Po Josefu Petákovi a Martinu Šiklovi si jako třetí v řadě, v ostrém závodě, vyzkoušel soutěžní speciál Mitsubishi Mirage Open N Pavel Ševčík. Zlínský jezdec si pronajal vůz od Protocars.cz, což je projekt společnosti Auto CARS Radek Fára s.r.o., na vyškovský sprint.
Pavla mají fanoušci rally spojeného převážně se starty v produkčních vozech, zejména značek Subaru nebo Mitsubishi, jenomže právě třída produkčních vozů je na ústupu, a tak se Ševčík rozhlíží a sonduje, s jakým vozem by mohl vyrazit do další sezóny. Volba testu a osahání padla na Mirage Open N, a jelikož to Ševčík nemá do Vyškova daleko, byla upečena účast na druhém sprintu sezóny. A než se dostaneme k samotné rally, ještě malá perlička k posádce: dvojice Ševčík – Vajdák spolu jezdí nepřetržitě od roku 2000, což v české rally patrně nemá obdoby.
Ale nyní se již pojďme ohlédnout za druhým sprintem a premiérovou účastí Mitsubishi Mirage Proto v rukou Pavla Ševčíka. Soutěž byla postavena na třech rychlostních zkouškách se dvěma průjezdy a úspěšné posádky měly v cíli najeto 61,5 ostrých kilometrů. Se startovním číslem 27 vyrazila do boje s časem a tratí také zlínská posádka Pavel Ševčík – Luděk Vajdák. Vůz Mirage Proto spadá do kategorie P2+, kde jsou zařazeny R5, WRC, ale i klasické produkční vozy. A tady měl Ševčík 17 soupeřů. Posádce nešlo až tak o výsledek. Důležité pro ni bylo dovézt vůz v pořádku až do cíle a přitom získat co nejvíce informací o Mirage Proto. První zkouška byla ještě hodně opatrná. S přibývajícími kilometry však posádka získávala viditelně jistotu. V polovině závodu figurovali Pavel s Luďkem na průběžném 13. místě v kategorii P2+ a v celkové klasifikaci to pak bylo místo 17. Druhé kolo erzet již bylo o dost jistější a posádka sama sobě na třech úsecích nadělila téměř půlminutu v porovnání s prvními průjezdy. V součtu časů to nakonec vyšlo na 11. příčku v P2+ a 15. absolutně. „Jelikož jde technický vývoj vozů mílovými kroky dopředu a z klasických produkčních aut zůstalo ve startovním poli české rally torzo, rozhodl jsem se, že vyzkouším novinku na našich soutěžích, vůz Mitsubishi Mirage Open N připravený v dílnách Protocars.cz. Měsíc před startem ve Vyškově jsme měli test v Bělé pod Bezdězem, ze kterého jsme byli já i Luděk nadšení. Trošku zklamaný jsem byl ovšem ze samotného sprintu na Hané. Auto i tým fungovaly skvěle a my nezaznamenali během závodu nejmenší problém. Já ale nedokázal plně využít potenciál Mirage. Vše je o hlubším poznání auta, ale i tak jsem rychle pochopil, že toto auto má velkou budoucnost. Pro příští sezónu uvažuji o přestupu. V každém případě jsme se ve Vyškově pěkně svezli,“ uvedl k vyškovskému sprintu a spojení s Mitsubishi Mirage Proto Pavel Ševčík. Protocars.cz děkuje svým partnerům: Auto Cars Radek Fára s.r.o., Dytko Sport, X Shift Gearboxes, Komvet racing a Energon.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?