Nejprodávanějším SUV v letošním roce je s velkým náskokem Toyota RAV4. Celkem si jí do srpna celosvětově prodalo 707 229 kusů, což znamená tržní podíl 3,3 procenta. Druhá Honda CR-V získala ve stejném období 2,4 procenta trhu. Uvedl to analytický web Focus2move.
Na třetí příčce následuje Volkswagen Tiguan s podílem 1,8 procenta, čtvrté je Hyundai Tucson a pátá je opět Toyota s modelem Highlander, která si tak polepšila o pět míst a zároveň na šestou pozici odsunula Kiu Sportage. Skokanem roku je Nissan Rogue, který se posunul o 11 míst na devátou příčku.
RAV4 byla uvedena na japonský i evropský trh v roce 1994 a stala se prvním sportovně-užitkovým vozidlem prodávaným celosvětově. V současnosti je na trhu již pátá generace, která poprvé nabízí i vrcholné provedení plug-in hybrid s celkovým výkonem 306 koní. Ve své třídě tak poskytuje bezkonkurenční spojení vysokého výkonu s mimořádně příznivými ekologickými parametry. Emise dosahují u plug-in verze pouze 22 gramů CO2 na km a spotřeba 1,0 l/100 km.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.