První ročník Futures Contproduct Rally Morava ovládla po nervy drásajících průběhu posádka Roman Odložilík – Martin Tureček, startující s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. A také na dalších příčkách ji doplnili jezdci na škodovkách, talentovaní mladíci Adam Březík a Petr Semerád.
Do závodu pořádaného Rally klubem Šternberk v AČR vyrazilo 88 dvojic. Nejen posádky, ale hlavně členové týmů museli v servisní zóně bezpodmínečně dodržovat vyhlášená epidemiologická opatření. Soutěž byla zároveň vyhlášena jako rally bez diváků. Jen díky těmto opatřením bylo možné čtvrté klání Liqui Moly Rallysprint Série a Poháru 2+ odjet.
A přední posádky si toho zřejmě byly vědomi, protože průběh závodu připomínal napínavou detektivku. Roman Odložilík sice nakonec závod ovládl stylem start-cíl, ale jeho náskok na čele byl po celou soutěž v řádech pouhých vteřin (po RZ3 bylo pět jezdců v 11,5 s) a do posledních metrů soutěže neměl nic jisté.
„Před závodem jsme nepočítali, že bychom na jejím konci mohli být nejrychlejší posádkou. Ale jak se soutěž postupně vyvíjela, hrálo nám to do not. Trať sprintu byla poměrně rychlá a místy až nebezpečná. Přesto musím velice poděkovat pořadatelům, že dokázali v této ´divoké´ době závod uskutečnit. Z vítězství mámě v týmu všichni obrovskou radost,“ okomentoval výsledek Roman Odložilík.
Na druhém místě se až do předposlední zkoušky držel Ondřej Bisaha, startující s Hyundaiem i20 R5 pod hlavičkou partnera soutěže Futures Contproduct. Nakonec mu však stupně vítězů nebyly souzeny, v poslední zkoušce ho přeskočili Adam Březík a Petr Semerád. Březík dokonce vybojoval dvě dílčí vítězství v obou průjezdech nejdelší zkoušky soutěže Jívová.
„Hlavně jsem se chtěl více seznámit s vozem specifikace R5 a sbírání další zkušeností, neboť s tímto autem nemám skoro nic odjeto. O to krásnější je, že jsme se dostali na druhé místo absolutně, což je pro mne výsledek z říše snů. Hlavně v porovnání se soupeři, kteří mají s R5 odjeto několik. Jsem rád, že jsem si s autem rychle porozuměl. Těší mne i to, že jsem dokázal uspět na trati, kde jsem doposud nestartoval,“ řekl v cíli Adam Březík.
Třetí příčka Petra Semeráda znamenala pro mladého pražského pilota důležitý bodový přínos do klasifikace Autoklub Poháru 2+, ve kterém už nemůže být předstižen. „Naším cílem bylo dokončit sprint v TOP5, tak abychom si pojistili průběžně vedoucí příčku v kategorii P2+. Celá soutěž se pro nás vyvíjela dobře. Před závěrečnou zkouškou jsme byli čtvrtí se ztrátou desetiny vteřiny na Adama Březíka. V tu chvíli zavelelo srdíčko závodníka a do poslední zkoušky jsme dali vše. Zajeli jsme v ní druhý nejrychlejší čas, kdy jsme porazili Odložilíka i Bisahu. Jen Adam byl lepší a já mu za jeho výkon gratuluji. Cíl jsme si splnili a z 3. místa máme velkou radost,“ popsal Petr Semerád.
Za výkony je potřeba pochválit i Bisahu a Martina Vlčka (oba Hyundai i20 R5), jejich celková ztráta na vítěze byla po odjetí více než 62 kilometrů pouhých 6,3, resp. 9,8 vteřiny.
Vítězem hodnocení Liqui Moly Rallysprint Série se stal absolutně desátý Jan Dohnal s vozem Renault Clio S1600. „Dopadlo to pro nás skvěle. Organizátoři namotali tratě, jaké už se v Česku dávno nejezdí. Uskákané, úzké, uklouzané, technické i rychlé. Nás to hodně bavilo. Díky moc celému týmu, všem partnerům a lidem okolo nás. Všichni mají podíl na našich letošních výsledcích. Ta skládačka je někdy složitá, ale s cliem nás to prostě baví a v této sezóně vše zapadlo do sebe,“ uvedl spokojený Jan Dohnal.
„Jménem našeho autoklubu bych chtěl poděkovat všem, kdo se na přípravě a průběhu závodu podíleli a s námi spolupracovali. Závěr byl hodně náročný, po dlouhém váhání se vše ladilo na poslední chvíli, neboť nebylo dlouho jasné, zda se soutěž vůbec uskuteční. Jsme si vědomi některých chyb, které se při závodě objevily, ale určitě si to všechno v týmu probereme a podle slov hlavního partnera Futures Contproduct budeme dále, snad i s řadou naplánovaných změn, pokračovat. Právě partnerům Futures Contproduct, GRM systems a M2 reality patří velké poděkování, stejně jako řediteli soutěže Rudovi Kouřilovi. Nešlo by to ani bez spolupráce se starosty, obecními zastupitelstvy, veřejnou správou obecně. Dále děkuji i celému týmu, včetně všech pořadatelů,“ hodnotí premiérový ročník Rally Morava manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Výsledky Futures Contproduct Rally Morava 2020
1. Odložilík – Tureček (Škoda Fabia Rally2 evo) 32:05,9
2. A. Březík - Omelka (Škoda Fabia R5) + 2,2
3. Semerád - Hovorka (Škoda Fabia R5) + 4,2
4. Bisaha - Těšínský (Hyundai i20 R5) + 6,3
5. Vlček - Jugasová (Hyundai i20 R5) + 9,8
6. Adolf - Novák (Škoda Fabia Rally2 evo) + 58,8
7. Horák - Horák (Ford Fiesta R5) + 1:30,4
8. Kurka - Janovská (Mini JC Works WRC) + 1:31,2
9. Tomek - Zeman (Škoda Fabia R5) + 1:50,4
10. J. Dohnal - Vybíral (Renault Clio S1600) + 1:54,9
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.