Akcionáři schválili projekt fúze mezi FCA a PSA. K jejímu faktickému dokončení má dojít 16. ledna 2021.
4. ledna 2021 schválily valné hromady akcionářů Fiat Chrysler Automobiles NV („FCA“ vlastnící Abarth, Alfa Romeo, Chrysler, Dodge, Ferrari, Fiat, Jeep, Lancia, Ram, Maserati) a Peugeot SA („skupina PSA“ vlastnící Citroën, DS, Opel, Peugeot, Vauxhall) navrhovanou fúzi, jejímž výsledkem je vytvoření společnosti Stellantis N.V. („Stellantis“). O výsledku hlasování bylo rozhodnuto velkou většinou ve prospěch transakce (více než 99 % odevzdaných hlasů).
Akcionáři FCA rovněž schválili dodatečná usnesení týkající se fúze, zejména přijetí budoucích stanov společnosti Stellantis a jmenování členů představenstva, s účinností ode dne následujícího po dokončení fúze. FCA a skupina PSA, které v prosinci získaly závěrečná povolení regulačních orgánů, zejména Evropské komise a Evropské centrální banky, očekávají, že po tomto schválení akcionáři dojde k dokončení fúze 16. ledna 2021.
Kmenové akcie Stellantis se začnou obchodovat na pařížské burze Euronext a na milánské Mercato Telematico Azionario v pondělí 18. ledna 2021 a na newyorské burze NYSE v úterý 19. ledna 2021.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.