Rolls-Royce vykazuje za první čtvrtletí letošního roku rekordní tržby, které jsou o 62 % vyšší než ve stejném období v roce 2020. Tato hodnota překročila dokonce i rekordní tržby ve stejném období v roce 2019 a je tak nejvyšší za celou 116letou historii značky. Růst prodeje byl zaznamenán na všech trzích, ale nejvíce se projevil v Číně, USA a tichomořské Asii. Vysoká poptávka byla po všech modelech, ale především po nových vozech Ghost a Cullinan, objednávky jsou naplánovány až do druhé poloviny roku 2021; Zakázkové objednávky Bespoke také dosáhly rekordních čísel. Společnost je ohledně zbytku roku 2021 velmi optimistická.
„Společnost Rolls-Royce Motor Cars zažila vskutku silný začátek roku 2021, dokládají to prodejní čísla za první čtvrtletí, která jsou nejvyšší za celou 116letou historii značky. Díky masivním objednávkám napříč celou nabídkou, zejména vozů Cullinan a Ghost, rostoucím prodejům na klíčových trzích a rekordním počtem zakázkových objednávek, je naše společnost ve vynikající formě. Máme všechny důvody být ohledně roku 2021 optimističtí,“ uvedl Torsten Müller-Ötvös, generální ředitel společnosti Rolls-Royce Motor Cars.
Máte rádi auta? Hledáme nové lidi do redakce. Napište nám na redakce@autoroad.cz a staňte se naším redaktorem. V období mezi 1. lednem a 31. březnem 2021 společnost dodala zákazníkům 1 380 motorových vozidel, což je o 62 % více než ve stejném období roku 2020, a překonala tak i rekord z prvního čtvrtletí roku 2019. Růst prodeje byl zaznamenán na všech trzích, nejsilnější byl přitom v Číně, USA a tichomořské Asii.
Poptávka po všech modelech Rolls-Royce rychle narůstá, a to zejména po novém vozu Ghost, který byl uveden na trh v roce 2020, i po superluxusním SUV Cullinan. Objednávky pokrývají výrobní kapacitu i v druhé části poloviny roku 2021.
Zakázková výroba Bespoke stále zůstává na rekordních číslech, a to už od roku 2020. Letos byla zákazníkům dodána celá řada úžasných individuálně upravených vozů Rolls-Royce, a to například Koa Phantom a Iridescent Opulence Phantom. I všech 20 vozů z řady Phantom Tempus Collection již bylo zákazníky rozebráno.
Generální ředitel Müler-Ötvös v reakci na vynikající výsledky prohlásil: „Na nedávné výzvy jsme jako obvykle reagovali s typickou smělostí, vynalézavostí a představivostí, pečlivým plánováním a neúnavným soustředěním na potřeby a požadavky našich zákazníků. Každý člen našeho mimořádného týmu v Home of Rolls-Royce v Goodwoodu i po celém světě hraje zásadní úlohu v dosažení těchto pozoruhodných výsledků. Vynikající dovednosti, nadání, odhodlání a entusiasmus našich lidí z nás dělá to, kým jsme.“
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.