Automobilka Toyota najede v prosinci ve svých výrobních závodech po několika měsících omezování produkce kvůli nedostatku dílů na plnou výrobu. Celosvětově tak ve všech svých závodech vyrobí kolem 800 000 vozů, což je o 40 000 vozidel více než ve stejném období loni. Směřuje tak ke svému cíli vyrobit v letošním fiskálním roce celosvětově devět milionů vozidel.
Omezování produkce navzdory silné zákaznické poptávce zapříčinil nedostatek některých dílů v důsledku Covid-19. Jde v první řadě o čipy, ale i plasty nebo plechy. Po posílení dodavatelského řetězce se ale výpadky daří postupně eliminovat.
Díky spolupráci s dodavateli bude všech 14 závodů a 28 výrobních linek v Japonsku v prosinci poprvé od letošního května fungovat bez omezení. Návrat k běžnému režimu se týká všech továren po celém světě, včetně evropského závodu v Kolíně. Ten Toyota zcela převzala na začátku letošního roku.
Kolínský závod začal na začátku listopadu s produkcí Toyoty Yaris v benzinové i hybridní verzi. Příští rok ji doplní nový model Toyota Aygo X. Po náběhu výroby bude závod vyrábět až 1000 aut denně.
Toyoty na českém trhu vyprodala většinu ze svých skladových vozů a všechny nové objednávky směřují do výroby. Automobilka je ale plynně odbavuje a v současnosti tak mohou prodejci téměř závazně deklarovat zákazníkům termíny dodání jejich vozů.
Toyota je letos v České republice na stabilním čtvrtém místě mezi všemi prodávanými značkami a své postavení hodlá dále posilovat. O rostoucím zájmu svědčí i fakt, že namísto původně plánovaných 13 000 vozů objednaných v letošním roce míří k 20 000 zákaznických smluv.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?