Pro Lukáše Nekvapila byla loňská sezóna velmi úspěšná a s velkou chutí a odhodláním chtěl vstoupit i do té letošní. Jenže jak už všichni víme, nejprve vir a pak „vrchnost“ si s našimi koníčky pořádně pohrály. A když už to šlo, tak to prostě nešlo.
Tišnovský jezdec zůstal „věrný“ sestavě, která jej doprovázela v roce 2019 k zisku vicemistra v rallysprintovém mistrovství a stříbrné příčce ve třídě 6, tedy Petře Řihákové a Opelu Adam R2 připravovanému v dílnách bratří Bryndů. Hned na jaře se ovšem ukázalo, že sezóna bude hodně divoká… Ne však z pohledu jezdeckého, nýbrž různých opatření a restrikcí. Závodit se začalo až v polovině července na Bohemce. „Lukyn“ dal ale přednost sprintovému mistrovství, a tak pro něj a mnoho dalších „krásně postižených“ začala sezóna v Příbrami, čtrnáct dní po boleslavském závodě. V krátkém sledu stanuli Lukáš s Petrou na startu znovu, tentokráte na Valašsku. „Ač jsem se po extra dlouhé zimní a jarní pauze těžko sžíval s autem, tak z toho nakonec bylo 2. místo ve třídě 6. Přispěla k tomu ale i smůla konkurentů, ale té jsme si i my ve zbytku sezóny užili dostatek. Na následujícím závodě, Kowax Valašská rally, jsme hned v první sekci měli problémy s geometrií a já nedokázal s tímto hendikepem nasadit požadované tempo. Bohužel tento problém se nám v servisu nepodařilo odstranit, tudíž i druhá sekce se nesla v duchu bojů sami se sebou a technikou. V cíli z toho byla nepopulární „brambora“ ve třídě,“ ohlédl se za první polovinou závodů letošního roku Lukáš Nekvapil. Druhý poločas závodů zůstal na Moravě. Nejprve to byla téměř domácí rally ve Vyškově. Z Tišnova do centra sprintu to má Lukáš co by kamenem dohodil a zbytek jej donesl pěšky. „Na rally Vyškov jsme se s Peťou oba moc těšili. Nejen, že tuto soutěž máme moc rádi, ale bereme ji jako naši domácí. Byli jsme namotivováni zvrátit dosavadní vývoj sezóny a pokusit se zabojovat o dobrý výsledek. Dobrá nálada nám ale vydržela jen do půlky první rychlostní zkoušky, kdy se při zařazeném 4. rychlostním stupni, uvolnilo táhlo řadicí páky a auto přestalo řadit. Zbytek zkoušky jsme se doplazili se zařazenou čtyřkou do cíle. Na přejezdech mezi jednotlivými erzetami jsme se snažili mechanizmus opravovat a více, či méně se nám dařilo Adámka udržet v chodu až do servisu, kde problém kluci vyřešili. To už jsme ale měli na vedoucí posádku ztrátu jako Brno... Druhou sekci zkoušek jsme si tedy už jen užívali a jízdou se bavili bez ohledu na dosažené časy, a to vše proto, abychom zahnali totální zklamání. V cíli z toho bylo 5. místo, nejhorší výsledek v sezóně a jen utvrzení, že Vyškov se nám opravdu nepovedl,“ neskrýval zklamání ani s odstupem času čerstvý čtyřicátník. Měsíc po vyškovském sprintu startoval poslední podnik rallysprintového mistrovství Rally Morava. Lukáš s Petrou na startu nechyběli, ale po předchozích nezdarech hledali novou motivaci a po úvaze padla volba na změnu vozu. „Po Vyškově jsme s Peťou zhodnotili dosavadní průběh závodů a rozhodli se, že si závěr sezóny zkusíme trošku zpříjemnit a nadělíme si jízdu s novým Peugeotem 208 Rally4 na Rally Morava. Na soutěž jsme jeli v dobrém rozpoložení a už se nemohli dočkat, jak si užijeme novou techniku a porovnáme se s nejrychlejšími dvoukolkami. Hned po startu do první zkoušky jsem zjistil, že auto v závodním režimu nejde do otáček a jelo jen na dva válce... Jako kdyby nestačilo, že už z výroby má jen tři... Byl jsem nucen přepnout zpět na přejezdový režim, což v reálu znamená jako byste za fabii 1,2 HTP připojili vozík s třemi tunami kamení... Takto jsme absolvovali celou první sekci. Radost a chuť závodit byla opět ta tam... V servisu se klukům podařilo auto opravit a my druhé kolo erzet dojeli v průměrném neradostném tempu,“ podělil se o dojmy ze závodu Lukáš Nekvapil. Zbývá dodat, že start ve Šternberku přinesl posádce pohár za druhou příčku ve třídě 5. A jaká tedy byla zkrácená sezóna, ve které Lukáš s Petrou obsadili 4. příčku ve třídě 6 v RSS? „Letošní sezóna pro nás nebyla nejšťastnější, a to nejen kvůli koronaviru. Celý rok nás, až na Příbram, pronásledovaly technické problémy a odsuzovaly nás hned v úvodu závodů k neúčasti v bojích o příčky nejvyšší. Bralo nám to nejen body, koncentraci, ale hlavně radost ze závodění. Pokud mám shrnout jednotlivé závody, tak jediná povedená v kontextu celé sezóny byla Rally Příbram. Podtrženo, sečteno, tahle sezóna výsledkově rozhodně nedopadla dle očekávání, ale s pokorou musím také dodat, že nedopadla nejhůře, protože vzhledem k tomu, co jsem díky nekoncentraci během technických problémů dokázal vytvořit za krizovky a hloupé chyby, tak my a auto jsme zůstali celí. A to je vždy úkol číslo jedna, který si s Peťou před závody dáváme, přece jen máme doma každý po dvou milovaných ratolestech a nemálo dalších závazků. Rally je stále „jenom” zábava, i když letos to tak rozhodně nebylo... Chci moc poděkovat Petě za výborný diktát, rodinám, že nám to trpí, našemu NK FANS, kterého na světě lepšího není a zůstal při nás i během této zpackané sezóny. Dále Brynda racing za servisní zázemí. A v neposlední řadě našim partnerům, bez kterých bychom se na start nepostavili, a to Zyksal, Geotest, Erengo.cz a další. Děkujeme. DĚKUJEME VŠEM A PŘEJEME PEVNÉ ZDRAVÍ V TÉTO NELEHKÉ DOBĚ. DAJ GAS!!!“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.