Při profesionálním cyklistickém závodě „La Vuelta“ od 20.10. do 8.11.2020 peloton provázelo několik vozů ŠKODA ENYAQ iV. Vedle 13. etapy z Muros do Mirador de Ezaro nastoupilo nové SUV s čistě elektrickým pohonem na trať i v posledních dvou etapách ve dnech 7. a 8. listopadu 2020. Ředitel závodu Javier Guillén využíval vůz ŠKODA ENYAQ iV jako ředitelský vůz („Red Car“) a řídil z něj celý závod.
Závod okolo Španělska byl v důsledku omezení, podmíněných pandemií koronaviru, o něco kratší než obvykle, nebyl ale o nic méně zajímavý: například ve 13. etapě z Muros do Mirador de Ezaro závodníky čekaly pasáže s až dvacetiprocentním stoupáním. Na tomto úseku, dlouhém 33,7 kilometru, posloužila ŠKODA ENYAQ iV poprvé jako „Red Car“ ředitele závodu Javiera Gulliéna, který do té doby dění kolem závodu řídil z vozu ŠKODA SUPERB iV. Další ŠKODA ENYAQ iV na trať nastoupila jako podpůrné vozidlo Primože Rogliče, který vedle celkového hodnocení vyhrál i boj o Zelený trikot, pro nejlepšího sprintera, rovněž sponzorovaný automobilkou ŠKODA.
O víkendu pak vlajková loď značky ŠKODA s čistě bateriovým elektrickým pohonem doprovodila peloton v posledních dvou etapách tohoto klasického cyklistického závodu a díky rozsáhlé speciální výbavě se postarala o řádný průběh závodu. Včera ENYAQ iV v čele pelotonu projel cílem v Madridu.
Červeně lakovaný vůz ředitele závodu Javiera Guilléna vedle panoramatické prosklené střechy disponuje i šesti anténami, speciální sirénou, ledničkou a vysoce moderním velínem v zadní části kabiny. Ředitel závodu tu přijímá informace, komunikuje se závodními komisaři, řídi provoz pelotonu a udržuje kontakt s týmovými vozy.
Jako první sériový vůz značky ŠKODA na bázi modulární elektrifikované platformy (MEB) koncernu Volkswagen kombinuje ŠKODA ENYAQ iV pohon zadních nebo všech kol s dojezdem až 536 kilometrů dle cyklu WLTP, který pro každodenní využití vozu plně postačuje. Tři velikosti akumulátoru a pět výkonových stupňů od 109 do 225 kW (148 až 306 k) pokrývají celou řadu rozdílných požadavků a oblastí využití.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.