Česká obchodní inspekce (ČOI) zakázala podle sdělení ČTK prodej ručního nůžkového zvedáku na auta Compass, typ ST-105. Jeho konstrukce není dostatečně pevná, auto na něm se tak může zřítit a zranit okolo stojící lidi. Inspekce to dnes uvedla v tiskové zprávě.
Zvedák je opatřen trapézovým šroubem, jeho jednotlivé části jsou vylisovány z plechu a má odnímatelnou kliku.
"Při zvedání vozidla může být nůžkový zvedák zatížen na maximální nosnost. Z důvodu nedostatečné konstrukční pevnosti může dojít k deformaci zvedáku a následnému zřícení vozidla. Pokud se bude osoba obsluhující zvedák nacházet v bezprostřední blízkosti vozidla, může dojít ke zranění," popsala inspekce nebezpečí používání zvedáku.
Výrobcem zvedáku je firma Foshan Shunde Shili Automotive Accessories a jeho maximální nosnost je 1500 kilogramů.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?