První ročník Futures Contproduct Rally Morava ovládla po nervy drásajících průběhu posádka Roman Odložilík – Martin Tureček, startující s vozem Škoda Fabia Rally2 evo. A také na dalších příčkách ji doplnili jezdci na škodovkách, talentovaní mladíci Adam Březík a Petr Semerád.
Do závodu pořádaného Rally klubem Šternberk v AČR vyrazilo 88 dvojic. Nejen posádky, ale hlavně členové týmů museli v servisní zóně bezpodmínečně dodržovat vyhlášená epidemiologická opatření. Soutěž byla zároveň vyhlášena jako rally bez diváků. Jen díky těmto opatřením bylo možné čtvrté klání Liqui Moly Rallysprint Série a Poháru 2+ odjet.
A přední posádky si toho zřejmě byly vědomi, protože průběh závodu připomínal napínavou detektivku. Roman Odložilík sice nakonec závod ovládl stylem start-cíl, ale jeho náskok na čele byl po celou soutěž v řádech pouhých vteřin (po RZ3 bylo pět jezdců v 11,5 s) a do posledních metrů soutěže neměl nic jisté.
„Před závodem jsme nepočítali, že bychom na jejím konci mohli být nejrychlejší posádkou. Ale jak se soutěž postupně vyvíjela, hrálo nám to do not. Trať sprintu byla poměrně rychlá a místy až nebezpečná. Přesto musím velice poděkovat pořadatelům, že dokázali v této ´divoké´ době závod uskutečnit. Z vítězství mámě v týmu všichni obrovskou radost,“ okomentoval výsledek Roman Odložilík.
Na druhém místě se až do předposlední zkoušky držel Ondřej Bisaha, startující s Hyundaiem i20 R5 pod hlavičkou partnera soutěže Futures Contproduct. Nakonec mu však stupně vítězů nebyly souzeny, v poslední zkoušce ho přeskočili Adam Březík a Petr Semerád. Březík dokonce vybojoval dvě dílčí vítězství v obou průjezdech nejdelší zkoušky soutěže Jívová.
„Hlavně jsem se chtěl více seznámit s vozem specifikace R5 a sbírání další zkušeností, neboť s tímto autem nemám skoro nic odjeto. O to krásnější je, že jsme se dostali na druhé místo absolutně, což je pro mne výsledek z říše snů. Hlavně v porovnání se soupeři, kteří mají s R5 odjeto několik. Jsem rád, že jsem si s autem rychle porozuměl. Těší mne i to, že jsem dokázal uspět na trati, kde jsem doposud nestartoval,“ řekl v cíli Adam Březík.
Třetí příčka Petra Semeráda znamenala pro mladého pražského pilota důležitý bodový přínos do klasifikace Autoklub Poháru 2+, ve kterém už nemůže být předstižen. „Naším cílem bylo dokončit sprint v TOP5, tak abychom si pojistili průběžně vedoucí příčku v kategorii P2+. Celá soutěž se pro nás vyvíjela dobře. Před závěrečnou zkouškou jsme byli čtvrtí se ztrátou desetiny vteřiny na Adama Březíka. V tu chvíli zavelelo srdíčko závodníka a do poslední zkoušky jsme dali vše. Zajeli jsme v ní druhý nejrychlejší čas, kdy jsme porazili Odložilíka i Bisahu. Jen Adam byl lepší a já mu za jeho výkon gratuluji. Cíl jsme si splnili a z 3. místa máme velkou radost,“ popsal Petr Semerád.
Za výkony je potřeba pochválit i Bisahu a Martina Vlčka (oba Hyundai i20 R5), jejich celková ztráta na vítěze byla po odjetí více než 62 kilometrů pouhých 6,3, resp. 9,8 vteřiny.
Vítězem hodnocení Liqui Moly Rallysprint Série se stal absolutně desátý Jan Dohnal s vozem Renault Clio S1600. „Dopadlo to pro nás skvěle. Organizátoři namotali tratě, jaké už se v Česku dávno nejezdí. Uskákané, úzké, uklouzané, technické i rychlé. Nás to hodně bavilo. Díky moc celému týmu, všem partnerům a lidem okolo nás. Všichni mají podíl na našich letošních výsledcích. Ta skládačka je někdy složitá, ale s cliem nás to prostě baví a v této sezóně vše zapadlo do sebe,“ uvedl spokojený Jan Dohnal.
„Jménem našeho autoklubu bych chtěl poděkovat všem, kdo se na přípravě a průběhu závodu podíleli a s námi spolupracovali. Závěr byl hodně náročný, po dlouhém váhání se vše ladilo na poslední chvíli, neboť nebylo dlouho jasné, zda se soutěž vůbec uskuteční. Jsme si vědomi některých chyb, které se při závodě objevily, ale určitě si to všechno v týmu probereme a podle slov hlavního partnera Futures Contproduct budeme dále, snad i s řadou naplánovaných změn, pokračovat. Právě partnerům Futures Contproduct, GRM systems a M2 reality patří velké poděkování, stejně jako řediteli soutěže Rudovi Kouřilovi. Nešlo by to ani bez spolupráce se starosty, obecními zastupitelstvy, veřejnou správou obecně. Dále děkuji i celému týmu, včetně všech pořadatelů,“ hodnotí premiérový ročník Rally Morava manažer Futures Contproduct Rally Morava Miroslav Frýdecký.
Výsledky Futures Contproduct Rally Morava 2020
1. Odložilík – Tureček (Škoda Fabia Rally2 evo) 32:05,9
2. A. Březík - Omelka (Škoda Fabia R5) + 2,2
3. Semerád - Hovorka (Škoda Fabia R5) + 4,2
4. Bisaha - Těšínský (Hyundai i20 R5) + 6,3
5. Vlček - Jugasová (Hyundai i20 R5) + 9,8
6. Adolf - Novák (Škoda Fabia Rally2 evo) + 58,8
7. Horák - Horák (Ford Fiesta R5) + 1:30,4
8. Kurka - Janovská (Mini JC Works WRC) + 1:31,2
9. Tomek - Zeman (Škoda Fabia R5) + 1:50,4
10. J. Dohnal - Vybíral (Renault Clio S1600) + 1:54,9
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.