Při profesionálním cyklistickém závodě „La Vuelta“ od 20.10. do 8.11.2020 peloton provázelo několik vozů ŠKODA ENYAQ iV. Vedle 13. etapy z Muros do Mirador de Ezaro nastoupilo nové SUV s čistě elektrickým pohonem na trať i v posledních dvou etapách ve dnech 7. a 8. listopadu 2020. Ředitel závodu Javier Guillén využíval vůz ŠKODA ENYAQ iV jako ředitelský vůz („Red Car“) a řídil z něj celý závod.
Závod okolo Španělska byl v důsledku omezení, podmíněných pandemií koronaviru, o něco kratší než obvykle, nebyl ale o nic méně zajímavý: například ve 13. etapě z Muros do Mirador de Ezaro závodníky čekaly pasáže s až dvacetiprocentním stoupáním. Na tomto úseku, dlouhém 33,7 kilometru, posloužila ŠKODA ENYAQ iV poprvé jako „Red Car“ ředitele závodu Javiera Gulliéna, který do té doby dění kolem závodu řídil z vozu ŠKODA SUPERB iV. Další ŠKODA ENYAQ iV na trať nastoupila jako podpůrné vozidlo Primože Rogliče, který vedle celkového hodnocení vyhrál i boj o Zelený trikot, pro nejlepšího sprintera, rovněž sponzorovaný automobilkou ŠKODA.
O víkendu pak vlajková loď značky ŠKODA s čistě bateriovým elektrickým pohonem doprovodila peloton v posledních dvou etapách tohoto klasického cyklistického závodu a díky rozsáhlé speciální výbavě se postarala o řádný průběh závodu. Včera ENYAQ iV v čele pelotonu projel cílem v Madridu.
Červeně lakovaný vůz ředitele závodu Javiera Guilléna vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. Ředitel závodu tu přijímá informace, komunikuje se závodními komisaři, řídi provoz pelotonu a udržuje kontakt s týmovými vozy.
Jako první sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen kombinuje ŠKODA ENYAQ iV pohon zadních nebo všech kol s dojezdem až 536 kilometrů dle cyklu WLTP, který pro každodenní využití vozu plně postačuje. Tři velikosti akumulátoru a pět výkonových stupňů od 109 do 225 kW (148 až 306 k) pokrývají celou řadu rozdílných požadavků a oblastí využití.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?