Trh s automobily se každým rokem rychle mění, ale některé populární praktiky a podvody prodejců aut zůstávají stále stejné a nemění se. IT datová společnost carVertical sestavila výroční zprávu, obsahující výroční statistiky za rok 2021.
Společnost shromažďuje informace o vozidlech z databází využitím VIN kódů a následně generuje zprávy o historii automobilů. Veškerá fakta jsou založena na datech a údajích carVertical.
1. Nejvíce poškozené auto na trhu – to je značka BMW Statistika škod je ještě působivější: všechny zprávy spolu představují škody až ve výši 3 282 580 416 EUR. Zajímavé však je, že ne všechny značky vozidel jsou součástí vážných nehod – porovnáme-li je s konkurencí. Není žádným překvapením, že BMW je na prvním místě v seznamu poškozených aut – až 47,77% všech BMW na trhu bylo určitým způsobem poškozeno.
Naopak – jen 29,53% vozů značky Fiat se nedokázalo vyhnout kolizím a poškození.
2. Podvody s tachometry a stavem najetých kilometrů jsou stále velmi běžné: 18,5% kontrolovaných aut mělo změněný stav tachometru
Podle zpráv o historii automobilů, vygenerovaných během roku, patří právě „stáčení” najetých kilometrů mezi nejběžnější způsoby, jak mohou kupující naletět neférovým prodejcům. 18,5% všech zpráv v letošním roce vykazovalo známky manipulace s počítadlem kilometrů. V čistých hodnotách je to najetých 7 112 444 874 km – které byly uměle vráceny zpět u všech kontrolovaných vozidel.
3. Nejčastěji odcizené vozidlo: Škoda Octavia V roce 2021 zloději pokračovali v krádežích a pochybní prodejci nadále nabízeli auta, která od nich získali. Nejlepší způsob, jak se vyhnout odcizeným autům, je zkontrolovat si historii auta. V loňském roce společnost, zabývající se zprávami o historii aut, vygenerovala 672 zpráv pro auta, která byla označena jako „ukradená“. Z těchto údajů vyplynulo, že nejvíce kradeným modelem auta byla Škoda Octavia s 38 ukradenými vozidly. Podle těchto zpráv je pravděpodobnost krádeže Octavie 3,75-krát vyšší než například u vozu BMW řady 3. To znamená, že majitelé Škodovek by měli být mimořádně opatrní a dobře o svá auta pečovat a zajistit je.
4. Oblíbená vozidla v 2021: BMW, Volkswagen a Audi Na základě údajů ze zpráv jsou právě BMW, Volkswagen a Audi nejoblíbenějšími výrobci automobilů. Dohromady tvoří poměr až 13% ze všech vozidel, kontrolovaných na platformě. Konkrétně například BMW řady 3 je mezi zákazníky poměrně oblíbené a představuje přibližně 5% všech zpráv o historii od carVertical. VW Passat a Audi A4 nezůstávají však nic dlužné své pověsti, zatímco modely jiných výrobců jsou v první patnáctce umístěny níže. Další oblíbené modely aut na tomto seznamu jsou BMW řady 5, VW Golf, Audi A6, Škoda Octavia, Mercedes-Benz třídy E, Opel Astra, Mercedes-Benz třídy C, Ford Focus, Audi A3, BMW X5, Škoda Superb a BMW řady 1.
5. Nejstarší z kontrolovaných modelů aut jsou BMW Na trhu existuje více starých BMW, než je tomu u jakékoli jiné značky. 40,38% BMW-ček, které jste zkontrolovali v roce 2021, bylo vyrobeno v letech 1990 až 2010. V případě VW a Audi jsou tyto podíly jen v hodnotě 14,56% a 19,97%. A procento starších aut u výrobců, jako je například Citroën, klesá ještě níže – pouhých 10,92%. Zaměříme-li se na novější vozidla značky BMW, vychází z toho tato renomovaná značka ještě hůře. Až 52,06% BMW-ček, vyrobených po roce 2010, je poškozeno či havarováno.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?