Pro Lukáše Nekvapila byla loňská sezóna velmi úspěšná a s velkou chutí a odhodláním chtěl vstoupit i do té letošní. Jenže jak už všichni víme, nejprve vir a pak „vrchnost“ si s našimi koníčky pořádně pohrály. A když už to šlo, tak to prostě nešlo.
Tišnovský jezdec zůstal „věrný“ sestavě, která jej doprovázela v roce 2019 k zisku vicemistra v rallysprintovém mistrovství a stříbrné příčce ve třídě 6, tedy Petře Řihákové a Opelu Adam R2 připravovanému v dílnách bratří Bryndů. Hned na jaře se ovšem ukázalo, že sezóna bude hodně divoká… Ne však z pohledu jezdeckého, nýbrž různých opatření a restrikcí. Závodit se začalo až v polovině července na Bohemce. „Lukyn“ dal ale přednost sprintovému mistrovství, a tak pro něj a mnoho dalších „krásně postižených“ začala sezóna v Příbrami, čtrnáct dní po boleslavském závodě. V krátkém sledu stanuli Lukáš s Petrou na startu znovu, tentokráte na Valašsku. „Ač jsem se po extra dlouhé zimní a jarní pauze těžko sžíval s autem, tak z toho nakonec bylo 2. místo ve třídě 6. Přispěla k tomu ale i smůla konkurentů, ale té jsme si i my ve zbytku sezóny užili dostatek. Na následujícím závodě, Kowax Valašská rally, jsme hned v první sekci měli problémy s geometrií a já nedokázal s tímto hendikepem nasadit požadované tempo. Bohužel tento problém se nám v servisu nepodařilo odstranit, tudíž i druhá sekce se nesla v duchu bojů sami se sebou a technikou. V cíli z toho byla nepopulární „brambora“ ve třídě,“ ohlédl se za první polovinou závodů letošního roku Lukáš Nekvapil. Druhý poločas závodů zůstal na Moravě. Nejprve to byla téměř domácí rally ve Vyškově. Z Tišnova do centra sprintu to má Lukáš co by kamenem dohodil a zbytek jej donesl pěšky. „Na rally Vyškov jsme se s Peťou oba moc těšili. Nejen, že tuto soutěž máme moc rádi, ale bereme ji jako naši domácí. Byli jsme namotivováni zvrátit dosavadní vývoj sezóny a pokusit se zabojovat o dobrý výsledek. Dobrá nálada nám ale vydržela jen do půlky první rychlostní zkoušky, kdy se při zařazeném 4. rychlostním stupni, uvolnilo táhlo řadicí páky a auto přestalo řadit. Zbytek zkoušky jsme se doplazili se zařazenou čtyřkou do cíle. Na přejezdech mezi jednotlivými erzetami jsme se snažili mechanizmus opravovat a více, či méně se nám dařilo Adámka udržet v chodu až do servisu, kde problém kluci vyřešili. To už jsme ale měli na vedoucí posádku ztrátu jako Brno... Druhou sekci zkoušek jsme si tedy už jen užívali a jízdou se bavili bez ohledu na dosažené časy, a to vše proto, abychom zahnali totální zklamání. V cíli z toho bylo 5. místo, nejhorší výsledek v sezóně a jen utvrzení, že Vyškov se nám opravdu nepovedl,“ neskrýval zklamání ani s odstupem času čerstvý čtyřicátník. Měsíc po vyškovském sprintu startoval poslední podnik rallysprintového mistrovství Rally Morava. Lukáš s Petrou na startu nechyběli, ale po předchozích nezdarech hledali novou motivaci a po úvaze padla volba na změnu vozu. „Po Vyškově jsme s Peťou zhodnotili dosavadní průběh závodů a rozhodli se, že si závěr sezóny zkusíme trošku zpříjemnit a nadělíme si jízdu s novým Peugeotem 208 Rally4 na Rally Morava. Na soutěž jsme jeli v dobrém rozpoložení a už se nemohli dočkat, jak si užijeme novou techniku a porovnáme se s nejrychlejšími dvoukolkami. Hned po startu do první zkoušky jsem zjistil, že auto v závodním režimu nejde do otáček a jelo jen na dva válce... Jako kdyby nestačilo, že už z výroby má jen tři... Byl jsem nucen přepnout zpět na přejezdový režim, což v reálu znamená jako byste za fabii 1,2 HTP připojili vozík s třemi tunami kamení... Takto jsme absolvovali celou první sekci. Radost a chuť závodit byla opět ta tam... V servisu se klukům podařilo auto opravit a my druhé kolo erzet dojeli v průměrném neradostném tempu,“ podělil se o dojmy ze závodu Lukáš Nekvapil. Zbývá dodat, že start ve Šternberku přinesl posádce pohár za druhou příčku ve třídě 5. A jaká tedy byla zkrácená sezóna, ve které Lukáš s Petrou obsadili 4. příčku ve třídě 6 v RSS? „Letošní sezóna pro nás nebyla nejšťastnější, a to nejen kvůli koronaviru. Celý rok nás, až na Příbram, pronásledovaly technické problémy a odsuzovaly nás hned v úvodu závodů k neúčasti v bojích o příčky nejvyšší. Bralo nám to nejen body, koncentraci, ale hlavně radost ze závodění. Pokud mám shrnout jednotlivé závody, tak jediná povedená v kontextu celé sezóny byla Rally Příbram. Podtrženo, sečteno, tahle sezóna výsledkově rozhodně nedopadla dle očekávání, ale s pokorou musím také dodat, že nedopadla nejhůře, protože vzhledem k tomu, co jsem díky nekoncentraci během technických problémů dokázal vytvořit za krizovky a hloupé chyby, tak my a auto jsme zůstali celí. A to je vždy úkol číslo jedna, který si s Peťou před závody dáváme, přece jen máme doma každý po dvou milovaných ratolestech a nemálo dalších závazků. Rally je stále „jenom” zábava, i když letos to tak rozhodně nebylo... Chci moc poděkovat Petě za výborný diktát, rodinám, že nám to trpí, našemu NK FANS, kterého na světě lepšího není a zůstal při nás i během této zpackané sezóny. Dále Brynda racing za servisní zázemí. A v neposlední řadě našim partnerům, bez kterých bychom se na start nepostavili, a to Zyksal, Geotest, Erengo.cz a další. Děkujeme. DĚKUJEME VŠEM A PŘEJEME PEVNÉ ZDRAVÍ V TÉTO NELEHKÉ DOBĚ. DAJ GAS!!!“
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.