Volkswagen vzájemně spojuje virtuální svět s reálným prostřednictvím nového průhledového displeje s rozšířenou realitou. Inovativní systém zobrazuje dynamické symboly v prostoru venkovního světa. Volkswagen zavádí tuto technologii jako první výrobce automobilů na světě do kompaktního segmentu. Nová komfortní a bezpečnostní funkce se tak stává cenově dostupnou pro mnoho zákazníků. Zpočátku bude ale k dispozici ve výbavě pouze plně elektricky poháněných modelů ID.3 a ID.4.
Displejem s rozšířenou realitou začíná Volkswagen psát novou kapitolu v oblasti zobrazování informací pro řidiče. Přestože je nová technologie opravdovou světovou novinkou, Volkswagen se rozhodl, že ji zavede do nabídky ve velkosériově vyráběném modelu. Značka tím pokračuje ve své strategii nabízet prvky výbavy ze světa high-tech za dostupné ceny. „Zavedli jsme do sériové výroby opravdovou inovaci,“ říká Frank Welsch, člen představenstva, odpovědný za vývoj. „A to nikoli v prémiovém vozidle, ale v kompaktních modelech z rodiny elektromobilů ID. Klíčovou kompetencí Volkswagenu je zpřístupňování progresivních technologií velkému okruhu zákazníků.“
Dvě plochy, dvě úrovně. Head-up-Display s rozšířenou realitou promítá na čelní okno důležité informace, které jsou rozděleny do dvou zobrazovacích ploch a úrovní. Velká plocha s úhlopříčkou 1,8 metru je určena pro dynamická zobrazení a nachází se v zorném poli řidiče ve virtuální vzdálenosti cca 10 metrů. Zde se zobrazují informace asistenčních systémů, jakož i odbočovací šipky a místa startu či cíle z navigačního systému.
Pod vzdálenější velkou plochou je v menší virtuální vzdálenosti umístěna nízká a široká zóna, která slouží k zobrazování rychlosti jízdy, dopravních značek a statických symbolů asistenčních a navigačních funkcí. Tato zobrazení se vznášejí v domnělé vzdálenosti cca tři metry před řidičem.
Všechna dynamická zobrazení jsou vhodně vkládána do prostředí okolního světa. Pokud vozidlo přijíždí ke křižovatce, na které má podle trasy v navigačním systému odbočit, spatří řidič dva pokyny: v prvním kroku se objeví první oznámení na úrovni vozovky a následně tři šipky postavené na křižovatce. Čím blíž je vůz ke křižovatce, tím větší jsou šipky a současně blednou jejich textury, aby nebránily výhledu na vozovku. Volkswagen se při vývoji všech zobrazení řídil pravidlem „méně je více“. To znamená, že řidič není v žádném případě přehlcen podněty.
Pokyny a upozornění. Na vzdálenější zobrazovací ploše se vizualizuje rovněž funkce Lane Assist. Pokud se vozidlo bez zapnutých ukazatelů směru přibližuje k podélné čáře na krajnici, systém ji označí oranžovou barvou. Při zapnutí systému Travel Assist, který udržuje vůz uprostřed jízdního pruhu, se objeví dvě zelené linie. Je-li aktivní adaptivní tempomat ACC nebo Travel Assist, označuje displej vpředu jedoucí vozidlo barevnými pruhy. Při vypnutých asistenčních systémech spatří řidič červený výstražný signál, pokud vznikne přílišným přiblížením kritická situace.
Hluboko v nitru přístrojové desky. Technickým srdcem průhledového displeje s rozšířenou realitou je jednotka pro vytváření obrazu PGU (Picture Generation Unit), která je uložena hluboko v nitru přístrojové desky. Displej LCD s mimořádnou úrovní jasu vysílá svazky paprsků na dvě rovná zrcadla. Speciální optická soustava vzájemně odděluje složky pro zobrazování na vzdálenější a bližší ploše. Rovná zrcadla odrážejí světlo na velké, elektricky nastavitelné, konkávní zrcadlo, od něhož směřují na čelní okno, a tím do zorného pole řidiče. Ten vidí symboly ve zdánlivé vzdálenosti téměř 10 metrů stejně ostře jako reálné okolí.
Zdrojem obrazového signálu je tzv. AR Creator, tedy jednotka pro vytváření rozšířené reality, v jednom ze dvou centrálních procesorů modelů ID. AR Creator vypočítává umístění symbolů ve vztahu k okolí. Základem k tomu jsou nezpracovaná data z přední kamery, radarového senzorů a mapy navigačního systému. Ukazatele na velké zobrazovací ploše jsou stabilizovány vůči pohybům vozu a přizpůsobeny geometrii projekční optiky.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?