Akcionáři německého automobilového koncernu Daimler na včerejší mimořádné valné hromadě schválili dle zprávy ČTK oddělení divize výroby nákladních automobilů a autobusů Daimler Truck. Předpokládá se, že s akciemi odděleného podniku se v prosinci začne obchodovat na burze, uvedla firma.
Daimler plány na oddělení divize a uvedení jejích akcií na burzu představil začátkem února. Koncern tehdy rovněž uvedl, že jeho zbývající část zahrnující výrobu osobních aut se v budoucnu přejmenuje na Mercedes-Benz.
Daimler Truck se podle agentury DPA považuje za jedničku na globálním trhu s nákladními vozy. Divize zaměstnává po celém světě přes 100.000 lidí. "Dnešek je historickým dnem," prohlásil její šéf Martin Daum.
Obě části koncernu by podle Daimleru měly být díky rozdělení schopny lépe reagovat na rychle se měnící podnikatelské prostředí. Daimler si v divizi výroby nákladních automobilů a autobusů ponechá 35procentní podíl.
"Daimler se mění ve dvě firmy - silné a nezávislé. Na jedné straně jsou to osobní auta a dodávky, na straně druhé nákladní automobily a autobusy," uvedl šéf Daimleru Ola Källenius. Upozornil, že osobní auta a nákladní vozidla představují dvě naprosto odlišné oblasti podnikání.
Källenius dnes rovněž uvedl, že poptávka po automobilech je nyní silná. Dodal nicméně, že její uspokojování komplikuje nedostatek elektronických součástek, například čipů. "Pracujeme se svými partnery na normalizaci situace. Nedostatek polovodičů však bude citelný také v příštím roce," dodal.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?