SUV Lexus RX 450h získalo titul ‚Nejlepší luxusní hybridní vůz‘ v soutěži DrivingElectric Awards pořádané britským spotřebitelským webem se zaměřením na elektrifikovaná vozidla.
Hybridní vůz vyhrál tuto cenu poprvé. Hybridní technologii Lexus představil v tomto segmentu s modelem RX 400h v roce 2004.
„Lexus RX je kultivované prémiové SUV, které svojí vyspělou hybridní technologií zastiňuje naftové motory konkurentů. Ocenění pro nejlepší luxusní hybridní vůz od nás získává po zásluze,“ říká Richard Ingram, redaktor portálu DrivingElectric.
Model RX, nyní již ve čtvrté generaci, přináší vždy vyšší úroveň pohodlí, kultivovanosti a prémiového ručního zpracování. Stejně tak nižší spotřebu a atraktivnější jízdní schopnosti vyplývající z hybridního elektrického pohonu s autonomním dobíjením. Modelová řada se kromě toho rozšířila o účelově navržené sedmimístné provedení RX L.
RX též posloužilo coby základna pro vývoj širší modelové nabídky SUV značky Lexus, která dnes dále zahrnuje středně velké NX, a kompaktní UX, uvedené v roce 2019.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?