Nový Volkswagen Multivan nabídne, co dosud poskytovaly jen osobní vozy

Volkswagen Multivan
Volkswagen Multivan, foto: Volkswagen
Pavel Stavebník , AutoRoad.cz 24. května 2021 23:02
Sdílej:

Projíždět s Multivanem městem s nulovými lokálními emisemi a současně bez problémů cestovat do vzdálených destinací díky dlouhému celkovému dojezdu? Volkswagen sděluje, že vyvinul právě takové MPV: Multivan eHybrid. Jeho plug-in hybridní pohon splňuje požadavky nové doby a k novému Multivanu se dokonale hodí. Kombinace elektromotoru a zážehového motoru totiž ideálně spojuje trvalou udržitelnost s typickými všestrannými vlastnostmi MPV.

Multivan nabídne svým řidičům nový zážitek. MPV s pohonem předních kol se totiž po stisknutí tlačítka START, přepnutí dvouspojkové převodovky (DSG) do provozního režimu „D“ a sešlápnutí pedálu plynu rozjede téměř bezhlučně. Za tichou jízdou se skrývá důmyslný systém: Multivan eHybrid se rozjíždí, pokud to podmínky umožňují, vždy v režimu „e-Mode“ – tedy pouze s elektrickým pohonem a bez emisí. Dojezd na elektřinu přitom vystačí pro překonání typických každodenních vzdáleností. Ve vyšších rychlostech, resp. v závislosti na stavu nabití akumulátorové baterie, se připojí přeplňovaný zážehový motor (TSI). Plug-in hybridní pohon je tak pro až sedmimístný Multivan ideálním řešením, protože kombinuje „nulové emise“ v městském provozu se schopností absolvovat jízdy na dlouhé vzdálenosti jen s minimem zastávek, například při cestách na dovolenou.

Šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, Albert Kirzinger: „Suverenita za všech okolností, i po technické stránce. V každodenním městském provozu můžete jezdit výhradně elektricky, na dlouhých trasách pak využívat výhody výkonného hybridu.“

Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena v podlaze, čímž se ušetřilo místo. Současně se snížilo těžiště vozu, což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Nabíjecí zásuvka je u nového Multivanu umístěna v pravém předním blatníku.

Volkswagen bude pro elektrifikované MPV nabízet vlastní nabíjecí karty pro „čerpání elektrické energie“ na veřejných nabíjecích stanicích i wallboxy pro rychlé domácí nabíjení. Multivan eHybrid tak přivádí životní styl svých předchůdců do nové éry. Zůstává všestranným automobilem pro všechny aktivní lidi, rodiny, sportovce a cestovatele. Tuto funkci však plní ještě hospodárněji než všechny dosavadní generace Multivanu, s ještě větším důrazem na trvalou udržitelnost.

Nový Multivan přijde na český trh s různými verzemi pohonu na začátku příštího roku.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Xiaomi SU7 Ultra

Xiaomi SU7 Ultra v prodeji. Žlutého ďábla lze koupit za 1,7 milionu korun

Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.

Ekonomika
NISSAN

Fúze Nissan - Honda bude? Situace se mění

Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.

Testy aut
Škoda Octavia 4

Škoda Octavia Style 2.0 TDI – dieselový etalon mezi služebními vozy

Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?

Novinky
Audi A6 Avant (2025)

Nové Audi A6 Avant odhaleno. Skvělá aerodynamika, má diesel i šestiválec a nejmodernější technologie

Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.