Slunečné počasí je ve Vyškově již tradiční, ale vzhledem k tomu, že se letos vyškovská soutěž přesunula až na konec léta, nebylo nic jisté. Pořadatelům se přesto povedlo objednat to správné počasí. To totiž v průběhu týdne gradovalo a v sobotu bylo na závod krásné slunečné počasí, přičemž teploty dosahovaly až tropických hodnot.
XXVIII. Rally Vyškov 2020 vyhrál Petr Semerád se Škodou Fabia R5. O vítězství podle vlastních slov mladého talenta pravděpodobně rozhodlo to, že „podržel“ na rychlostní zkoušce Ivanovická brána úsek, kde byla kukuřice, přes kterou nebylo vidět. Petr Semerád oba průjezdy tímto měřeným testem vyhrál s náskokem 4 a 4,5 vteřiny na ostatní pronásledovatele. „Vítězství zde pro mě znamená hodně. Jsem nadšený, že se tak stalo obzvlášť v tak silné konkurenci, která tu byla. Podržel jsem na Ivanovické bráně v kukuřici, to pravděpodobně rozhodlo. Závěr byl zajímavý, protože to bylo těsné, takže jsme museli bojovat. Zatáhli jsme a vyšlo to, mám z toho vekou radost,“ řekl v cíli Petr Semerád. Jeho se držel Jaromír Tarabus, jenž si ve Vyškově splnil sen a startoval s Hyundaiem i20 WRC. Přestože vyhrál dvě rychlostní zkoušky ze tří v druhé sekci, na Semeráda to nestačilo. V závěru litoval svého vlažnějšího vstupu do soutěže a odvezl z Vyškova pohár za druhé místo. Třetí příčku vybojoval po souboji s Martinem Vlčkem příbramský jezdec Jan Černý s Volkswagenem Polo GTI R5.
Konečné výsledky XXVIII. Rally Vyškov 2020:
1. P. Semerád – J. Hovorka Škoda Fabia R5 34:11,0 min
2. J. Tarabus – D. Trunkát Hyundai i20 WRC + 3,2 s
3. J. Černý – P. Černohorský Volkswagen Polo GTI R5 + 13,6 s
4. M. Vlček – K. Jugasová Hyundai i20 R5 + 15,2 s
5. R. Odložilík – M. Tureček Volkswagen Polo GTI R5 + 28,6 s
6. O. Bisaha – O. Kiška Hyundai i20 R5 + 47,8 s
7. K. Trněný – Ch. Doerr Ford Fiesta R5 + 59,0 s
8. R. Adolf – P. Novák Škoda Fabia Rally2 Evo + 1:43,3 min
Rallysprint série patřila velkému souboji obou Dohnalů. Za kratší konec v druhé sekci tahal René Dohnal s Peugeotem 208 Rally4, který nestačil na Jana Dohnala. Ten zvítězil před svým jmenovcem se stařičkým, avšak stále výkonným a na oko krásným Renaultem Clio S1600. Bronz ve Vyškově vybojoval Egon Smékal s Citroënem DS3 R3T Max. Pořadí se přelévalo i mezi mladými puškami se shodnými vozy značky Opel v rámci poháru Opel Adam Cup. V cíli se z vítězství radoval Daniel Polášek před Filipem Ocelkou a Tomášem Arnoštem.
Soutěž „Najdi Filipa“ vyhrál fanoušek Zdeněk Došek, který jako první potkal Filipa Mareše, vyfotil se s ním a fotografii nám odeslal. „Děkuji za výhru! Rally Vyškov mám rád, nic bych do budoucna neměnil, jen škoda některých míst, které byly loni pro diváky přístupné. Chápu ale, že letos pořadatelé mají určitá nařízení. Jsem rád, že jste vůbec rally odjeli v této době,“ řekl vítěz. Dárky, které si odnesl, byl balíček od Filipa Mareše spolu s podepsaným plakátem a itinerářem Rally Vyškov.
„S průběhem soutěže jsem spokojený s výjimkou zastavování a následného zpožďování rychlostních zkoušek. Ještě se nám nestalo, abychom museli tolikrát zastavovat. Posádky ale byly spokojené s tím, že se tyto měřené testy nerušily a odjely se, byť se zpožděním. Spokojení jsme i s diváky, kteří byli ohleduplní a respektovali pořadatele, o což jsme je před začátkem žádali a umožnili nám tím bezproblémově odjet Rally Vyškov. Za to všem děkujeme,“ znělo z úst ředitele rally Jaromíra Paláska v cíli.
Pořadatelé Rally Vyškov děkují městu Vyškov a všem obcím, kterými soutěž projížděla, za výbornou spolupráci. Poděkování patří také Jihomoravskému kraji a všem partnerům, bez kterých by se nepovedlo tuto soutěž uspořádat. „Letošní ročník hodnotím jako úspěšný. Kladné jsou i ohlasy posádek, takže jsme moc rádi, že se nám podařilo soutěž v této těžké době poznamenané pandemií koronaviru na takové úrovni odjet,“ řekl předseda Hanáckého rallyklubu v AČR Ing. Ladislav Petráš a závěrem dodává: „Pokud se rozhodneme příští rok pořádat Rally Vyškov, což může ovlivnit například právě situace s koronavirem, budeme znovu žádat o zářijový termín.“
Veškeré informace týkající se Rally Vyškov 2020 a dalších aktivit Hanáckého rallyklubu v AČR najdete na oficiální webové stránce www.rallyvyskov.cz. Sledovat můžete také stránku Rally Vyškov na Facebooku nebo Instagram Rally Vyškov.
Rally Vyškov na sociálních sítích:
Facebook: https://www.facebook.com/Rally-Vyškov-1480278015549381/
Instagram: https://www.instagram.com/rallyvyskov/
Bc. Lukáš Chum, tiskový mluvčí
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.