Při profesionálním cyklistickém závodě „La Vuelta“ od 20.10. do 8.11.2020 peloton provázelo několik vozů ŠKODA ENYAQ iV. Vedle 13. etapy z Muros do Mirador de Ezaro nastoupilo nové SUV s čistě elektrickým pohonem na trať i v posledních dvou etapách ve dnech 7. a 8. listopadu 2020. Ředitel závodu Javier Guillén využíval vůz ŠKODA ENYAQ iV jako ředitelský vůz („Red Car“) a řídil z něj celý závod.
Závod okolo Španělska byl v důsledku omezení, podmíněných pandemií koronaviru, o něco kratší než obvykle, nebyl ale o nic méně zajímavý: například ve 13. etapě z Muros do Mirador de Ezaro závodníky čekaly pasáže s až dvacetiprocentním stoupáním. Na tomto úseku, dlouhém 33,7 kilometru, posloužila ŠKODA ENYAQ iV poprvé jako „Red Car“ ředitele závodu Javiera Gulliéna, který do té doby dění kolem závodu řídil z vozu ŠKODA SUPERB iV. Další ŠKODA ENYAQ iV na trať nastoupila jako podpůrné vozidlo Primože Rogliče, který vedle celkového hodnocení vyhrál i boj o Zelený trikot, pro nejlepšího sprintera, rovněž sponzorovaný automobilkou ŠKODA.
O víkendu pak vlajková loď značky ŠKODA s čistě bateriovým elektrickým pohonem doprovodila peloton v posledních dvou etapách tohoto klasického cyklistického závodu a díky rozsáhlé speciální výbavě se postarala o řádný průběh závodu. Včera ENYAQ iV v čele pelotonu projel cílem v Madridu.
Červeně lakovaný vůz ředitele závodu Javiera Guilléna vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. Ředitel závodu tu přijímá informace, komunikuje se závodními komisaři, řídi provoz pelotonu a udržuje kontakt s týmovými vozy.
Jako první sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen kombinuje ŠKODA ENYAQ iV pohon zadních nebo všech kol s dojezdem až 536 kilometrů dle cyklu WLTP, který pro každodenní využití vozu plně postačuje. Tři velikosti akumulátoru a pět výkonových stupňů od 109 do 225 kW (148 až 306 k) pokrývají celou řadu rozdílných požadavků a oblastí využití.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.