BMW čerstvě přepsalo dějiny v prémiovém segmentu

BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021
BMW i4 - čistě elektrické 4dveřové Gran Coupé vstoupí na trh v průběhu roku 2021, foto: BMW
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 13. ledna 2022 23:30
Sdílej:

BMW Group v loňském roce zaznamenalo značný meziroční nárůst prodejů o 8,4 procenta a zákazníkům po celém světě dodalo celkem 2 521 525 vozů BMW, MINI a Rolls-Royce. Prodeje značky BMW dosáhly v loňském roce nového historického maxima ve výši 2 213 795 kusů (+9,1 %) a BMW se stalo vedoucí značkou globálního prémiového segmentu.

„Navzdory omezeným dodávkám a pokračující pandemii koronaviru: V roce 2021 jsme dosáhli vynikajících prodejních výsledků díky výkonnosti našeho výrobního zázemí a prvotřídnímu modelovému portfoliu. Naše značky vykázaly řadu historicky nejlepších prodejních výsledků po celém světě – v čele se značkou BMW, která je jedničkou v globálním prémiovém segmentu,“ uvedl Pieter Nota, člen představenstva BMW AG odpovědný za zákazníky, značky a prodej. „V loňském roce se prodalo více než 100 000 čistě elektrických vozů, což je výsledek toho, že zvyšování prodejů elektromobility bylo naším jednoznačným cílem.“

BMW Group má dobrou pozici pro pokračování ziskového růstu v roce 2022Společnost je ohledně letošního roku optimistická. „V roce 2022 chceme pokračovat v růstu ziskovosti a budeme systematicky rozšiřovat naši nabídku čistě elektrických modelů. V této oblasti jsme si stanovili obzvláště ambiciózní růstové cíle a chceme letos více než zdvojnásobit prodeje čistě elektrických vozidel oproti loňskému roku,“ dodal Nota.

Prodeje BMW překonaly historické maximum z předkrizového roku 2019Značka BMW zakončila rok 2021 s celosvětovým nárůstem prodejů o 9,1 % (na 2 213 795 vozů) oproti předchozímu roku. Díky mladé a atraktivní produktové řadě dosáhlo BMW historicky nejvyšších prodejních čísel.

Rok 2021 ovládla elektromobilní ofenzívaV roce 2021 bylo již 13 procent celosvětově prodaných vozů BMW a MINI, tedy celkem 328 316 kusů (+70,4 %), elektrifikováno. V Evropě to bylo již více než 23 procent (225 415 kusů).

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.