Strategie značky Peugeot se zaměřuje na elektrifikaci, a nový Peugeot 308 bude proto hned od uvedení na trh nabízen ve verzích hatchback i SW se dvěma plug-in hybridními motory. V roce 2021 se tak díky těmto novinkám zvýší míra elektrifikace modelové řady Peugeot (OV+UV) na 70 %. V roce 2023 bude v Evropě elektrifikováno 85 % modelů značky a do roku 2025 dosáhne tento podíl 100 %.
Nový Peugeot 308 bude od svého uvedení na trh nabízen se dvěma plug-in hybridními verzemi a rozšíří tak již nyní bohatou nabídku elektrifikovaných vozidel.
Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 dosahuje výkonu až 225 k, a to díky kombinaci motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW (emise od 26 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km/1). Verze Hybrid 180 e-EAT8 je poháněna motorem PureTech o výkonu 150 k (110 kW) ve spojení se stejným elektromotorem o výkonu 81 kW (emise od 25 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km/1).
Elektrifikace modelové řady Peugeot začala před třemi lety uvedením modelu e-208, poté byly na trh uvedeny 100% elektrické modely e-2008, Traveller a Expert a plug-in hybridy 3008 a 508. Za prvních pět měsíců roku 2021 je Peugeot druhou nejprodávanější nespecializovanou značkou v Evropě z hlediska celkových prodejů a třetí nejprodávanější nespecializovanou značkou elektrifikovaných vozů2. Modely Peugeot e-208 a e-2008 jsou ve svých segmentech v rámci elektromobilů na druhém místě3 a každý měsíc se jejich podíl zvyšuje.
Zda si můžete přečíst naše dojmy z modelu e-208:
„Elektrifikace je základem naší strategie Power of Choice, která našim zákazníkům dává možnost volby pohonu, ať už konvenčního, nebo elektrifikovaného, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám. Dobré obchodní výsledky našich elektrifikovaných modelů ukazují, že v Evropě tato strategie přináší ovoce. V mezinárodním měřítku, a to i na trzích, kde se elektrifikace teprve rozvíjí, využijeme našeho portfolia elektrifikovaných modelů k tomu, abychom se prosadili. Všude, kde působíme, chceme být skutečnými hybateli pokroku,“ prohlásila Linda Jackson, generální ředitelka společnosti Peugeot.
Strategii „Power of Choice“ umožňují multienergetické platformy skupiny, díky kterým lze namontovat do daného modelu technologii, která nejlépe vyhovuje potřebám zákazníků: elektrickou, plug-in hybridní nebo konvenční.
Nabídka elektrifikovaných vozů Peugeot zahrnuje jak osobní, tak užitkové vozy. Značka totiž nabízí 100% elektrickou verzi všech modelů své řady užitkových vozidel, díky čemuž získávají firemní zákazníci možnost bez omezení vjíždět do bezemisních zón velkých měst a současně mají k dispozici stejný objem nákladového prostoru jako ve verzích se spalovacími motory.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.