Toyota uspěla tam, kde si ostatní lámou zuby. Najede na plnou výrobu

TMMF zahájení výroby
TMMF zahájení výroby, foto: Toyota
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 16. listopadu 2021 01:07
Sdílej:

Automobilka Toyota najede v prosinci ve svých výrobních závodech po několika měsících omezování produkce kvůli nedostatku dílů na plnou výrobu. Celosvětově tak ve všech svých závodech vyrobí kolem 800 000 vozů, což je o 40 000 vozidel více než ve stejném období loni. Směřuje tak ke svému cíli vyrobit v letošním fiskálním roce celosvětově devět milionů vozidel.

Omezování produkce navzdory silné zákaznické poptávce zapříčinil nedostatek některých dílů v důsledku Covid-19. Jde v první řadě o čipy, ale i plasty nebo plechy. Po posílení dodavatelského řetězce se ale výpadky daří postupně eliminovat.

Díky spolupráci s dodavateli bude všech 14 závodů a 28 výrobních linek v Japonsku v prosinci poprvé od letošního května fungovat bez omezení. Návrat k běžnému režimu se týká všech továren po celém světě, včetně evropského závodu v Kolíně. Ten Toyota zcela převzala na začátku letošního roku.

Kolínský závod začal na začátku listopadu s produkcí Toyoty Yaris v benzinové i hybridní verzi. Příští rok ji doplní nový model Toyota Aygo X. Po náběhu výroby bude závod vyrábět až 1000 aut denně.

Toyoty na českém trhu vyprodala většinu ze svých skladových vozů a všechny nové objednávky směřují do výroby. Automobilka je ale plynně odbavuje a v současnosti tak mohou prodejci téměř závazně deklarovat zákazníkům termíny dodání jejich vozů.

Toyota je letos v České republice na stabilním čtvrtém místě mezi všemi prodávanými značkami a své postavení hodlá dále posilovat. O rostoucím zájmu svědčí i fakt, že namísto původně plánovaných 13 000 vozů objednaných v letošním roce míří k 20 000 zákaznických smluv.

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?