Projíždět s Multivanem městem s nulovými lokálními emisemi a současně bez problémů cestovat do vzdálených destinací díky dlouhému celkovému dojezdu? Volkswagen sděluje, že vyvinul právě takové MPV: Multivan eHybrid. Jeho plug-in hybridní pohon splňuje požadavky nové doby a k novému Multivanu se dokonale hodí. Kombinace elektromotoru a zážehového motoru totiž ideálně spojuje trvalou udržitelnost s typickými všestrannými vlastnostmi MPV.
Multivan nabídne svým řidičům nový zážitek. MPV s pohonem předních kol se totiž po stisknutí tlačítka START, přepnutí dvouspojkové převodovky (DSG) do provozního režimu „D“ a sešlápnutí pedálu plynu rozjede téměř bezhlučně. Za tichou jízdou se skrývá důmyslný systém: Multivan eHybrid se rozjíždí, pokud to podmínky umožňují, vždy v režimu „e-Mode“ – tedy pouze s elektrickým pohonem a bez emisí. Dojezd na elektřinu přitom vystačí pro překonání typických každodenních vzdáleností. Ve vyšších rychlostech, resp. v závislosti na stavu nabití akumulátorové baterie, se připojí přeplňovaný zážehový motor (TSI). Plug-in hybridní pohon je tak pro až sedmimístný Multivan ideálním řešením, protože kombinuje „nulové emise“ v městském provozu se schopností absolvovat jízdy na dlouhé vzdálenosti jen s minimem zastávek, například při cestách na dovolenou.
Šéfdesignér značky Volkswagen Užitkové vozy, Albert Kirzinger: „Suverenita za všech okolností, i po technické stránce. V každodenním městském provozu můžete jezdit výhradně elektricky, na dlouhých trasách pak využívat výhody výkonného hybridu.“
Sada lithium-iontových akumulátorů je uložena v podlaze, čímž se ušetřilo místo. Současně se snížilo těžiště vozu, což má pozitivní vliv na jízdní vlastnosti. Nabíjecí zásuvka je u nového Multivanu umístěna v pravém předním blatníku.
Volkswagen bude pro elektrifikované MPV nabízet vlastní nabíjecí karty pro „čerpání elektrické energie“ na veřejných nabíjecích stanicích i wallboxy pro rychlé domácí nabíjení. Multivan eHybrid tak přivádí životní styl svých předchůdců do nové éry. Zůstává všestranným automobilem pro všechny aktivní lidi, rodiny, sportovce a cestovatele. Tuto funkci však plní ještě hospodárněji než všechny dosavadní generace Multivanu, s ještě větším důrazem na trvalou udržitelnost.
Nový Multivan přijde na český trh s různými verzemi pohonu na začátku příštího roku.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.