Proč by měl luxus být výhradní doménou nejvyšších segmentů a vozů se silnými motory? Před pětadvaceti lety představila značka Peugeot model 106 Premium, v té době nejmenší vůz své řady, ale s vybavením na úrovni prémiového hatchbacku, které se nevyskytovalo ani u modelů vyšších segmentů.
Dnes je nový Peugeot e-208 GT novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady, se 100% elektrickým motorem 100 kW a s technologickou výbavou, která jej řadí na vrchol nejen v rámci řady 208, ale také v rámci segmentu kompaktních městských vozů.
Mít vybavení obvykle vyhrazené pro modely v horních segmentech již nezáleží pouze na velikosti vozidla, jak tomu bylo ještě před několika lety. Dnes si zákazníci značky Peugeot mohou užívat nejlepších technologií a nejvyšší úrovně komfortu i v malých vozech. Nový Peugeot 208, uvedený na trh v roce 2019, je tak nabízen ve verzi GT s charakteristickými stylistickými atributy a s asistenčními systémy poslední generace na úrovni nejlepších vozů segmentu. Stupeň výbavy GT je v rámci modelové řady 208 vyhrazen pro 100% elektrickou verzi, tedy pro vůz Peugeot e-208, kde podtrhuje stimulující potěšení z jízdy spojené s tímto druhem pohonu.
Není také náhodou, že zkratka GT (Grand Tourisme) se vždy používala pro označení nejvýkonnějších a nejlépe vybavených verzí vozů Peugeot. Výraz GT označuje vysoce výkonné a dynamické vozy, které současně poskytují vysokou úroveň komfortu.
Bohatá standardní výbava modelu 208 GT jej tak řadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu, a to zejména díky výrazným stylistickým atributům, jako jsou světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, 17" hliníková kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky nebo čalounění Alcantara, které podtrhuje pečlivě propracovaný interiér. Výbava zahrnuje také technologie nejnovější generace, jako je Peugeot i-Cockpit® 3D, on-line navigace 3D TomTom® Traffic s 10" HD dotykovou obrazovkou, nemluvě o arzenálu asistenčních systémů, které otevírají cestu k poloautonomnímu řízení.
Tento nejmodernější Peugeot 208 jde ve stopách malého městského vozu značky Peugeot, který byl před 25 lety představen jako vrchol luxusu a elegance ve svém segmentu. Peugeot 106 Premium byl prezentován jako speciální „šik“ série, vyrobená v limitovaném počtu 600 kusů výhradně pro italský trh. Byl uveden na trh v prosinci 1995 a dodnes je fanoušky Peugeotu velmi vyhledávaný.
Oficiálně se představil na autosalonu v Boloni spolu se svým velkým bratrem, Peugeotem 306 Premium. Do prodejní sítě dorazil v následujících měsících a 600 kusů bylo rychle vyprodáno. Úspěch malého městského vozu byl dán jeho silnou osobností, která upoutala pozornost zákazníků hledajících nejen unikátnost, ale především úroveň komfortu, elegance a výbavy typickou pro luxusní automobil. Jeho vybavení bylo překvapující: čalounění v kůži a Alcantaře – včetně zadních opěrek hlavy, které byly v té době ještě velmi neobvyklé, dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, klimatizace, airbag řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.
Při předání vozu obdržel zákazník certifikát s logem Premium a číslem svého exempláře od 1 do 600. Při pohledu zvenku je Peugeot 106 Premium rozpoznatelný podle nápisu „Premium“ psaným kurzívou na pravé straně víka zavazadelníku, předních mlhových světel, bočních krytů a tónovaných, vodově zelených oken. Auto bylo k dispozici pouze s jedním motorem, benzinovým TU o objemu 1 360 cm3 s výkonem 75 koní. Nabídku doplňovala škála atraktivních barev: bílá Pastel, červená Lucifer, zelená Mayerling a modrá Miami.
Značka Peugeot také poskytla majitelům modelu 106 široký výběr příslušenství a mnoho zákazníků modelu 106 Premium se rozhodlo doplnit si svůj vůz o šestipaprsková litá kola a dřevěnou povrchovou úpravu palubní desky.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.