V hlavním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi začala v pondělí sériová výroba modelu ENYAQ iV. V budoucnu bude česká automobilka vyrábět denně až 350 vozů svého nového SUV. Montáž modelu ENYAQ iV probíhá na společné lince s modely OCTAVIA a KAROQ. Jde o jedinou výrobní linku v celém koncernu určenou pro vozy vycházející z platforem MQB a MEB.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „ENYAQ iV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA, který byl od začátku koncipován jako čistě bateriový vůz. Tím klade naše nové SUV zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem. Tuto skutečnost odráží také rozsáhlá opatření spojená s přípravou a přestavbou, kterou jsme v našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi realizovali od léta minulého roku. Dnešní zahájení výroby modelu ŠKODA ENYAQ iV na jediné výrobní lince v celém koncernu určené pro vozy na bázi platformy MEB a MQB je zcela mimořádným okamžikem pro všechny naše zaměstnance.“
Aby bylo možno zajistit paralelní výrobu modelů na bázi platformy MEB a MQB na stejné výrobní lince, investovala ŠKODA AUTO v hlavním závodě v Mladé Boleslavi do nezbytné přestavby 32 milionů eur a bude zde v budoucnu vedle modelových řad OCTAVIA a KAROQ vyrábět plně flexibilně až 350 vozů řady ENYAQ iV denně. Automobilka upravila statiku budovy, navíc dimenzovala technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových vozů i montovaných komponentů. Kromě toho ŠKODA AUTO zavedla například instalací termokamer bezpečnostní opatření v oblasti manipulace s bateriemi. Tyto kamery nepřetržitě kontrolují teplotu ve výrobní hale a v případě zjištění odchylky vyhlásí poplach.
Pohon zadních nebo všech kol, trvale udržitelé materiály v interiéru a inovativní asistenční systémy Trvale udržitelnou radost z jízdy zajišťují ve voze ŠKODA ENYAQ iV tři velikosti baterií a pět variant výkonu. V obou nejvýkonnějších provedeních se vedle motoru umístěného v zádi používá druhý elektromotor nacházející se u přední nápravy. Podle velikosti baterie činí dojezd v cyklu WLTP až 536 kilometrů. Klasické výbavové stupně jsou nahrazeny novými designy interiéru. Kompletně sladěné interiéry jsou inspirovány světy moderního bydlení a sází na trvale udržitelně zpracované a recyklované materiály, jakými je například vlna nebo kůže vyčiněná pomocí rostlinných extraktů. Jako první model značky ŠKODA využívá ENYAQ iV head-up displej s prvky rozšířené reality, který na dvou zobrazovacích polích, nacházejících se v primárním zorném poli řidiče, promítá informace o rychlosti jízdy i rozpoznané dopravní značky.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.