Proč by měl luxus být výhradní doménou nejvyšších segmentů a vozů se silnými motory? Před pětadvaceti lety představila značka Peugeot model 106 Premium, v té době nejmenší vůz své řady, ale s vybavením na úrovni prémiového hatchbacku, které se nevyskytovalo ani u modelů vyšších segmentů.
Dnes je nový Peugeot e-208 GT novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady, se 100% elektrickým motorem 100 kW a s technologickou výbavou, která jej řadí na vrchol nejen v rámci řady 208, ale také v rámci segmentu kompaktních městských vozů.
Mít vybavení obvykle vyhrazené pro modely v horních segmentech již nezáleží pouze na velikosti vozidla, jak tomu bylo ještě před několika lety. Dnes si zákazníci značky Peugeot mohou užívat nejlepších technologií a nejvyšší úrovně komfortu i v malých vozech. Nový Peugeot 208, uvedený na trh v roce 2019, je tak nabízen ve verzi GT s charakteristickými stylistickými atributy a s asistenčními systémy poslední generace na úrovni nejlepších vozů segmentu. Stupeň výbavy GT je v rámci modelové řady 208 vyhrazen pro 100% elektrickou verzi, tedy pro vůz Peugeot e-208, kde podtrhuje stimulující potěšení z jízdy spojené s tímto druhem pohonu.
Není také náhodou, že zkratka GT (Grand Tourisme) se vždy používala pro označení nejvýkonnějších a nejlépe vybavených verzí vozů Peugeot. Výraz GT označuje vysoce výkonné a dynamické vozy, které současně poskytují vysokou úroveň komfortu.
Bohatá standardní výbava modelu 208 GT jej tak řadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu, a to zejména díky výrazným stylistickým atributům, jako jsou světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, 17" hliníková kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky nebo čalounění Alcantara, které podtrhuje pečlivě propracovaný interiér. Výbava zahrnuje také technologie nejnovější generace, jako je Peugeot i-Cockpit® 3D, on-line navigace 3D TomTom® Traffic s 10" HD dotykovou obrazovkou, nemluvě o arzenálu asistenčních systémů, které otevírají cestu k poloautonomnímu řízení.
Tento nejmodernější Peugeot 208 jde ve stopách malého městského vozu značky Peugeot, který byl před 25 lety představen jako vrchol luxusu a elegance ve svém segmentu. Peugeot 106 Premium byl prezentován jako speciální „šik“ série, vyrobená v limitovaném počtu 600 kusů výhradně pro italský trh. Byl uveden na trh v prosinci 1995 a dodnes je fanoušky Peugeotu velmi vyhledávaný.
Oficiálně se představil na autosalonu v Boloni spolu se svým velkým bratrem, Peugeotem 306 Premium. Do prodejní sítě dorazil v následujících měsících a 600 kusů bylo rychle vyprodáno. Úspěch malého městského vozu byl dán jeho silnou osobností, která upoutala pozornost zákazníků hledajících nejen unikátnost, ale především úroveň komfortu, elegance a výbavy typickou pro luxusní automobil. Jeho vybavení bylo překvapující: čalounění v kůži a Alcantaře – včetně zadních opěrek hlavy, které byly v té době ještě velmi neobvyklé, dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, klimatizace, airbag řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.
Při předání vozu obdržel zákazník certifikát s logem Premium a číslem svého exempláře od 1 do 600. Při pohledu zvenku je Peugeot 106 Premium rozpoznatelný podle nápisu „Premium“ psaným kurzívou na pravé straně víka zavazadelníku, předních mlhových světel, bočních krytů a tónovaných, vodově zelených oken. Auto bylo k dispozici pouze s jedním motorem, benzinovým TU o objemu 1 360 cm3 s výkonem 75 koní. Nabídku doplňovala škála atraktivních barev: bílá Pastel, červená Lucifer, zelená Mayerling a modrá Miami.
Značka Peugeot také poskytla majitelům modelu 106 široký výběr příslušenství a mnoho zákazníků modelu 106 Premium se rozhodlo doplnit si svůj vůz o šestipaprsková litá kola a dřevěnou povrchovou úpravu palubní desky.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?