Premiérový start Ševčíka s Mirage Proto ve Vyškově

Rally Vyškov (CZE)
Rally Vyškov (CZE), foto: Jakub Daniel Machálek, RallyZone.cz
Miroslav Vebr 21. září 2020 07:32
Sdílej:

Po Josefu Petákovi a Martinu Šiklovi si jako třetí v řadě, v ostrém závodě, vyzkoušel soutěžní speciál Mitsubishi Mirage Open N Pavel Ševčík. Zlínský jezdec si pronajal vůz od Protocars.cz, což je projekt společnosti Auto CARS Radek Fára s.r.o., na vyškovský sprint.

Pavla mají fanoušci rally spojeného převážně se starty v produkčních vozech, zejména značek Subaru nebo Mitsubishi, jenomže právě třída produkčních vozů je na ústupu, a tak se Ševčík rozhlíží a sonduje, s jakým vozem by mohl vyrazit do další sezóny. Volba testu a osahání padla na Mirage Open N, a jelikož to Ševčík nemá do Vyškova daleko, byla upečena účast na druhém sprintu sezóny. A než se dostaneme k samotné rally, ještě malá perlička k posádce: dvojice Ševčík – Vajdák spolu jezdí nepřetržitě od roku 2000, což v české rally patrně nemá obdoby.

Ale nyní se již pojďme ohlédnout za druhým sprintem a premiérovou účastí Mitsubishi Mirage Proto v rukou Pavla Ševčíka. Soutěž byla postavena na třech rychlostních zkouškách se dvěma průjezdy a úspěšné posádky měly v cíli najeto 61,5 ostrých kilometrů. Se startovním číslem 27 vyrazila do boje s časem a tratí také zlínská posádka Pavel Ševčík – Luděk Vajdák. Vůz Mirage Proto spadá do kategorie P2+, kde jsou zařazeny R5, WRC, ale i klasické produkční vozy. A tady měl Ševčík 17 soupeřů. Posádce nešlo až tak o výsledek. Důležité pro ni bylo dovézt vůz v pořádku až do cíle a přitom získat co nejvíce informací o Mirage Proto. První zkouška byla ještě hodně opatrná. S přibývajícími kilometry však posádka získávala viditelně jistotu. V polovině závodu figurovali Pavel s Luďkem na průběžném 13. místě v kategorii P2+ a v celkové klasifikaci to pak bylo místo 17. Druhé kolo erzet již bylo o dost jistější a posádka sama sobě na třech úsecích nadělila téměř půlminutu v porovnání s prvními průjezdy. V součtu časů to nakonec vyšlo na 11. příčku v P2+ a 15. absolutně. „Jelikož jde technický vývoj vozů mílovými kroky dopředu a z klasických produkčních aut zůstalo ve startovním poli české rally torzo, rozhodl jsem se, že vyzkouším novinku na našich soutěžích, vůz Mitsubishi Mirage Open N připravený v dílnách Protocars.cz. Měsíc před startem ve Vyškově jsme měli test v Bělé pod Bezdězem, ze kterého jsme byli já i Luděk nadšení. Trošku zklamaný jsem byl ovšem ze samotného sprintu na Hané. Auto i tým fungovaly skvěle a my nezaznamenali během závodu nejmenší problém. Já ale nedokázal plně využít potenciál Mirage. Vše je o hlubším poznání auta, ale i tak jsem rychle pochopil, že toto auto má velkou budoucnost. Pro příští sezónu uvažuji o přestupu. V každém případě jsme se ve Vyškově pěkně svezli,“ uvedl k vyškovskému sprintu a spojení s Mitsubishi Mirage Proto Pavel Ševčík. Protocars.cz děkuje svým partnerům: Auto Cars Radek Fára s.r.o., Dytko Sport, X Shift Gearboxes, Komvet racing a Energon.

Stalo se
Novinky ze světa EV
Zeekr 7x

Nový Zeekr 7X: Kladivo na soupeře Tesla model Y, Kia EV5 nebo Audi Q6 e-tron a BMW iX3?

Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.

Novinky ze světa EV
Alpine crossover A390

Alpine A390: Francouzská odpověď na elektrické SUV. Tři motory, výkon až 470 koní a dojezd přes 550 km

Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.

Novinky ze světa EV
Namísto hatchbacku už spíše crossover.

Škoda Favorit se vrací. Jako povedený elektrický crossover. Retro design míří do budoucnosti

Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.

Novinky ze světa EV
Nissan Micra (2025)

Nový Nissan Micra? Zmatený klon Renaultu 5, který propadl v designu i smyslu. Ale je dobře, že tu je

Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.