BMW Group v loňském roce zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů o 8,4 procenta a zákazníkům po celém světě dodalo celkem 2 521 525 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Prodeje značky BMW dosáhly v loňském roce nového historického maxima ve výši 2 213 795 kusů (+9,1 %) a BMW se stalo vedoucí značkou globálního prémiového segmentu.
„Navzdory omezeným dodávkám a pokračující pandemii koronaviru: V roce 2021 jsme dosáhli vynikajících prodejních výsledků díky výkonnosti našeho výrobního zázemí a prvotřídnímu modelovému portfoliu. Naše značky vykázaly řadu historicky nejlepších prodejních výsledků po celém světě – v čele se značkou BMW, která je jedničkou v globálním prémiovém segmentu,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „V loňském roce se prodalo více než 100 000 čistě elektrických vozů, což je výsledek toho, že zvyšování prodejů elektromobility bylo naším jednoznačným cílem.“
BMW Group má dobrou pozici pro pokračování ziskového růstu v roce 2022Společnost je ohledně letošního roku optimistická. „V roce 2022 chceme pokračovat v růstu ziskovosti a budeme systematicky rozšiřovat naši nabídku čistě elektrických modelů. V této oblasti jsme si stanovili obzvláště ambiciózní růstové cíle a chceme letos více než zdvojnásobit prodeje čistě elektrických vozidel oproti loňskému roku,“ dodal Nota.
Prodeje BMW překonaly historické maximum z předkrizového roku 2019Značka BMW zakončila rok 2021 s celosvětovým nárůstem prodejů o 9,1 % (na 2 213 795 vozů) oproti předchozímu roku. Díky mladé a atraktivní produktové řadě dosáhlo BMW historicky nejvyšších prodejních čísel.
Rok 2021 ovládla elektromobilní ofenzívaV roce 2021 bylo již 13 procent celosvětově prodaných vozů BMW a MINI, tedy celkem 328 316 kusů (+70,4 %), elektrifikováno. V Evropě to bylo již více než 23 procent (225 415 kusů).
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.