Akcionáři německého automobilového koncernu Daimler na včerejší mimořádné valné hromadě schválili dle zprávy ČTK oddělení divize výroby nákladních automobilů a autobusů Daimler Truck. Předpokládá se, že s akciemi odděleného podniku se v prosinci začne obchodovat na burze, uvedla firma.
Daimler plány na oddělení divize a uvedení jejích akcií na burzu představil začátkem února. Koncern tehdy rovněž uvedl, že jeho zbývající část zahrnující výrobu osobních aut se v budoucnu přejmenuje na Mercedes-Benz.
Daimler Truck se podle agentury DPA považuje za jedničku na globálním trhu s nákladními vozy. Divize zaměstnává po celém světě přes 100.000 lidí. "Dnešek je historickým dnem," prohlásil její šéf Martin Daum.
Obě části koncernu by podle Daimleru měly být díky rozdělení schopny lépe reagovat na rychle se měnící podnikatelské prostředí. Daimler si v divizi výroby nákladních automobilů a autobusů ponechá 35procentní podíl.
"Daimler se mění ve dvě firmy - silné a nezávislé. Na jedné straně jsou to osobní auta a dodávky, na straně druhé nákladní automobily a autobusy," uvedl šéf Daimleru Ola Källenius. Upozornil, že osobní auta a nákladní vozidla představují dvě naprosto odlišné oblasti podnikání.
Källenius dnes rovněž uvedl, že poptávka po automobilech je nyní silná. Dodal nicméně, že její uspokojování komplikuje nedostatek elektronických součástek, například čipů. "Pracujeme se svými partnery na normalizaci situace. Nedostatek polovodičů však bude citelný také v příštím roce," dodal.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?