Dlouholetá spolupráce Kena a Fordu skončila. Nastal čas se porozhlédnout jinde, například u naší domácí Škodovky. Fabia R5+ je totiž velmi vydařený stroj, který je ve světě rally dost oblíbený a úspěšný. Již tento víkend se pojede s vozem slavný závod 100 Acre Wood a Ken Block tak bude usilovat o osmé vítěžství v řadě.
Ken Block prohlásil, že Škoda Fabia R5+ je bestie, která je nejúspěšnějším vozem rallye v kategorii R5. Jistě bude chvíli trvat, než si na Fabii zvykne, ale určitě se máme na co těšit. Ken bude s Fabií usilovat o osmé vítězství v řade v americké rally 100 Acre Wood.
Dříve Ken jezdil s Fordem Fiestou R5+, která je dle jeho slov dost podobná. Nedávno s ní vyhrál například Rally Barbados spolu s jeho spolujezdcem Alexem Gelsominem.
Jaký je rozdíl mezi Fabií R5 a R5+?
Vůz byl trochu předělán speciálně pro americkou třídu Open 4WD. Zlepšení se dočkala jak aerodynamika, tak výkon vozu. Provozuje jej klub McKenna Motorsport.
Zajímavostí je, že Škoda není v Americe příliš známá. Ve státech se neprodává. Jistotou je, že se díky spojení Kena a Škody dostane české automobilce dost pozornosti.
Jedním z rivalů, který bude bojovat proti Fabii bude legendární Subaru Impreza WRX STI, kterou bude řídit Travis Pastrana a Rhianon Gelsomino. Souboj to bude jistě velmi zajímavý!
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.