Nissan Foria je náznakem směru, kterým by se mohli ubírat designéři japonské automobilky v případě příznivého zájmu.
Při prvním pohledu zaujme koncept dlouhým motorovým prostorem, který dává tušit, že v případě zájmu se Foria jen se čtyřválcem uskromňovat nemusí.
Tomu napovídá i silueta sportovního coupé. Ale nenechme se mást příliš dlouho. Cílem nebyl sportovní vůz, ale spíše elegantní rodinný vůz se sportovním nádechem. Koncept má zadní dveře a pro pohodlný nástup k druhé řadě sedadel jsou obě křídla otvírána od sebe.
Pozornost si rozhodně zaslouží zadní partie karoserie, která je tvarově jemná, čistá a je jen mírně rušena tenkými zadními světly.
Foto: Nissan
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?