Proč by měl luxus být výhradní doménou nejvyšších segmentů a vozů se silnými motory? Před pětadvaceti lety představila značka Peugeot model 106 Premium, v té době nejmenší vůz své řady, ale s vybavením na úrovni prémiového hatchbacku, které se nevyskytovalo ani u modelů vyšších segmentů.
Dnes je nový Peugeot e-208 GT novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady, se 100% elektrickým motorem 100 kW a s technologickou výbavou, která jej řadí na vrchol nejen v rámci řady 208, ale také v rámci segmentu kompaktních městských vozů.
Mít vybavení obvykle vyhrazené pro modely v horních segmentech již nezáleží pouze na velikosti vozidla, jak tomu bylo ještě před několika lety. Dnes si zákazníci značky Peugeot mohou užívat nejlepších technologií a nejvyšší úrovně komfortu i v malých vozech. Nový Peugeot 208, uvedený na trh v roce 2019, je tak nabízen ve verzi GT s charakteristickými stylistickými atributy a s asistenčními systémy poslední generace na úrovni nejlepších vozů segmentu. Stupeň výbavy GT je v rámci modelové řady 208 vyhrazen pro 100% elektrickou verzi, tedy pro vůz Peugeot e-208, kde podtrhuje stimulující potěšení z jízdy spojené s tímto druhem pohonu.
Není také náhodou, že zkratka GT (Grand Tourisme) se vždy používala pro označení nejvýkonnějších a nejlépe vybavených verzí vozů Peugeot. Výraz GT označuje vysoce výkonné a dynamické vozy, které současně poskytují vysokou úroveň komfortu.
Bohatá standardní výbava modelu 208 GT jej tak řadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu, a to zejména díky výrazným stylistickým atributům, jako jsou světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, 17" hliníková kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky nebo čalounění Alcantara, které podtrhuje pečlivě propracovaný interiér. Výbava zahrnuje také technologie nejnovější generace, jako je Peugeot i-Cockpit® 3D, on-line navigace 3D TomTom® Traffic s 10" HD dotykovou obrazovkou, nemluvě o arzenálu asistenčních systémů, které otevírají cestu k poloautonomnímu řízení.
Tento nejmodernější Peugeot 208 jde ve stopách malého městského vozu značky Peugeot, který byl před 25 lety představen jako vrchol luxusu a elegance ve svém segmentu. Peugeot 106 Premium byl prezentován jako speciální „šik“ série, vyrobená v limitovaném počtu 600 kusů výhradně pro italský trh. Byl uveden na trh v prosinci 1995 a dodnes je fanoušky Peugeotu velmi vyhledávaný.
Oficiálně se představil na autosalonu v Boloni spolu se svým velkým bratrem, Peugeotem 306 Premium. Do prodejní sítě dorazil v následujících měsících a 600 kusů bylo rychle vyprodáno. Úspěch malého městského vozu byl dán jeho silnou osobností, která upoutala pozornost zákazníků hledajících nejen unikátnost, ale především úroveň komfortu, elegance a výbavy typickou pro luxusní automobil. Jeho vybavení bylo překvapující: čalounění v kůži a Alcantaře – včetně zadních opěrek hlavy, které byly v té době ještě velmi neobvyklé, dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, klimatizace, airbag řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.
Při předání vozu obdržel zákazník certifikát s logem Premium a číslem svého exempláře od 1 do 600. Při pohledu zvenku je Peugeot 106 Premium rozpoznatelný podle nápisu „Premium“ psaným kurzívou na pravé straně víka zavazadelníku, předních mlhových světel, bočních krytů a tónovaných, vodově zelených oken. Auto bylo k dispozici pouze s jedním motorem, benzinovým TU o objemu 1 360 cm3 s výkonem 75 koní. Nabídku doplňovala škála atraktivních barev: bílá Pastel, červená Lucifer, zelená Mayerling a modrá Miami.
Značka Peugeot také poskytla majitelům modelu 106 široký výběr příslušenství a mnoho zákazníků modelu 106 Premium se rozhodlo doplnit si svůj vůz o šestipaprsková litá kola a dřevěnou povrchovou úpravu palubní desky.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?