Automobilka Toyota najede v prosinci ve svých výrobních závodech po několika měsících omezování produkce kvůli nedostatku dílů na plnou výrobu. Celosvětově tak ve všech svých závodech vyrobí kolem 800 000 vozů, což je o 40 000 vozidel více než ve stejném období loni. Směřuje tak ke svému cíli vyrobit v letošním fiskálním roce celosvětově devět milionů vozidel.
Omezování produkce navzdory silné zákaznické poptávce zapříčinil nedostatek některých dílů v důsledku Covid-19. Jde v první řadě o čipy, ale i plasty nebo plechy. Po posílení dodavatelského řetězce se ale výpadky daří postupně eliminovat.
Díky spolupráci s dodavateli bude všech 14 závodů a 28 výrobních linek v Japonsku v prosinci poprvé od letošního května fungovat bez omezení. Návrat k běžnému režimu se týká všech továren po celém světě, včetně evropského závodu v Kolíně. Ten Toyota zcela převzala na začátku letošního roku.
Kolínský závod začal na začátku listopadu s produkcí Toyoty Yaris v benzinové i hybridní verzi. Příští rok ji doplní nový model Toyota Aygo X. Po náběhu výroby bude závod vyrábět až 1000 aut denně.
Toyoty na českém trhu vyprodala většinu ze svých skladových vozů a všechny nové objednávky směřují do výroby. Automobilka je ale plynně odbavuje a v současnosti tak mohou prodejci téměř závazně deklarovat zákazníkům termíny dodání jejich vozů.
Toyota je letos v České republice na stabilním čtvrtém místě mezi všemi prodávanými značkami a své postavení hodlá dále posilovat. O rostoucím zájmu svědčí i fakt, že namísto původně plánovaných 13 000 vozů objednaných v letošním roce míří k 20 000 zákaznických smluv.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.