BMW Group v loňském roce zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů o 8,4 procenta a zákazníkům po celém světě dodalo celkem 2 521 525 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Prodeje značky BMW dosáhly v loňském roce nového historického maxima ve výši 2 213 795 kusů (+9,1 %) a BMW se stalo vedoucí značkou globálního prémiového segmentu.
„Navzdory omezeným dodávkám a pokračující pandemii koronaviru: V roce 2021 jsme dosáhli vynikajících prodejních výsledků díky výkonnosti našeho výrobního zázemí a prvotřídnímu modelovému portfoliu. Naše značky vykázaly řadu historicky nejlepších prodejních výsledků po celém světě – v čele se značkou BMW, která je jedničkou v globálním prémiovém segmentu,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „V loňském roce se prodalo více než 100 000 čistě elektrických vozů, což je výsledek toho, že zvyšování prodejů elektromobility bylo naším jednoznačným cílem.“
BMW Group má dobrou pozici pro pokračování ziskového růstu v roce 2022Společnost je ohledně letošního roku optimistická. „V roce 2022 chceme pokračovat v růstu ziskovosti a budeme systematicky rozšiřovat naši nabídku čistě elektrických modelů. V této oblasti jsme si stanovili obzvláště ambiciózní růstové cíle a chceme letos více než zdvojnásobit prodeje čistě elektrických vozidel oproti loňskému roku,“ dodal Nota.
Prodeje BMW překonaly historické maximum z předkrizového roku 2019Značka BMW zakončila rok 2021 s celosvětovým nárůstem prodejů o 9,1 % (na 2 213 795 vozů) oproti předchozímu roku. Díky mladé a atraktivní produktové řadě dosáhlo BMW historicky nejvyšších prodejních čísel.
Rok 2021 ovládla elektromobilní ofenzívaV roce 2021 bylo již 13 procent celosvětově prodaných vozů BMW a MINI, tedy celkem 328 316 kusů (+70,4 %), elektrifikováno. V Evropě to bylo již více než 23 procent (225 415 kusů).
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.