V období leden až červen 2021 bylo v zemích Evropské unie registrováno 356 469 nových osobních bateriových elektrických vozidel. Meziroční nárůst o 201 193 vozidel znamenal +130 %. Nejvíce uvedených vozidel bylo evidováno v Německu, Francii, Itálii, Švédsku a Nizozemí. Prakticky ve všech zemích se meziročně počet uvedených vozidel zvýšil, v České republice bylo letos registrováno 1 262 osobních BEV, meziročně pouze o 8 více, tj. +0,6 %. V uvedeném srovnání tak došlo v Česku k nejnižšímu nárůstu registrací ze všech zemí Evropské unie.
„V letošním roce se v České republice významně zvýšil zájem o plug-in hybridní vozidla, kterých bylo v uvedeném období registrováno 2 187, meziročně o 1 442 více, tj. +194 %. S 389 registracemi byl mezi BEV největší zájem o Škodu ENYAQ, 500 registrací PHEV si pak připsala Škoda Octavia," uvádí Ing. Jindřich Frič, Ph.D., ředitel Centra dopravního výzkumu v. v. i. Registrace nových osobních vozidel v období leden-červen 2021 v zemích EU:- 445 900 PHEV vozidel (plug-in hybrid), 8,5% podíl, meziročně +214,0 %- 356 469 BEV vozidel (bateriové elektrické), 6,8% podíl, meziročně +129,6 %- 27 846 NGV, LPG, E85 vozidel (plynové, ethanolové), 0,5% podíl, meziročně +9,6 %
V průběhu ledna až června 2021 bylo v zemích EU evidováno 5 254 109 nových osobních vozidel, což představovalo meziroční nárůst o 24,2 %. Elektrická a plynová vozidla si v součtu připsala 830 215 registrací, meziročně o 507 521 více, tj. +157 %. V České republice se v letošním roce na všech registracích podílela BEV 1,1 %, PHEV 2,0 % a NGV+LPG 0,4 %. V součtu se tak uvedená vozidla podílela 3,5 %, v zemích EU činil průměr 15,5 %, České republice v tomto smyslu patřila 18. příčka. Mírně vyšší podíl byl v součtu evidován v Lotyšsku, Estonsku a Maďarsku, naopak nižší podíly byly evidovány v Bulharsku, na Slovensku a v Polsku. Nejvyšší podíl registrací BEV (13,1 %) a PHEV (26,9 %) byl evidován ve Švédsku, naopak nejnižší podíl byl evidován na Kypru.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?