Vozů Škoda Octavia mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se za čtvrt století od jejich představení prodalo téměř sedm milionů. Octavia se tak stala nejprodávanějším modelem Škody. V prodejích vede třetí ze čtyř generací octavie. Nejvíce se prodává černá, bílá, stříbrná a šedá barva a před liftbackem vede v oblíbenosti karosářské provedení combi. Zhruba 70 procent zákazníků tvoří firmy, řekli ČTK mluvčí Škody Auto Zbyněk Straškraba a Kamila Biddle.
Zatím nejvíce se prodalo octavií třetí generace, a to zhruba 2,67 milionu. Následuje druhá generace s 2,6 miliony a první generace s 1,44 miliony kusy. U nejnovější čtvrté generace zatím automobilka vyrobila 240.000 vozů. "Největší část prodejů, přibližně 70 procent, tvoří fleetoví zákazníci (nákupy do vozových parků firem či úřadů, pozn. red.). Existují však i země, jako je například Itálie, kde převládá privátní segment nad fleetovým," uvedl Straškraba.
Obecně se u octavií více prodává varianta combi. "U druhé generace, která naběhla v roce 2004, byly prodeje nejprve vyrovnané, koncem životního cyklu však verze combi převládla nad verzí liftback a od té doby již varianta combi v prodejích jasně dominuje," řekl Straškraba.
První generace modelu Octavia byla v době svého představení největším modelem značky Škoda. Díky tomu dokázala firma oslovit širší skupinu zákazníků. Škoda Octavia byla postavena na nové koncernové platformě, a mohla tak nabídnout i větší výběr motorové palety, včetně variant 4x4 a RS, ale také třeba oblíbený dieselový agregát.
Druhá generace octavie přinesla nově například parkovací a dešťové sensory, ESP nebo dvouzónovou klimatizaci. "V rámci třetí generace jsme představili také funkci Carplay nebo takzvané Kessy (bezklíčové otevírání vozu a startování, pozn. red.)," uvedl Straškraba. Třetí generace nabídla i celou řadu asistenčních systémů včetně front assist, parkovacích asistentů nebo asistentů pro jízdu s přívěsem. Z bezpečnostních prvků přibyl kolenní airbag.
V letošním prvním pololetí firma dodala zákazníkům 121.000 octavií, meziročně o 9,3 procenta více. Loni Škoda Auto dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?