e-Golf končí, Volkswagen přestavuje halu pro něco jiného

AutoRoad.cz, 25. prosince 2020, 17:59 Google+

Volkswagen e-Golf je historií. Dne 23. prosince 2020 sjelo poslední vozidlo z montážní linky ve Skleněné manufaktuře v Drážďanech. Elektromobil e-Golf v odstínu šedá Urano byl 50 401. vozidlem, které bylo od března 2017 vyrobeno v Drážďanech. Na začátku nového roku 2021 začne třítýdenní rekonstrukce výrobních provozů Skleněné manufaktury. Na konci ledna sjedou z montážní linky v Drážďanech první vozy ID.3 ze sériové výroby.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Volkswagen ID.3

Volkswagen ID.3 | foto: Volkswagen

Sdílejte článek

Danny Auerswald, vedoucí Skleněné manufaktury, k tomu říká: „Konec e-Golfu je současně začátkem poslední fáze příprav na zahájení výroby modelu ID.3. Již za několik týdnů začneme psát novou kapitolu v historii Skleněné manufaktury. Po Cvikově jsme druhým výrobním závodem v Evropě, v němž bude probíhat výroba vozidel na základě nové modulární platformy MEB pro elektromobily. Volkswagen tím zdůrazňuje význam saských závodů v koncernové elektrické ofenzivě.“

Thomas Aehlig, předseda podnikové rady Skleněné manufaktury, říká: „Spuštění montáže modelu ID.3 je pro zaměstnance velmi dobrou zprávou a odměnou za nesmírné úsilí při transformaci výrobního závodu od roku 2016. Dosáhli jsme tím dlouhodobé jistoty pracovních míst pro kmenové zaměstnance a perspektivy pozitivní budoucnosti pro výrobní závod.“

img-responsive

Volkswagen e-Golf | foto: Volkswagen

Výrobní závod Drážďany: Výrobní zařízení pro ID.3 ve dvou vlnách

Na začátku roku 2021 proběhne ve Skleněné manufaktuře rekonstrukce výrobních provozů v souladu s požadavky modulární platformy MEB pro elektromobility. První fáze změn pro model ID.3 se uskutečnila již v létě 2020. Mezi sedm optimalizovaných stanic patří například pracoviště, na němž dochází ke „svatbě“, tedy spojení karoserie a podvozku. V zimní fázi rekonstrukce je na řadě například instalace zařízení pro montáž panoramatického střešního okna a přizpůsobení podávacích prostředků pro montáž přístrojové desky a sedadel.

img-responsive

Model ID.3, první elektromobil Volkswagenu při prezentaci | foto: Volkswagen

e-Golf: Jeden z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě

Volkswagen e-Golf byl uveden na trh v roce 2013 a do léta 2020 se vyráběl ve Wolfsburgu. Volkswagen zahájil v roce 2017 souběžně výrobu také ve Skleněné manufaktuře, aby uspokojil vysokou poptávku. Oba německé výrobní závody opustilo během více než sedmi let celkem 145 561 vozů. Statistiky prodeje ukazují, že je e-Golf jedním z nejoblíbenějších elektromobilů v Evropě – především u zákazníků v Norsku a na domácím německém trhu.

img-responsive

Volkswagen ID.3 stanovil rekord v dojezdu. Na jedno nabití překonal vzdálenost 531 km | foto: Volkswagen

Skleněná manufaktura Drážďany: Od roku 2017 závod pro výrobu elektromobilů a výkladní skříň elektromobility

Od otevření Skleněné manufaktury v roce 2001 se v ní vyráběly luxusní sedany Phaeton (84 235 vozů, 2001 – 2016), Bentley Flying Spur (2186 vozů, 2005/2006 a 2013/2014) a od roku 2017 elektromobily e-Golf (50 401 vozů). Se zahájením výroby modelu e-Golf se navíc Skleněná manufaktura stala v rámci svého nového strategického směřování „Centrem pro budoucí mobilitu“. Orientaci tohoto výrobního závodu na budoucnost potvrzují také další inovativní oblasti činnosti, mezi něž patří „Inkubátor pro budoucí mobilitu“ (program společnosti Volkswagen pro podporu zakladatelů startupů), „Kampus pro budoucí mobilitu“ (výuková laboratoř pro vzdělávání studentů i zaměstnanců), rozšířené předávání vozidel a zkušební zóny pro Výrobu 4.0. Úspěšnou transformaci dále urychlí brzké zahájení sériové výroby modelu ID.3 na konci ledna 2021.

Vytisknout

Diskuze: e-Golf končí, Volkswagen přestavuje halu pro něco jiného

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

Škoda Kushaq je nové SUV určené pro indický trh

Nové SUV Škody se jmenuje Kushaq. V Česku ale na prodej nebude

Fotokoláž

Který ojetý kombík do 200 tisíc je nejlepší?

reklama

Doporučujeme

Peugeot e-208 GT je novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady výrobce

Městský prcek s luxusní výbavou? Pro velký úspěch Peugeot nápad opakuje

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

  2. Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

  3. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  4. BMW představuje nový custom na bázi R 18

  5. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

  6. Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud