Proč by měl luxus být výhradní doménou nejvyšších segmentů a vozů se silnými motory? Před pětadvaceti lety představila značka Peugeot model 106 Premium, v té době nejmenší vůz své řady, ale s vybavením na úrovni prémiového hatchbacku, které se nevyskytovalo ani u modelů vyšších segmentů.
Dnes je nový Peugeot e-208 GT novým špičkovým zástupcem „dvojkové“ řady, se 100% elektrickým motorem 100 kW a s technologickou výbavou, která jej řadí na vrchol nejen v rámci řady 208, ale také v rámci segmentu kompaktních městských vozů.
Mít vybavení obvykle vyhrazené pro modely v horních segmentech již nezáleží pouze na velikosti vozidla, jak tomu bylo ještě před několika lety. Dnes si zákazníci značky Peugeot mohou užívat nejlepších technologií a nejvyšší úrovně komfortu i v malých vozech. Nový Peugeot 208, uvedený na trh v roce 2019, je tak nabízen ve verzi GT s charakteristickými stylistickými atributy a s asistenčními systémy poslední generace na úrovni nejlepších vozů segmentu. Stupeň výbavy GT je v rámci modelové řady 208 vyhrazen pro 100% elektrickou verzi, tedy pro vůz Peugeot e-208, kde podtrhuje stimulující potěšení z jízdy spojené s tímto druhem pohonu.
Není také náhodou, že zkratka GT (Grand Tourisme) se vždy používala pro označení nejvýkonnějších a nejlépe vybavených verzí vozů Peugeot. Výraz GT označuje vysoce výkonné a dynamické vozy, které současně poskytují vysokou úroveň komfortu.
Bohatá standardní výbava modelu 208 GT jej tak řadí na nejlepší úroveň v tomto segmentu, a to zejména díky výrazným stylistickým atributům, jako jsou světlomety Full LED se světelným podpisem tvořeným 3 drápy, černě lakované lišty kolem podběhů kol a kolem oken, 17" hliníková kola s diamantovým výbrusem a ozdobnými prvky nebo čalounění Alcantara, které podtrhuje pečlivě propracovaný interiér. Výbava zahrnuje také technologie nejnovější generace, jako je Peugeot i-Cockpit® 3D, on-line navigace 3D TomTom® Traffic s 10" HD dotykovou obrazovkou, nemluvě o arzenálu asistenčních systémů, které otevírají cestu k poloautonomnímu řízení.
Tento nejmodernější Peugeot 208 jde ve stopách malého městského vozu značky Peugeot, který byl před 25 lety představen jako vrchol luxusu a elegance ve svém segmentu. Peugeot 106 Premium byl prezentován jako speciální „šik“ série, vyrobená v limitovaném počtu 600 kusů výhradně pro italský trh. Byl uveden na trh v prosinci 1995 a dodnes je fanoušky Peugeotu velmi vyhledávaný.
Oficiálně se představil na autosalonu v Boloni spolu se svým velkým bratrem, Peugeotem 306 Premium. Do prodejní sítě dorazil v následujících měsících a 600 kusů bylo rychle vyprodáno. Úspěch malého městského vozu byl dán jeho silnou osobností, která upoutala pozornost zákazníků hledajících nejen unikátnost, ale především úroveň komfortu, elegance a výbavy typickou pro luxusní automobil. Jeho vybavení bylo překvapující: čalounění v kůži a Alcantaře – včetně zadních opěrek hlavy, které byly v té době ještě velmi neobvyklé, dělená zadní sedadla, elektricky ovládaná přední okna, klimatizace, airbag řidiče, posilovač řízení, centrální zamykání s dálkovým ovládáním a elektricky ovládaná a vyhřívaná zrcátka.
Při předání vozu obdržel zákazník certifikát s logem Premium a číslem svého exempláře od 1 do 600. Při pohledu zvenku je Peugeot 106 Premium rozpoznatelný podle nápisu „Premium“ psaným kurzívou na pravé straně víka zavazadelníku, předních mlhových světel, bočních krytů a tónovaných, vodově zelených oken. Auto bylo k dispozici pouze s jedním motorem, benzinovým TU o objemu 1 360 cm3 s výkonem 75 koní. Nabídku doplňovala škála atraktivních barev: bílá Pastel, červená Lucifer, zelená Mayerling a modrá Miami.
Značka Peugeot také poskytla majitelům modelu 106 široký výběr příslušenství a mnoho zákazníků modelu 106 Premium se rozhodlo doplnit si svůj vůz o šestipaprsková litá kola a dřevěnou povrchovou úpravu palubní desky.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.