Dlouholetá spolupráce Kena a Fordu skončila. Nastal čas se porozhlédnout jinde, například u naší domácí Škodovky. Fabia R5+ je totiž velmi vydařený stroj, který je ve světě rally dost oblíbený a úspěšný. Již tento víkend se pojede s vozem slavný závod 100 Acre Wood a Ken Block tak bude usilovat o osmé vítěžství v řadě.
Ken Block prohlásil, že Škoda Fabia R5+ je bestie, která je nejúspěšnějším vozem rallye v kategorii R5. Jistě bude chvíli trvat, než si na Fabii zvykne, ale určitě se máme na co těšit. Ken bude s Fabií usilovat o osmé vítězství v řade v americké rally 100 Acre Wood.
Dříve Ken jezdil s Fordem Fiestou R5+, která je dle jeho slov dost podobná. Nedávno s ní vyhrál například Rally Barbados spolu s jeho spolujezdcem Alexem Gelsominem.
Jaký je rozdíl mezi Fabií R5 a R5+?
Vůz byl trochu předělán speciálně pro americkou třídu Open 4WD. Zlepšení se dočkala jak aerodynamika, tak výkon vozu. Provozuje jej klub McKenna Motorsport.
Zajímavostí je, že Škoda není v Americe příliš známá. Ve státech se neprodává. Jistotou je, že se díky spojení Kena a Škody dostane české automobilce dost pozornosti.
Jedním z rivalů, který bude bojovat proti Fabii bude legendární Subaru Impreza WRX STI, kterou bude řídit Travis Pastrana a Rhianon Gelsomino. Souboj to bude jistě velmi zajímavý!
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.