Trh s automobily se každým rokem rychle mění, ale některé populární praktiky a podvody prodejců aut zůstávají stále stejné a nemění se. IT datová společnost carVertical sestavila výroční zprávu, obsahující výroční statistiky za rok 2021.
Společnost shromažďuje informace o vozidlech z databází využitím VIN kódů a následně generuje zprávy o historii automobilů. Veškerá fakta jsou založena na datech a údajích carVertical.
1. Nejvíce poškozené auto na trhu – to je značka BMW Statistika škod je ještě působivější: všechny zprávy spolu představují škody až ve výši 3 282 580 416 EUR. Zajímavé však je, že ne všechny značky vozidel jsou součástí vážných nehod – porovnáme-li je s konkurencí. Není žádným překvapením, že BMW je na prvním místě v seznamu poškozených aut – až 47,77% všech BMW na trhu bylo určitým způsobem poškozeno.
Naopak – jen 29,53% vozů značky Fiat se nedokázalo vyhnout kolizím a poškození.
2. Podvody s tachometry a stavem najetých kilometrů jsou stále velmi běžné: 18,5% kontrolovaných aut mělo změněný stav tachometru
Podle zpráv o historii automobilů, vygenerovaných během roku, patří právě „stáčení” najetých kilometrů mezi nejběžnější způsoby, jak mohou kupující naletět neférovým prodejcům. 18,5% všech zpráv v letošním roce vykazovalo známky manipulace s počítadlem kilometrů. V čistých hodnotách je to najetých 7 112 444 874 km – které byly uměle vráceny zpět u všech kontrolovaných vozidel.
3. Nejčastěji odcizené vozidlo: Škoda Octavia V roce 2021 zloději pokračovali v krádežích a pochybní prodejci nadále nabízeli auta, která od nich získali. Nejlepší způsob, jak se vyhnout odcizeným autům, je zkontrolovat si historii auta. V loňském roce společnost, zabývající se zprávami o historii aut, vygenerovala 672 zpráv pro auta, která byla označena jako „ukradená“. Z těchto údajů vyplynulo, že nejvíce kradeným modelem auta byla Škoda Octavia s 38 ukradenými vozidly. Podle těchto zpráv je pravděpodobnost krádeže Octavie 3,75-krát vyšší než například u vozu BMW řady 3. To znamená, že majitelé Škodovek by měli být mimořádně opatrní a dobře o svá auta pečovat a zajistit je.
4. Oblíbená vozidla v 2021: BMW, Volkswagen a Audi Na základě údajů ze zpráv jsou právě BMW, Volkswagen a Audi nejoblíbenějšími výrobci automobilů. Dohromady tvoří poměr až 13% ze všech vozidel, kontrolovaných na platformě. Konkrétně například BMW řady 3 je mezi zákazníky poměrně oblíbené a představuje přibližně 5% všech zpráv o historii od carVertical. VW Passat a Audi A4 nezůstávají však nic dlužné své pověsti, zatímco modely jiných výrobců jsou v první patnáctce umístěny níže. Další oblíbené modely aut na tomto seznamu jsou BMW řady 5, VW Golf, Audi A6, Škoda Octavia, Mercedes-Benz třídy E, Opel Astra, Mercedes-Benz třídy C, Ford Focus, Audi A3, BMW X5, Škoda Superb a BMW řady 1.
5. Nejstarší z kontrolovaných modelů aut jsou BMW Na trhu existuje více starých BMW, než je tomu u jakékoli jiné značky. 40,38% BMW-ček, které jste zkontrolovali v roce 2021, bylo vyrobeno v letech 1990 až 2010. V případě VW a Audi jsou tyto podíly jen v hodnotě 14,56% a 19,97%. A procento starších aut u výrobců, jako je například Citroën, klesá ještě níže – pouhých 10,92%. Zaměříme-li se na novější vozidla značky BMW, vychází z toho tato renomovaná značka ještě hůře. Až 52,06% BMW-ček, vyrobených po roce 2010, je poškozeno či havarováno.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?