Proč by měl luxus být výhradní doménou nejvyšších segmentů a vozů se silnými motory? Před pětadvaceti lety představila značka Peugeot model 106 Premium, v té době nejmenší vůz své řady, ale s vybavením na úrovni prémiového hatchbacku, které se nevyskytovalo ani u modelů vyšších segmentů.
Dnes je nový Peugeot e-208 GT novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady, se 100% elektrickým motorem 100 kW a s technologickou výbavou, která jej řadí na vrchol nejen v rámci řady 208, ale také v rámci segmentu kompaktních městských vozů.
Mít vybavení obvykle vyhrazené pro modely v horních segmentech již nezáleží pouze na velikosti vozidla, jak tomu bylo ještě před několika lety. Dnes si zákazníci značky Peugeot mohou užívat nejlepších technologií a nejvyšší úrovně komfortu i v malých vozech. Nový Peugeot 208, uvedený na trh v roce 2019, je tak nabízen ve verzi GT s charakteristickými stylistickými atributy a s asistenčními systémy poslední generace na úrovni nejlepších vozů segmentu. Stupeň výbavy GT je v rámci modelové řady 208 vyhrazen pro 100% elektrickou verzi, tedy pro vůz Peugeot e-208, kde podtrhuje stimulující potěšení z jízdy spojené s tímto druhem pohonu.
Není také náhodou, že zkratka GT (Grand Tourisme) se vždy používala pro označení nejvýkonnějších a nejlépe vybavených verzí vozů Peugeot. Výraz GT označuje vysoce výkonné a dynamické vozy, které současně poskytují vysokou úroveň komfortu.
Bohatá standardní výbava modelu 208 GT jej tak řadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu, a to zejména díky výrazným stylistickým atributům, jako jsou světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, 17" hliníková kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky nebo čalounění Alcantara, které podtrhuje pečlivě propracovaný interiér. Výbava zahrnuje také technologie nejnovější generace, jako je Peugeot i-Cockpit® 3D, on-line navigace 3D TomTom® Traffic s 10" HD dotykovou obrazovkou, nemluvě o arzenálu asistenčních systémů, které otevírají cestu k poloautonomnímu řízení.
Tento nejmodernější Peugeot 208 jde ve stopách malého městského vozu značky Peugeot, který byl před 25 lety představen jako vrchol luxusu a elegance ve svém segmentu. Peugeot 106 Premium byl prezentován jako speciální „šik“ série, vyrobená v limitovaném počtu 600 kusů výhradně pro italský trh. Byl uveden na trh v prosinci 1995 a dodnes je fanoušky Peugeotu velmi vyhledávaný.
Oficiálně se představil na autosalonu v Boloni spolu se svým velkým bratrem, Peugeotem 306 Premium. Do prodejní sítě dorazil v následujících měsících a 600 kusů bylo rychle vyprodáno. Úspěch malého městského vozu byl dán jeho silnou osobností, která upoutala pozornost zákazníků hledajících nejen unikátnost, ale především úroveň komfortu, elegance a výbavy typickou pro luxusní automobil. Jeho vybavení bylo překvapující: čalounění v kůži a Alcantaře – včetně zadních opěrek hlavy, které byly v té době ještě velmi neobvyklé, dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, klimatizace, airbag řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.
Při předání vozu obdržel zákazník certifikát s logem Premium a číslem svého exempláře od 1 do 600. Při pohledu zvenku je Peugeot 106 Premium rozpoznatelný podle nápisu „Premium“ psaným kurzívou na pravé straně víka zavazadelníku, předních mlhových světel, bočních krytů a tónovaných, vodově zelených oken. Auto bylo k dispozici pouze s jedním motorem, benzinovým TU o objemu 1 360 cm3 s výkonem 75 koní. Nabídku doplňovala škála atraktivních barev: bílá Pastel, červená Lucifer, zelená Mayerling a modrá Miami.
Značka Peugeot také poskytla majitelům modelu 106 široký výběr příslušenství a mnoho zákazníků modelu 106 Premium se rozhodlo doplnit si svůj vůz o šestipaprsková litá kola a dřevěnou povrchovou úpravu palubní desky.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.