Pro Lukáše Nekvapila byla loňská sezóna velmi úspěšná a s velkou chutí a odhodláním chtěl vstoupit i do té letošní. Jenže jak už všichni víme, nejprve vir a pak „vrchnost“ si s našimi koníčky pořádně pohrály. A když už to šlo, tak to prostě nešlo.
Tišnovský jezdec zůstal „věrný“ sestavě, která jej doprovázela v roce 2019 k zisku vicemistra v rallysprintovém mistrovství a stříbrné příčce ve třídě 6, tedy Petře Řihákové a Opelu Adam R2 připravovanému v dílnách bratří Bryndů. Hned na jaře se ovšem ukázalo, že sezóna bude hodně divoká… Ne však z pohledu jezdeckého, nýbrž různých opatření a restrikcí. Závodit se začalo až v polovině července na Bohemce. „Lukyn“ dal ale přednost sprintovému mistrovství, a tak pro něj a mnoho dalších „krásně postižených“ začala sezóna v Příbrami, čtrnáct dní po boleslavském závodě. V krátkém sledu stanuli Lukáš s Petrou na startu znovu, tentokráte na Valašsku. „Ač jsem se po extra dlouhé zimní a jarní pauze těžko sžíval s autem, tak z toho nakonec bylo 2. místo ve třídě 6. Přispěla k tomu ale i smůla konkurentů, ale té jsme si i my ve zbytku sezóny užili dostatek. Na následujícím závodě, Kowax Valašská rally, jsme hned v první sekci měli problémy s geometrií a já nedokázal s tímto hendikepem nasadit požadované tempo. Bohužel tento problém se nám v servisu nepodařilo odstranit, tudíž i druhá sekce se nesla v duchu bojů sami se sebou a technikou. V cíli z toho byla nepopulární „brambora“ ve třídě,“ ohlédl se za první polovinou závodů letošního roku Lukáš Nekvapil. Druhý poločas závodů zůstal na Moravě. Nejprve to byla téměř domácí rally ve Vyškově. Z Tišnova do centra sprintu to má Lukáš co by kamenem dohodil a zbytek jej donesl pěšky. „Na rally Vyškov jsme se s Peťou oba moc těšili. Nejen, že tuto soutěž máme moc rádi, ale bereme ji jako naši domácí. Byli jsme namotivováni zvrátit dosavadní vývoj sezóny a pokusit se zabojovat o dobrý výsledek. Dobrá nálada nám ale vydržela jen do půlky první rychlostní zkoušky, kdy se při zařazeném 4. rychlostním stupni, uvolnilo táhlo řadicí páky a auto přestalo řadit. Zbytek zkoušky jsme se doplazili se zařazenou čtyřkou do cíle. Na přejezdech mezi jednotlivými erzetami jsme se snažili mechanizmus opravovat a více, či méně se nám dařilo Adámka udržet v chodu až do servisu, kde problém kluci vyřešili. To už jsme ale měli na vedoucí posádku ztrátu jako Brno... Druhou sekci zkoušek jsme si tedy už jen užívali a jízdou se bavili bez ohledu na dosažené časy, a to vše proto, abychom zahnali totální zklamání. V cíli z toho bylo 5. místo, nejhorší výsledek v sezóně a jen utvrzení, že Vyškov se nám opravdu nepovedl,“ neskrýval zklamání ani s odstupem času čerstvý čtyřicátník. Měsíc po vyškovském sprintu startoval poslední podnik rallysprintového mistrovství Rally Morava. Lukáš s Petrou na startu nechyběli, ale po předchozích nezdarech hledali novou motivaci a po úvaze padla volba na změnu vozu. „Po Vyškově jsme s Peťou zhodnotili dosavadní průběh závodů a rozhodli se, že si závěr sezóny zkusíme trošku zpříjemnit a nadělíme si jízdu s novým Peugeotem 208 Rally4 na Rally Morava. Na soutěž jsme jeli v dobrém rozpoložení a už se nemohli dočkat, jak si užijeme novou techniku a porovnáme se s nejrychlejšími dvoukolkami. Hned po startu do první zkoušky jsem zjistil, že auto v závodním režimu nejde do otáček a jelo jen na dva válce... Jako kdyby nestačilo, že už z výroby má jen tři... Byl jsem nucen přepnout zpět na přejezdový režim, což v reálu znamená jako byste za fabii 1,2 HTP připojili vozík s třemi tunami kamení... Takto jsme absolvovali celou první sekci. Radost a chuť závodit byla opět ta tam... V servisu se klukům podařilo auto opravit a my druhé kolo erzet dojeli v průměrném neradostném tempu,“ podělil se o dojmy ze závodu Lukáš Nekvapil. Zbývá dodat, že start ve Šternberku přinesl posádce pohár za druhou příčku ve třídě 5. A jaká tedy byla zkrácená sezóna, ve které Lukáš s Petrou obsadili 4. příčku ve třídě 6 v RSS? „Letošní sezóna pro nás nebyla nejšťastnější, a to nejen kvůli koronaviru. Celý rok nás, až na Příbram, pronásledovaly technické problémy a odsuzovaly nás hned v úvodu závodů k neúčasti v bojích o příčky nejvyšší. Bralo nám to nejen body, koncentraci, ale hlavně radost ze závodění. Pokud mám shrnout jednotlivé závody, tak jediná povedená v kontextu celé sezóny byla Rally Příbram. Podtrženo, sečteno, tahle sezóna výsledkově rozhodně nedopadla dle očekávání, ale s pokorou musím také dodat, že nedopadla nejhůře, protože vzhledem k tomu, co jsem díky nekoncentraci během technických problémů dokázal vytvořit za krizovky a hloupé chyby, tak my a auto jsme zůstali celí. A to je vždy úkol číslo jedna, který si s Peťou před závody dáváme, přece jen máme doma každý po dvou milovaných ratolestech a nemálo dalších závazků. Rally je stále „jenom” zábava, i když letos to tak rozhodně nebylo... Chci moc poděkovat Petě za výborný diktát, rodinám, že nám to trpí, našemu NK FANS, kterého na světě lepšího není a zůstal při nás i během této zpackané sezóny. Dále Brynda racing za servisní zázemí. A v neposlední řadě našim partnerům, bez kterých bychom se na start nepostavili, a to Zyksal, Geotest, Erengo.cz a další. Děkujeme. DĚKUJEME VŠEM A PŘEJEME PEVNÉ ZDRAVÍ V TÉTO NELEHKÉ DOBĚ. DAJ GAS!!!“
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.