se nejen naše produktové portfolio, ale také naši zákazníci. A my to vnímáme jako ideální příležitost, jak značku přizpůsobit desetiletí transformace a upravit její vzhled potřebám a očekáváním zákazníků. Naše nová korporátní identita podtrhuje moderní a osobitý design a jasně ukazuje náš přístup, který je v první řadě digitální."
Na vývoji nové firemní identity se pod vedením marketingového oddělení podíleli zaměstnanci napříč celou společností. Kromě toho se 2 200 respondentů ze šesti klíčových trhů - České republiky, Německa, Itálie, Norska, Indie a Izraele - vyjádřilo k vybraným návrhům z celkem 165 verzí loga, aby společně definovali jeho budoucí podobu.
V marketingové komunikaci se bude klást výrazně větší důraz na nápis ŠKODA ve srovnání s firemním logem. Nová stylizace také využívá zcela jinou typografii, která pracuje se symetrií a kombinací oblých tvarů s hranami. Podle očekávání představovala největší výzvu integrace háčku, který reprezentuje důležitou součást českého historického dědictví značky ŠKODA. Háček nad písmenem S je nyní integrován do prvního písmene. Z průzkumů vyplynulo, že právě typografické logo je vhodnější z pohledu rozpoznatelnosti a identifikace.
Změnou, byť ne tak zásadní jako v případě typografického loga, prošel rovněž symbol okřídleného šípu. Na první pohled je patrné jeho zjednodušení. Nově bude logo značky ŠKODA vykresleno bez plastické 3D grafiky. Automobilka tak reaguje na posun k ještě větší digitalizaci komunikace. Jednodušší dvourozměrné logo je mnohem působivější zejména na mobilních zařízeních a lze jej také flexibilněji integrovat do různých formátů.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.