Ve Vyškově vyhráli Petr Semerád a Jan Dohnal

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
RallyZone.cz 24. září 2020 08:37
Sdílej:

Slunečné počasí je ve Vyškově již tradiční, ale vzhledem k tomu, že se letos vyškovská soutěž přesunula až na konec léta, nebylo nic jisté. Pořadatelům se přesto povedlo objednat to správné počasí. To totiž v průběhu týdne gradovalo a v sobotu bylo na závod krásné slunečné počasí, přičemž teploty dosahovaly až tropických hodnot.

XXVIII. Rally Vyškov 2020 vyhrál Petr Semerád se Škodou Fabia R5. O vítězství podle vlastních slov mladého talenta pravděpodobně rozhodlo to, že „podržel“ na rychlostní zkoušce Ivanovická brána úsek, kde byla kukuřice, přes kterou nebylo vidět. Petr Semerád oba průjezdy tímto měřeným testem vyhrál s náskokem 4 a 4,5 vteřiny na ostatní pronásledovatele. „Vítězství zde pro mě znamená hodně. Jsem nadšený, že se tak stalo obzvlášť v tak silné konkurenci, která tu byla. Podržel jsem na Ivanovické bráně v kukuřici, to pravděpodobně rozhodlo. Závěr byl zajímavý, protože to bylo těsné, takže jsme museli bojovat. Zatáhli jsme a vyšlo to, mám z toho vekou radost,“ řekl v cíli Petr Semerád. Jeho se držel Jaromír Tarabus, jenž si ve Vyškově splnil sen a startoval s Hyundaiem i20 WRC. Přestože vyhrál dvě rychlostní zkoušky ze tří v druhé sekci, na Semeráda to nestačilo. V závěru litoval svého vlažnějšího vstupu do soutěže a odvezl z Vyškova pohár za druhé místo. Třetí příčku vybojoval po souboji s Martinem Vlčkem příbramský jezdec Jan Černý s Volkswagenem Polo GTI R5.

Konečné výsledky XXVIII. Rally Vyškov 2020:

1. P. Semerád – J. Hovorka        Škoda Fabia R5                   34:11,0 min

2. J. Tarabus – D. Trunkát          Hyundai i20 WRC                 + 3,2 s

3. J. Černý – P. Černohorský      Volkswagen Polo GTI R5     + 13,6 s

4. M. Vlček – K. Jugasová          Hyundai i20 R5                     + 15,2 s

5. R. Odložilík – M. Tureček       Volkswagen Polo GTI R5      + 28,6 s

6. O. Bisaha – O. Kiška              Hyundai i20 R5                     + 47,8 s

7. K. Trněný – Ch. Doerr            Ford Fiesta R5                      + 59,0 s

8. R. Adolf – P. Novák                Škoda Fabia Rally2 Evo       + 1:43,3 min

Rallysprint série patřila velkému souboji obou Dohnalů. Za kratší konec v druhé sekci tahal René Dohnal s Peugeotem 208 Rally4, který nestačil na Jana Dohnala. Ten zvítězil před svým jmenovcem se stařičkým, avšak stále výkonným a na oko krásným Renaultem Clio S1600. Bronz ve Vyškově vybojoval Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max. Pořadí se přelévalo i mezi mladými puškami se shodnými vozy značky Opel v rámci poháru Opel Adam Cup. V cíli se z vítězství radoval Daniel Polášek před Filipem Ocelkou a Tomášem Arnoštem.

Soutěž „Najdi Filipa“ vyhrál fanoušek Zdeněk Došek, který jako první potkal Filipa Mareše, vyfotil se s ním a fotografii nám odeslal. „Děkuji za výhru! Rally Vyškov mám rád, nic bych do budoucna neměnil, jen škoda některých míst, které byly loni pro diváky přístupné. Chápu ale, že letos pořadatelé mají určitá nařízení. Jsem rád, že jste vůbec rally odjeli v této době,“ řekl vítěz. Dárky, které si odnesl, byl balíček od Filipa Mareše spolu s podepsaným plakátem a itinerářem Rally Vyškov.

„S průběhem soutěže jsem spokojený s výjimkou zastavování a následného zpožďování rychlostních zkoušek. Ještě se nám nestalo, abychom museli tolikrát zastavovat. Posádky ale byly spokojené s tím, že se tyto měřené testy nerušily a odjely se, byť se zpožděním. Spokojení jsme i s diváky, kteří byli ohleduplní a respektovali pořadatele, o což jsme je před začátkem žádali a umožnili nám tím bezproblémově odjet Rally Vyškov. Za to všem děkujeme,“ znělo z úst ředitele rally Jaromíra Paláska v cíli.

Pořadatelé Rally Vyškov děkují městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla, za výbornou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých by se nepovedlo tuto soutěž uspořádat. „Letošní ročník hodnotím jako úspěšný. Kladné jsou i ohlasy posádek, takže jsme moc rádi, že se nám podařilo soutěž v této těžké době poznamenané pandemií koronaviru na takové úrovni odjet,“ řekl předseda Hanáckého rallyklubu v AČR Ing. Ladislav Petráš a závěrem dodává: „Pokud se rozhodneme příští rok pořádat Rally Vyškov, což může ovlivnit například právě situace s koronavirem, budeme znovu žádat o zářijový termín.“

Veškeré informace týkající se Rally Vyškov 2020 a dalších aktivit Hanáckého rallyklubu v AČR najdete na oficiální webové stránce www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také stránku Rally Vyškov na Facebooku nebo Instagram Rally Vyškov.

Rally Vyškov na sociálních sítích:

Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/ 

Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/ 

 

Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.