Modelu Honda e, který je prvním akumulátorovým elektromobilem společnosti Honda pro evropský trh, byl v rámci výročních cen Auto roku udělen titul „Německé auto roku 2021“. Je to poprvé, co tohoto úspěchu dosáhla japonská značka. Automobil rovněž zvítězil v kategorii „Nová energie“.
Jedná se o nejnovější přírůstek do kolekce prestižních cen, která model Honda e od svého uvedení na jaře 2020 získal. Patří k nim například nejvyšší ocenění v soutěži Red Dot Design.
Ceny Německé auto roku uděluje porota předních německých automobilových novinářů. Porota testuje a hodnotí nejnovější vozy. Řadí je dle jejich užitečnosti, jízdních vlastností, významu pro trh a úrovně inovací. Vítězové v pěti dílčích kategoriích – Kompakt, Prémium, Luxus, Nová energie a Výkon – poté vzájemně soupeří o titul celkového vítěze.
„To, že je model Honda e prvním japonským vozem, který získal ocenění Německé auto roku, je mimořádná pocta. Na toto ocenění jsme velmi pyšní,“ poznamenává Katsuhisa Okuda, generální ředitel a prezident společnosti Honda Motor Europe. „Zákazníci i média model Honda e přijímají od samotného počátku velmi pozitivně. Jedná se o dokonalý příklad produktu s jedinečným vzhledem, který je vybaven převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou. Cestující tak mohou neustále udržovat kontakt s každodenním životem. Za toto ocenění jsme velmi vděčni.“
„Model Honda e ztělesňuje nový typ mobility, kde automobil hraje hlavní úlohu při zajištění ‚plynulého propojení‘ různých částí každodenního života,“ doplňuje Tomofumi Ichinose, hlavní konstruktér modelu Honda e. „Model Honda e byl navržen rovněž s důrazem na to, aby byl ideálním dopravním prostředkem do města a reagoval na ekologické problémy. Vývoj modelu Honda e představoval velkou výzvu. Zároveň ovšem bylo zábavné přetvářet ve skutečnost vizi přitažlivější a zářivější budoucnosti, ve které má model Honda e své místo. Společně s členy týmu jsme poctěni tím, že vůz toto ocenění získal. Jedná se o uznání, že vize, kterou tento model přináší, má svou hodnotu.“
Toto nejnovější ocenění pro model Honda e následuje po dřívějších úspěších a uznáních v různých zemích Evropy. Ve Spojeném království model Honda e triumfoval při udílení ocenění časopisu Autocar „Nejlepší britské auto“ pro rok 2020 v kategorii „Nejlepší automobilová technologie“. Nedávno také získal titul „Městské / malé auto roku“ v rámci ocenění News International Motor 2020.
V Německu přidal model Honda e k titulu Německé auto roku také ocenění EuroCarBody 2020 od sdružení Automotive Circle. A to jen několik měsíců poté, co získal dvě prestižní ocenění Red Dot za výjimečný design, včetně nejvyššího ocenění „Nejlepší z nejlepších 2020“. Model Honda e je od té doby vystaven v proslulém muzeu Red Dot Design v německém Essenu.
V Belgii byl tento městský elektromobil v segmentu supermini značky Honda nominován na ocenění magazínu Autogid v kategorii „Malý elektromobil“. Usiluje též o získání titulu „Maďarské auto roku“. V uplynulém roce již byl portálem Vezess.hu označen jako „Nejúžasnější nový vůz“. Model Honda e byl rovněž navržen na cenu Motor Award, kterou uděluje pobočka vydavatelství Axel Springer ve Španělsku, a to v kategorii „malé vozy“. V Itálii má šanci na titul „Auto roku“ udělovaný magazínem Quattroruote. V Dánsku se model Honda e umístil v seznamu finalistů soutěže Dánské auto roku 2021.
Model Honda e byl představen v první polovině letošního roku. Představuje důležitou součást závazku společnosti Honda 100% elektrifikovat do roku 2022 hlavní modely nabízené v Evropě. Model Honda e stanovuje nové standardy v oblasti soudobého automobilového designu a pokročilé elektromobility. Je navržen bez kompromisů a s důrazem na funkčnost a použitelnost. Pyšní se elegantním a moderním vzhledem bez rušivých prvků. Je vybaven převratnými technologiemi a disponuje vyspělou, inteligentní konektivitou. Cestující tak mohou neustále udržovat kontakt s každodenním životem.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?