Projíždět s Multivanem městem s nulovými lokálními emisemi a současně bez problémů cestovat do vzdálených destinací díky dlouhému celkovému dojezdu? Volkswagen sděluje, že vyvinul právě takové MPV: Multivan eHybrid. Jeho plug-in hybridní pohon splňuje požadavky nové doby a k novému Multivanu se dokonale hodí. Kombinace elektromotoru a zážehového motoru totiž ideálně spojuje trvalou udržitelnost s typickými všestrannými vlastnostmi MPV.
Multivan nabídne svým řidičům nový zážitek. MPV s pohonem předních kol se totiž po stisknutí tlačítka START, přepnutí dvouspojkové převodovky (DSG) do provozního režimu „D“ a sešlápnutí pedálu plynu rozjede téměř bezhlučně. Za tichou jízdou se skrývá důmyslný systém: Multivan eHybrid se rozjíždí, pokud to podmínky umožňují, vždy v režimu „e-Mode“ – tedy pouze s elektrickým pohonem a bez emisí. Dojezd na elektřinu přitom vystačí pro překonání typických každodenních vzdáleností. Ve vyšších rychlostech, resp. v závislosti na stavu nabití akumulátorové baterie, se připojí přeplňovaný zážehový motor (TSI). Plug-in hybridní pohon je tak pro až sedmimístný Multivan ideálním řešením, protože kombinuje „nulové emise“ v městském provozu se schopností absolvovat jízdy na dlouhé vzdálenosti jen s minimem zastávek, například při cestách na dovolenou.
Šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, Albert Kirzinger: „Suverenita za všech okolností, i po technické stránce. V každodenním městském provozu můžete jezdit výhradně elektricky, na dlouhých trasách pak využívat výhody výkonného hybridu.“
Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena v podlaze, čímž se ušetřilo místo. Současně se snížilo těžiště vozu, což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Nabíjecí zásuvka je u nového Multivanu umístěna v pravém předním blatníku.
Volkswagen bude pro elektrifikované MPV nabízet vlastní nabíjecí karty pro „čerpání elektrické energie“ na veřejných nabíjecích stanicích i wallboxy pro rychlé domácí nabíjení. Multivan eHybrid tak přivádí životní styl svých předchůdců do nové éry. Zůstává všestranným automobilem pro všechny aktivní lidi, rodiny, sportovce a cestovatele. Tuto funkci však plní ještě hospodárněji než všechny dosavadní generace Multivanu, s ještě větším důrazem na trvalou udržitelnost.
Nový Multivan přijde na český trh s různými verzemi pohonu na začátku příštího roku.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.