Nejprodávanějším automobilem na světě byla loni opět Toyota Corolla. Japonská automobilka v minulém roce prodala 1 134 262 vozů Corolla, což je pokles o 8,8 procenta oproti roku 2019. Informoval o tom analytický portál focus2move.com.
Celosvětovou oblíbenost značky Toyota potvrzuje model RAV4 na druhém místě, který navíc jako jeden z mála vozů zaznamenal navzdory koronavirové pandemii loni růst. Jeho prodeje stouply o 1,9 procenta na 971 516 prodaných aut. Třetí je Honda-CRV, následuje Honda Civic a Volkswagen Tigian. Šestá pak skončila s téměř 600 000 prodanými vozy limuzína Camry.
Toyota byla zároveň nejprodávanější značkou na světě s 8,06 milionu vozů, což představuje tržní podíl 10,1 procenta. Celá skupina Toyota Group zahrnující i značku Lexus, pak skončila s 8,9 milionu prodaných aut druhá za Volkswagen Group.
Corolla kraluje prodejnímu žebříčku již od roku 2004. V České republice si v minulém roce Corollu pořídilo 2 354 zákazníků. Z toho 1 293 se rozhodlo pro ekologický hybridní pohon.
Vůz nižší střední třídy s délkou 4,6 metru je v nabídce ve třech karosářských provedeních. Vedle čtyřdveřového sedanu a pětidveřového hatchbacku je k dostání ještě v prodloužené kombi verzi pod označením Touring Sports.
Současná generace je postavena na podlahové plošině GA-C coby produkt globální architektury TNGA (Toyota New Global Architecture). V nabídce je s konvenčním benzínovým nebo hybridním pohonem.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?