V hlavním závodě společnosti ŠKODA AUTO v Mladé Boleslavi začala v pondělí sériová výroba modelu ENYAQ iV. V budoucnu bude česká automobilka vyrábět denně až 350 vozů svého nového SUV. Montáž modelu ENYAQ iV probíhá na společné lince s modely OCTAVIA a KAROQ. Jde o jedinou výrobní linku v celém koncernu určenou pro vozy vycházející z platforem MQB a MEB.
Michael Oeljeklaus, člen představenstva společnosti ŠKODA AUTO za výrobu a logistiku, zdůrazňuje: „ENYAQ iV je prvním sériovým modelem značky ŠKODA, který byl od začátku koncipován jako čistě bateriový vůz. Tím klade naše nové SUV zcela jiné požadavky na výrobní procesy a sled výrobních operací než modely se spalovacím motorem. Tuto skutečnost odráží také rozsáhlá opatření spojená s přípravou a přestavbou, kterou jsme v našem hlavním závodě v Mladé Boleslavi realizovali od léta minulého roku. Dnešní zahájení výroby modelu ŠKODA ENYAQ iV na jediné výrobní lince v celém koncernu určené pro vozy na bázi platformy MEB a MQB je zcela mimořádným okamžikem pro všechny naše zaměstnance.“
Aby bylo možno zajistit paralelní výrobu modelů na bázi platformy MEB a MQB na stejné výrobní lince, investovala ŠKODA AUTO v hlavním závodě v Mladé Boleslavi do nezbytné přestavby 32 milionů eur a bude zde v budoucnu vedle modelových řad OCTAVIA a KAROQ vyrábět plně flexibilně až 350 vozů řady ENYAQ iV denně. Automobilka upravila statiku budovy, navíc dimenzovala technologie pro přepravu dílů na hmotnost čistě bateriových vozů i montovaných komponentů. Kromě toho ŠKODA AUTO zavedla například instalací termokamer bezpečnostní opatření v oblasti manipulace s bateriemi. Tyto kamery nepřetržitě kontrolují teplotu ve výrobní hale a v případě zjištění odchylky vyhlásí poplach.
Pohon zadních nebo všech kol, trvale udržitelé materiály v interiéru a inovativní asistenční systémy Trvale udržitelnou radost z jízdy zajišťují ve voze ŠKODA ENYAQ iV tři velikosti baterií a pět variant výkonu. V obou nejvýkonnějších provedeních se vedle motoru umístěného v zádi používá druhý elektromotor nacházející se u přední nápravy. Podle velikosti baterie činí dojezd v cyklu WLTP až 536 kilometrů. Klasické výbavové stupně jsou nahrazeny novými designy interiéru. Kompletně sladěné interiéry jsou inspirovány světy moderního bydlení a sází na trvale udržitelně zpracované a recyklované materiály, jakými je například vlna nebo kůže vyčiněná pomocí rostlinných extraktů. Jako první model značky ŠKODA využívá ENYAQ iV head-up displej s prvky rozšířené reality, který na dvou zobrazovacích polích, nacházejících se v primárním zorném poli řidiče, promítá informace o rychlosti jízdy i rozpoznané dopravní značky.
Felipe Nasr, Nick Tandy a Laurens Vanthoor se stali vítězi úvodního kola amerického šampionátu sportovních vozů, když s vozem Porsche překonali rekord na prestižní 24hodinovce v Daytoně.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.