e-Golf končí, Volkswagen přestavuje halu pro něco jiného

AutoRoad.cz, 25. prosince 2020, 17:59 Google+

Volkswagen e-Golf je historií. Dne 23. prosince 2020 sjelo poslední vozidlo z montážní linky ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Elektromobil e-Golf v odstínu šedá Urano byl 50 401. vozidlem, které bylo od března 2017 vyrobeno v Drážďanech. Na začátku nového roku 2021 začne třítýdenní rekonstrukce výrobních provozů Skleněné manufaktury. Na konci ledna sjedou z montážní linky v Drážďanech první vozy ID.3 ze sériové výroby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Danny Auerswald, vedoucí Skleněné manufaktury, k tomu říká: „Konec e-Golfu je současně začátkem poslední fáze příprav na zahájení výroby modelu ID.3. Již za několik týdnů začneme psát novou kapitolu v historii Skleněné manufaktury. Po Cvikově jsme druhým výrobním závodem v Evropě, v němž bude probíhat výroba vozidel na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily. Volkswagen tím zdůrazňuje význam saských závodů v koncernové elektrické ofenzivě.“

Thomas Aehlig, předseda podnikové rady Skleněné manufaktury, říká: „Spuštění montáže modelu ID.3 je pro zaměstnance velmi dobrou zprávou a odměnou za nesmírné úsilí při transformaci výrobního závodu od roku 2016. Dosáhli jsme tím dlouhodobé jistoty pracovních míst pro kmenové zaměstnance a perspektivy pozitivní budoucnosti pro výrobní závod.“

img-responsive

Volkswagen e-Golf | foto: Volkswagen

Výrobní závod Drážďany: Výrobní zařízení pro ID.3 ve dvou vlnách

Na začátku roku 2021 proběhne ve Skleněné manufaktuře rekonstrukce výrobních provozů v souladu s požadavky modulární platformy MEB pro elektromobility. První fáze změn pro model ID.3 se uskutečnila již v létě 2020. Mezi sedm optimalizovaných stanic patří například pracoviště, na němž dochází ke „svatbě“, tedy spojení karoserie a podvozku. V zimní fázi rekonstrukce je na řadě například instalace zařízení pro montáž panoramatického střešního okna a přizpůsobení podávacích prostředků pro montáž přístrojové desky a sedadel.

img-responsive

Model ID.3, první elektromobil Volkswagenu při prezentaci | foto: Volkswagen

e-Golf: Jeden z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě

Volkswagen e-Golf byl uveden na trh v roce 2013 a do léta 2020 se vyráběl ve Wolfsburgu. Volkswagen zahájil v roce 2017 souběžně výrobu také ve Skleněné manufaktuře, aby uspokojil vysokou poptávku. Oba německé výrobní závody opustilo během více než sedmi let celkem 145 561 vozů. Statistiky prodeje ukazují, že je e-Golf jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě – především u zákazníků v Norsku a na domácím německém trhu.

img-responsive

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Skleněná manufaktura Drážďany: Od roku 2017 závod pro výrobu elektromobilů a výkladní skříň elektromobility

Od otevření Skleněné manufaktury v roce 2001 se v ní vyráběly luxusní sedany Phaeton (84 235 vozů, 2001 – 2016), Bentley Flying Spur (2186 vozů, 2005/2006 a 2013/2014) a od roku 2017 elektromobily e-Golf (50 401 vozů). Se zahájením výroby modelu e-Golf se navíc Skleněná manufaktura stala v rámci svého nového strategického směřování „Centrem pro budoucí mobilitu“. Orientaci tohoto výrobního závodu na budoucnost potvrzují také další inovativní oblasti činnosti, mezi něž patří „Inkubátor pro budoucí mobilitu“ (program společnosti Volkswagen pro podporu zakladatelů startupů), „Kampus pro budoucí mobilitu“ (výuková laboratoř pro vzdělávání studentů i zaměstnanců), rozšířené předávání vozidel a zkušební zóny pro Výrobu 4.0. Úspěšnou transformaci dále urychlí brzké zahájení sériové výroby modelu ID.3 na konci ledna 2021.

Vytisknout

Diskuze: e-Golf končí, Volkswagen přestavuje halu pro něco jiného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

MG4 XPOWER

MG4 XPOWER: za bezkonkurenční cenu nabízí 435 koní a "stovku" za 3,8 s

reklama

Doporučujeme

Peugeot e-208 GT je novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady výrobce

Městský prcek s luxusní výbavou? Pro velký úspěch Peugeot nápad opakuje

Čtěte dále

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud