Nejprodávanějším automobilem na světě byla loni opět Toyota Corolla. Japonská automobilka v minulém roce prodala 1 134 262 vozů Corolla, což je pokles o 8,8 procenta oproti roku 2019. Informoval o tom analytický portál focus2move.com.
Celosvětovou oblíbenost značky Toyota potvrzuje model RAV4 na druhém místě, který navíc jako jeden z mála vozů zaznamenal navzdory koronavirové pandemii loni růst. Jeho prodeje stouply o 1,9 procenta na 971 516 prodaných aut. Třetí je Honda-CRV, následuje Honda Civic a Volkswagen Tigian. Šestá pak skončila s téměř 600 000 prodanými vozy limuzína Camry.
Toyota byla zároveň nejprodávanější značkou na světě s 8,06 milionu vozů, což představuje tržní podíl 10,1 procenta. Celá skupina Toyota Group zahrnující i značku Lexus, pak skončila s 8,9 milionu prodaných aut druhá za Volkswagen Group.
Corolla kraluje prodejnímu žebříčku již od roku 2004. V České republice si v minulém roce Corollu pořídilo 2 354 zákazníků. Z toho 1 293 se rozhodlo pro ekologický hybridní pohon.
Vůz nižší střední třídy s délkou 4,6 metru je v nabídce ve třech karosářských provedeních. Vedle čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku je k dostání ještě v prodloužené kombi verzi pod označením Touring Sports.
Současná generace je postavena na podlahové plošině GA-C coby produkt globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce je s konvenčním benzínovým nebo hybridním pohonem.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.