První ročník Futures Contproduct Rally Morava ovládla po nervy drásajících průběhu posádka Roman Odložilík – Martin Tureček, startující s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. A také na dalších příčkách ji doplnili jezdci na škodovkách, talentovaní mladíci Adam Březík a Petr Semerád.
Do závodu pořádaného Rally klubem Šternberk v AČR vyrazilo 88 dvojic. Nejen posádky, ale hlavně členové týmů museli v servisní zóně bezpodmínečně dodržovat vyhlášená epidemiologická opatření. Soutěž byla zároveň vyhlášena jako rally bez diváků. Jen díky těmto opatřením bylo možné čtvrté klání Liqui Moly Rallysprint Série a Poháru 2+ odjet.
A přední posádky si toho zřejmě byly vědomi, protože průběh závodu připomínal napínavou detektivku. Roman Odložilík sice nakonec závod ovládl stylem start-cíl, ale jeho náskok na čele byl po celou soutěž v řádech pouhých vteřin (po RZ3 bylo pět jezdců v 11,5 s) a do posledních metrů soutěže neměl nic jisté.
„Před závodem jsme nepočítali, že bychom na jejím konci mohli být nejrychlejší posádkou. Ale jak se soutěž postupně vyvíjela, hrálo nám to do not. Trať sprintu byla poměrně rychlá a místy až nebezpečná. Přesto musím velice poděkovat pořadatelům, že dokázali v této ´divoké´ době závod uskutečnit. Z vítězství mámě v týmu všichni obrovskou radost,“ okomentoval výsledek Roman Odložilík.
Na druhém místě se až do předposlední zkoušky držel Ondřej Bisaha, startující s Hyundaiem i20 R5 pod hlavičkou partnera soutěže Futures Contproduct. Nakonec mu však stupně vítězů nebyly souzeny, v poslední zkoušce ho přeskočili Adam Březík a Petr Semerád. Březík dokonce vybojoval dvě dílčí vítězství v obou průjezdech nejdelší zkoušky soutěže Jívová.
„Hlavně jsem se chtěl více seznámit s vozem specifikace R5 a sbírání další zkušeností, neboť s tímto autem nemám skoro nic odjeto. O to krásnější je, že jsme se dostali na druhé místo absolutně, což je pro mne výsledek z říše snů. Hlavně v porovnání se soupeři, kteří mají s R5 odjeto několik. Jsem rád, že jsem si s autem rychle porozuměl. Těší mne i to, že jsem dokázal uspět na trati, kde jsem doposud nestartoval,“ řekl v cíli Adam Březík.
Třetí příčka Petra Semeráda znamenala pro mladého pražského pilota důležitý bodový přínos do klasifikace Autoklub Poháru 2+, ve kterém už nemůže být předstižen. „Naším cílem bylo dokončit sprint v TOP5, tak abychom si pojistili průběžně vedoucí příčku v kategorii P2+. Celá soutěž se pro nás vyvíjela dobře. Před závěrečnou zkouškou jsme byli čtvrtí se ztrátou desetiny vteřiny na Adama Březíka. V tu chvíli zavelelo srdíčko závodníka a do poslední zkoušky jsme dali vše. Zajeli jsme v ní druhý nejrychlejší čas, kdy jsme porazili Odložilíka i Bisahu. Jen Adam byl lepší a já mu za jeho výkon gratuluji. Cíl jsme si splnili a z 3. místa máme velkou radost,“ popsal Petr Semerád.
Za výkony je potřeba pochválit i Bisahu a Martina Vlčka (oba Hyundai i20 R5), jejich celková ztráta na vítěze byla po odjetí více než 62 kilometrů pouhých 6,3, resp. 9,8 vteřiny.
Vítězem hodnocení Liqui Moly Rallysprint Série se stal absolutně desátý Jan Dohnal s vozem Renault Clio S1600. „Dopadlo to pro nás skvěle. Organizátoři namotali tratě, jaké už se v Česku dávno nejezdí. Uskákané, úzké, uklouzané, technické i rychlé. Nás to hodně bavilo. Díky moc celému týmu, všem partnerům a lidem okolo nás. Všichni mají podíl na našich letošních výsledcích. Ta skládačka je někdy složitá, ale s cliem nás to prostě baví a v této sezóně vše zapadlo do sebe,“ uvedl spokojený Jan Dohnal.
„Jménem našeho autoklubu bych chtěl poděkovat všem, kdo se na přípravě a průběhu závodu podíleli a s námi spolupracovali. Závěr byl hodně náročný, po dlouhém váhání se vše ladilo na poslední chvíli, neboť nebylo dlouho jasné, zda se soutěž vůbec uskuteční. Jsme si vědomi některých chyb, které se při závodě objevily, ale určitě si to všechno v týmu probereme a podle slov hlavního partnera Futures Contproduct budeme dále, snad i s řadou naplánovaných změn, pokračovat. Právě partnerům Futures Contproduct, GRM systems a M2 reality patří velké poděkování, stejně jako řediteli soutěže Rudovi Kouřilovi. Nešlo by to ani bez spolupráce se starosty, obecními zastupitelstvy, veřejnou správou obecně. Dále děkuji i celému týmu, včetně všech pořadatelů,“ hodnotí premiérový ročník Rally Morava manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Výsledky Futures Contproduct Rally Morava 2020
1. Odložilík – Tureček (Škoda Fabia Rally2 evo) 32:05,9
2. A. Březík - Omelka (Škoda Fabia R5) + 2,2
3. Semerád - Hovorka (Škoda Fabia R5) + 4,2
4. Bisaha - Těšínský (Hyundai i20 R5) + 6,3
5. Vlček - Jugasová (Hyundai i20 R5) + 9,8
6. Adolf - Novák (Škoda Fabia Rally2 evo) + 58,8
7. Horák - Horák (Ford Fiesta R5) + 1:30,4
8. Kurka - Janovská (Mini JC Works WRC) + 1:31,2
9. Tomek - Zeman (Škoda Fabia R5) + 1:50,4
10. J. Dohnal - Vybíral (Renault Clio S1600) + 1:54,9
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.