Nové podvozkové platformy nabízejí větší svobodu pro plánované rozšíření modelové řady – typické jízdní vlastnosti kombinované s elektrickým pohonem zvýrazní osobitý profil značky John Cooper Works.
Vývoj modelové řady MINI se zaměřuje na pokračující rozšiřování elektrické mobility a nabízí nové příležitosti, jak zažít charakteristické potěšení z řízení vozů této značky. To také otevírá nové možnosti pro značku John Cooper Works. Budoucí podvozkové platformy automobilů MINI znamenají, že extrémní výkon a skutečné potěšení z jízdy budou dostupné také u elektrických pohonů, stejně jako u spalovacích motorů.
V oblasti elektromobility dělá MINI velké pokroky. Plug-in hybridní model MINI Cooper SE Countryman ALL4 (kombinovaná spotřeba paliva: 2,0–1,7 l/100 km; kombinovaná spotřeba energie: 14,0–13,1 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 45–40 g/km) zvýšil celkové prodeje elektrifikovaných modelů v rámci modelového portfolia na pět procent. Po velmi úspěšném představení plně elektrického MINI Cooper SE (kombinovaná spotřeba paliva: 0,0 l/100 km; kombinovaná spotřeba energie: 16,8–14,8 kWh/100 km; kombinované emise CO2: 0 g/km) se tento podíl během několika měsíců zdvojnásobil přibližně na deset procent. Na základě těchto poznatků a s vidinou budoucího vývoje elektrické technologie nyní MINI připravuje další krok ve vývoji elektrických modelů John Cooper Works.
„S MINI Electric jsme ukázali, jak dobře lze kombinovat pro značku MINI typické potěšení z jízdy a elektromobilitu,“ říká Bernd Körber, šéf značky MINI. „Nyní je čas převést vášeň pro výkon značky John Cooper Works do světa elektromobility. Proto pracujeme na vývoji elektrických konceptů John Cooper Works.“
Současné zaměření na vývoj MINI John Cooper Works Electric ukazuje, jak důležitá je elektrická mobilita z hlediska budoucího směřování značky – cílem je jedinečná kombinace udržitelnosti, výkonu a vášně. „Abychom dokázali splnit veškerá přání a potřeby automobilových nadšenců po celém světě, budou modely John Cooper Works s konvenčními spalovacími motory v našem portfoliu i nadále hrát důležitou roli,“ říká Bernd Körber. „S tímto novým zaměřením na elektrické jízdní výkony více než kdy předtím také vytváříme příležitost přiostřit osobitý profil značky John Cooper Works.“
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?