Strategie značky Peugeot se zaměřuje na elektrifikaci, a nový Peugeot 308 bude proto hned od uvedení na trh nabízen ve verzích hatchback i SW se dvěma plug-in hybridními motory. V roce 2021 se tak díky těmto novinkám zvýší míra elektrifikace modelové řady Peugeot (OV+UV) na 70 %. V roce 2023 bude v Evropě elektrifikováno 85 % modelů značky a do roku 2025 dosáhne tento podíl 100 %.
Nový Peugeot 308 bude od svého uvedení na trh nabízen se dvěma plug-in hybridními verzemi a rozšíří tak již nyní bohatou nabídku elektrifikovaných vozidel.
Peugeot 308 Hybrid 225 e-EAT8 dosahuje výkonu až 225 k, a to díky kombinaci motoru PureTech o výkonu 180 k (132 kW) a elektromotoru o výkonu 81 kW (emise od 26 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 59 km/1). Verze Hybrid 180 e-EAT8 je poháněna motorem PureTech o výkonu 150 k (110 kW) ve spojení se stejným elektromotorem o výkonu 81 kW (emise od 25 g C0₂/km a dojezd ve 100% elektrickém režimu až 60 km/1).
Elektrifikace modelové řady Peugeot začala před třemi lety uvedením modelu e-208, poté byly na trh uvedeny 100% elektrické modely e-2008, Traveller a Expert a plug-in hybridy 3008 a 508. Za prvních pět měsíců roku 2021 je Peugeot druhou nejprodávanější nespecializovanou značkou v Evropě z hlediska celkových prodejů a třetí nejprodávanější nespecializovanou značkou elektrifikovaných vozů2. Modely Peugeot e-208 a e-2008 jsou ve svých segmentech v rámci elektromobilů na druhém místě3 a každý měsíc se jejich podíl zvyšuje.
Zda si můžete přečíst naše dojmy z modelu e-208:
„Elektrifikace je základem naší strategie Power of Choice, která našim zákazníkům dává možnost volby pohonu, ať už konvenčního, nebo elektrifikovaného, který nejlépe vyhovuje jejich potřebám. Dobré obchodní výsledky našich elektrifikovaných modelů ukazují, že v Evropě tato strategie přináší ovoce. V mezinárodním měřítku, a to i na trzích, kde se elektrifikace teprve rozvíjí, využijeme našeho portfolia elektrifikovaných modelů k tomu, abychom se prosadili. Všude, kde působíme, chceme být skutečnými hybateli pokroku,“ prohlásila Linda Jackson, generální ředitelka společnosti Peugeot.
Strategii „Power of Choice“ umožňují multienergetické platformy skupiny, díky kterým lze namontovat do daného modelu technologii, která nejlépe vyhovuje potřebám zákazníků: elektrickou, plug-in hybridní nebo konvenční.
Nabídka elektrifikovaných vozů Peugeot zahrnuje jak osobní, tak užitkové vozy. Značka totiž nabízí 100% elektrickou verzi všech modelů své řady užitkových vozidel, díky čemuž získávají firemní zákazníci možnost bez omezení vjíždět do bezemisních zón velkých měst a současně mají k dispozici stejný objem nákladového prostoru jako ve verzích se spalovacími motory.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?