Nejprodávanějším automobilem na světě byla loni opět Toyota Corolla. Japonská automobilka v minulém roce prodala 1 134 262 vozů Corolla, což je pokles o 8,8 procenta oproti roku 2019. Informoval o tom analytický portál focus2move.com.
Celosvětovou oblíbenost značky Toyota potvrzuje model RAV4 na druhém místě, který navíc jako jeden z mála vozů zaznamenal navzdory koronavirové pandemii loni růst. Jeho prodeje stouply o 1,9 procenta na 971 516 prodaných aut. Třetí je Honda-CRV, následuje Honda Civic a Volkswagen Tigian. Šestá pak skončila s téměř 600 000 prodanými vozy limuzína Camry.
Toyota byla zároveň nejprodávanější značkou na světě s 8,06 milionu vozů, což představuje tržní podíl 10,1 procenta. Celá skupina Toyota Group zahrnující i značku Lexus, pak skončila s 8,9 milionu prodaných aut druhá za Volkswagen Group.
Corolla kraluje prodejnímu žebříčku již od roku 2004. V České republice si v minulém roce Corollu pořídilo 2 354 zákazníků. Z toho 1 293 se rozhodlo pro ekologický hybridní pohon.
Vůz nižší střední třídy s délkou 4,6 metru je v nabídce ve třech karosářských provedeních. Vedle čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku je k dostání ještě v prodloužené kombi verzi pod označením Touring Sports.
Současná generace je postavena na podlahové plošině GA-C coby produkt globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce je s konvenčním benzínovým nebo hybridním pohonem.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.