Nové podvozkové platformy nabízejí větší svobodu pro plánované rozšíření modelové řady – typické jízdní vlastnosti kombinované s elektrickým pohonem zvýrazní osobitý profil značky John Cooper Works.
Vývoj modelové řady MINI se zaměřuje na pokračující rozšiřování elektrické mobility a nabízí nové příležitosti, jak zažít charakteristické potěšení z řízení vozů této značky. To také otevírá nové možnosti pro značku John Cooper Works. Budoucí podvozkové platformy automobilů MINI znamenají, že extrémní výkon a skutečné potěšení z jízdy budou dostupné také u elektrických pohonů, stejně jako u spalovacích motorů.
V oblasti elektromobility dělá MINI velké pokroky. Plug-in hybridní model MINI Cooper SE Countryman ALL4 (kombinovaná spotřeba paliva: 2,0–1,7 l/100 km; kombinovaná spotřeba energie: 14,0–13,1 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 45–40 g/km) zvýšil celkové prodeje elektrifikovaných modelů v rámci modelového portfolia na pět procent. Po velmi úspěšném představení plně elektrického MINI Cooper SE (kombinovaná spotřeba paliva: 0,0 l/100 km; kombinovaná spotřeba energie: 16,8–14,8 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km) se tento podíl během několika měsíců zdvojnásobil přibližně na deset procent. Na základě těchto poznatků a s vidinou budoucího vývoje elektrické technologie nyní MINI připravuje další krok ve vývoji elektrických modelů John Cooper Works.
„S MINI Electric jsme ukázali, jak dobře lze kombinovat pro značku MINI typické potěšení z jízdy a elektromobilitu,“ říká Bernd Körber, šéf značky MINI. „Nyní je čas převést vášeň pro výkon značky John Cooper Works do světa elektromobility. Proto pracujeme na vývoji elektrických konceptů John Cooper Works.“
Současné zaměření na vývoj MINI John Cooper Works Electric ukazuje, jak důležitá je elektrická mobilita z hlediska budoucího směřování značky – cílem je jedinečná kombinace udržitelnosti, výkonu a vášně. „Abychom dokázali splnit veškerá přání a potřeby automobilových nadšenců po celém světě, budou modely John Cooper Works s konvenčními spalovacími motory v našem portfoliu i nadále hrát důležitou roli,“ říká Bernd Körber. „S tímto novým zaměřením na elektrické jízdní výkony více než kdy předtím také vytváříme příležitost přiostřit osobitý profil značky John Cooper Works.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.