Projíždět s Multivanem městem s nulovými lokálními emisemi a současně bez problémů cestovat do vzdálených destinací díky dlouhému celkovému dojezdu? Volkswagen sděluje, že vyvinul právě takové MPV: Multivan eHybrid. Jeho plug-in hybridní pohon splňuje požadavky nové doby a k novému Multivanu se dokonale hodí. Kombinace elektromotoru a zážehového motoru totiž ideálně spojuje trvalou udržitelnost s typickými všestrannými vlastnostmi MPV.
Multivan nabídne svým řidičům nový zážitek. MPV s pohonem předních kol se totiž po stisknutí tlačítka START, přepnutí dvouspojkové převodovky (DSG) do provozního režimu „D“ a sešlápnutí pedálu plynu rozjede téměř bezhlučně. Za tichou jízdou se skrývá důmyslný systém: Multivan eHybrid se rozjíždí, pokud to podmínky umožňují, vždy v režimu „e-Mode“ – tedy pouze s elektrickým pohonem a bez emisí. Dojezd na elektřinu přitom vystačí pro překonání typických každodenních vzdáleností. Ve vyšších rychlostech, resp. v závislosti na stavu nabití akumulátorové baterie, se připojí přeplňovaný zážehový motor (TSI). Plug-in hybridní pohon je tak pro až sedmimístný Multivan ideálním řešením, protože kombinuje „nulové emise“ v městském provozu se schopností absolvovat jízdy na dlouhé vzdálenosti jen s minimem zastávek, například při cestách na dovolenou.
Šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, Albert Kirzinger: „Suverenita za všech okolností, i po technické stránce. V každodenním městském provozu můžete jezdit výhradně elektricky, na dlouhých trasách pak využívat výhody výkonného hybridu.“
Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena v podlaze, čímž se ušetřilo místo. Současně se snížilo těžiště vozu, což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Nabíjecí zásuvka je u nového Multivanu umístěna v pravém předním blatníku.
Volkswagen bude pro elektrifikované MPV nabízet vlastní nabíjecí karty pro „čerpání elektrické energie“ na veřejných nabíjecích stanicích i wallboxy pro rychlé domácí nabíjení. Multivan eHybrid tak přivádí životní styl svých předchůdců do nové éry. Zůstává všestranným automobilem pro všechny aktivní lidi, rodiny, sportovce a cestovatele. Tuto funkci však plní ještě hospodárněji než všechny dosavadní generace Multivanu, s ještě větším důrazem na trvalou udržitelnost.
Nový Multivan přijde na český trh s různými verzemi pohonu na začátku příštího roku.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.