Octavií se prodalo za 25 let 7 milionů. Které byly nejžádanější?

Ilustrační foto
Ilustrační foto, foto: Škoda Auto
ČTK , AutoRoad.cz 31. srpna 2021 01:42
Sdílej:

Vozů Škoda Octavia mladoboleslavské automobilky Škoda Auto se za čtvrt století od jejich představení prodalo téměř sedm milionů. Octavia se tak stala nejprodávanějším modelem Škody. V prodejích vede třetí ze čtyř generací octavie. Nejvíce se prodává černá, bílá, stříbrná a šedá barva a před liftbackem vede v oblíbenosti karosářské provedení combi. Zhruba 70 procent zákazníků tvoří firmy, řekli ČTK mluvčí Škody Auto Zbyněk Straškraba a Kamila Biddle.

Zatím nejvíce se prodalo octavií třetí generace, a to zhruba 2,67 milionu. Následuje druhá generace s 2,6 miliony a první generace s 1,44 miliony kusy. U nejnovější čtvrté generace zatím automobilka vyrobila 240.000 vozů. "Největší část prodejů, přibližně 70 procent, tvoří fleetoví zákazníci (nákupy do vozových parků firem či úřadů, pozn. red.). Existují však i země, jako je například Itálie, kde převládá privátní segment nad fleetovým," uvedl Straškraba.

Obecně se u octavií více prodává varianta combi. "U druhé generace, která naběhla v roce 2004, byly prodeje nejprve vyrovnané, koncem životního cyklu však verze combi převládla nad verzí liftback a od té doby již varianta combi v prodejích jasně dominuje," řekl Straškraba.

První generace modelu Octavia byla v době svého představení největším modelem značky Škoda. Díky tomu dokázala firma oslovit širší skupinu zákazníků. Škoda Octavia byla postavena na nové koncernové platformě, a mohla tak nabídnout i větší výběr motorové palety, včetně variant 4x4 a RS, ale také třeba oblíbený dieselový agregát.

Druhá generace octavie přinesla nově například parkovací a dešťové sensory, ESP nebo dvouzónovou klimatizaci. "V rámci třetí generace jsme představili také funkci Carplay nebo takzvané Kessy (bezklíčové otevírání vozu a startování, pozn. red.)," uvedl Straškraba. Třetí generace nabídla i celou řadu asistenčních systémů včetně front assist, parkovacích asistentů nebo asistentů pro jízdu s přívěsem. Z bezpečnostních prvků přibyl kolenní airbag.

V letošním prvním pololetí firma dodala zákazníkům 121.000 octavií, meziročně o 9,3 procenta více. Loni Škoda Auto dodala celosvětově přes jeden milion aut. Provozuje tři výrobní závody v České republice. Vyrábí i v Číně, Rusku, na Slovensku a v Indii, většinou prostřednictvím koncernových partnerství, dále na Ukrajině a v Kazachstánu ve spolupráci s lokálními partnery. Je aktivní na více než 100 trzích.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

PODROBNĚ: Nový Mercedes-Benz CLA EV s dojezdem až 800 kilometrů

Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.

Novinky ze světa EV
Mercedes-Benz CLA (2026)

Představen nejchytřejší Mercedes-Benz CLA v historii. AI mu dala hlas i úsměv

Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.

Trh s elektromobily
Zlaté logo na Xiaomi SU7 Ultra láká zloděje! Emblémy mizí hned po uvedení na trh

Xiaomi SU7 Ultra dostalo zlaté logo. Emblémy záhadně mizí

Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.

Testy aut
Toyota GR Yaris

Toyota GR Yaris facelift – kapesní raketa se závodní DNA znovu a lépe

Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?