Modelu Honda e, který je prvním akumulátorovým elektromobilem společnosti Honda pro evropský trh, byl v rámci výročních cen Auto roku udělen titul „Německé auto roku 2021“. Je to poprvé, co tohoto úspěchu dosáhla japonská značka. Automobil rovněž zvítězil v kategorii „Nová energie“.
Jedná se o nejnovější přírůstek do kolekce prestižních cen, která model Honda e od svého uvedení na jaře 2020 získal. Patří k nim například nejvyšší ocenění v soutěži Red Dot Design.
Ceny Německé auto roku uděluje porota předních německých automobilových novinářů. Porota testuje a hodnotí nejnovější vozy. Řadí je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeří o titul celkového vítěze.
„To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenává Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe. „Zákazníci i média model Honda e přijímají od samotného počátku velmi pozitivně. Jedná se o dokonalý příklad produktu s jedinečným vzhledem, který je vybaven převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou. Cestující tak mohou neustále udržovat kontakt s každodenním životem. Za toto ocenění jsme velmi vděčni.“
„Model Honda e ztělesňuje nový typ mobility, kde automobil hraje hlavní úlohu při zajištění ‚plynulého propojení‘ různých částí každodenního života,“ doplňuje Tomofumi Ichinose, hlavní konstruktér modelu Honda e. „Model Honda e byl navržen rovněž s důrazem na to, aby byl ideálním dopravním prostředkem do města a reagoval na ekologické problémy. Vývoj modelu Honda e představoval velkou výzvu. Zároveň ovšem bylo zábavné přetvářet ve skutečnost vizi přitažlivější a zářivější budoucnosti, ve které má model Honda e své místo. Společně s členy týmu jsme poctěni tím, že vůz toto ocenění získal. Jedná se o uznání, že vize, kterou tento model přináší, má svou hodnotu.“
Toto nejnovější ocenění pro model Honda e následuje po dřívějších úspěších a uznáních v různých zemích Evropy. Ve Spojeném království model Honda e triumfoval při udílení ocenění časopisu Autocar „Nejlepší britské auto“ pro rok 2020 v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“. Nedávno také získal titul „Městské / malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020.
V Německu přidal model Honda e k titulu Německé auto roku také ocenění EuroCarBody 2020 od sdružení Automotive Circle. A to jen několik měsíců poté, co získal dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“. Model Honda e je od té doby vystaven v proslulém muzeu Red Dot Design v německém Essenu.
V Belgii byl tento městský elektromobil v segmentu supermini značky Honda nominován na ocenění magazínu Autogid v kategorii „Malý elektromobil“. Usiluje též o získání titulu „Maďarské auto roku“. V uplynulém roce již byl portálem Vezess.hu označen jako „Nejúžasnější nový vůz“. Model Honda e byl rovněž navržen na cenu Motor Award, kterou uděluje pobočka vydavatelství Axel Springer ve Španělsku, a to v kategorii „malé vozy“. V Itálii má šanci na titul „Auto roku“ udělovaný magazínem Quattroruote. V Dánsku se model Honda e umístil v seznamu finalistů soutěže Dánské auto roku 2021.
Model Honda e byl představen v první polovině letošního roku. Představuje důležitou součást závazku společnosti Honda 100% elektrifikovat do roku 2022 hlavní modely nabízené v Evropě. Model Honda e stanovuje nové standardy v oblasti soudobého automobilového designu a pokročilé elektromobility. Je navržen bez kompromisů a s důrazem na funkčnost a použitelnost. Pyšní se elegantním a moderním vzhledem bez rušivých prvků. Je vybaven převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou. Cestující tak mohou neustále udržovat kontakt s každodenním životem.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?