Daimler plány na oddělení divize a uvedení jejích akcií na burzu představil začátkem února. Koncern tehdy rovněž uvedl, že jeho zbývající část zahrnující výrobu osobních aut se v budoucnu přejmenuje na Mercedes-Benz.
Daimler Truck se podle agentury DPA považuje za jedničku na globálním trhu s nákladními vozy. Divize zaměstnává po celém světě přes 100.000 lidí. "Dnešek je historickým dnem," prohlásil její šéf Martin Daum.
Obě části koncernu by podle Daimleru měly být díky rozdělení schopny lépe reagovat na rychle se měnící podnikatelské prostředí. Daimler si v divizi výroby nákladních automobilů a autobusů ponechá 35procentní podíl.
"Daimler se mění ve dvě firmy - silné a nezávislé. Na jedné straně jsou to osobní auta a dodávky, na straně druhé nákladní automobily a autobusy," uvedl šéf Daimleru Ola Källenius. Upozornil, že osobní auta a nákladní vozidla představují dvě naprosto odlišné oblasti podnikání.
Källenius dnes rovněž uvedl, že poptávka po automobilech je nyní silná. Dodal nicméně, že její uspokojování komplikuje nedostatek elektronických součástek, například čipů. "Pracujeme se svými partnery na normalizaci situace. Nedostatek polovodičů však bude citelný také v příštím roce," dodal.