Dlouholetá spolupráce Kena a Fordu skončila. Nastal čas se porozhlédnout jinde, například u naší domácí Škodovky. Fabia R5+ je totiž velmi vydařený stroj, který je ve světě rally dost oblíbený a úspěšný. Již tento víkend se pojede s vozem slavný závod 100 Acre Wood a Ken Block tak bude usilovat o osmé vítěžství v řadě.
Ken Block prohlásil, že Škoda Fabia R5+ je bestie, která je nejúspěšnějším vozem rallye v kategorii R5. Jistě bude chvíli trvat, než si na Fabii zvykne, ale určitě se máme na co těšit. Ken bude s Fabií usilovat o osmé vítězství v řade v americké rally 100 Acre Wood.
Dříve Ken jezdil s Fordem Fiestou R5+, která je dle jeho slov dost podobná. Nedávno s ní vyhrál například Rally Barbados spolu s jeho spolujezdcem Alexem Gelsominem.
Jaký je rozdíl mezi Fabií R5 a R5+?
Vůz byl trochu předělán speciálně pro americkou třídu Open 4WD. Zlepšení se dočkala jak aerodynamika, tak výkon vozu. Provozuje jej klub McKenna Motorsport.
Zajímavostí je, že Škoda není v Americe příliš známá. Ve státech se neprodává. Jistotou je, že se díky spojení Kena a Škody dostane české automobilce dost pozornosti.
Jedním z rivalů, který bude bojovat proti Fabii bude legendární Subaru Impreza WRX STI, kterou bude řídit Travis Pastrana a Rhianon Gelsomino. Souboj to bude jistě velmi zajímavý!
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?