Na třetí podnik Liqui Moly Rallysprint série vyrazil tým Minařík Racing tentokrát se čtyřmi posádkami. S Peugeotem 208 Rally4 se na Rally Vyškov opět představil René Dohnal. Na sedadlo spolujezdce usedl již tradičně Roman Švec. Petr Gargulák závodil s Peugeotem 208 R2 a rozpis mu četl Karel Voltner. Do dalšího Peugeotu 208 R2 z dílen Minařík Racing usedl Mojmír Mika, kterého navigovala Lucia Laurincová. Čtvrtou posádkou pod hlavičkou slušovického týmu byli František Andrys s Lukášem Kalankou. Kluci si vyzkoušeli Renault Clio Sport.
René Dohnal startoval na vyškovském závodě po třech letech. Od začátku závodu si posádka Peugeotu 208 Rally4 vedla na výbornou. René s Romanem zaostávali za svým největším konkurentem Janem Dohnalem pouze o pár desetinek a byl to krásný souboj, ve kterém se kluci nešetřili. Ale stejně jako na Příbrami a ValMez rallysprintu, skončila dvojice René Dohnal – Roman Švec na 2. místě v hodnocení RSS. Kluci se však nemají za co stydět, protože souboj to byl opravdu těsný. Ve třídě 5 posádka dokončila závod jako nejrychlejší a v absolutním pořadí jí patří 13. místo.
„Rally ve Vyškově se nám povedla. Mám obrovskou radost, že jsme dokázali našeho Peugeota podvozkově posunout kupředu. Také jsem rád, že jsem si na tvrdší nastavení vozu ihned zvykl a nemuseli jsme nic upravovat nebo nad něčím laborovat. S Honzou Dohnalem to byl opět skvělý souboj, plný desetinkových rozdílů a je pouze mírná škoda, že dojetím vozu s defektem na RZ4 jsme ztratili kontakt s Honzou a naše ztráta byla naráz pětisekundová. Je velmi složité stáhnout takový čas na pilota Honzových kvalit, který navíc jede bez sebemenších chyb. Věřím, že být to před poslední rychlostní zkouškou víceméně v rovině, postarali by jsme se o infarktový závěr závodu, ale taková je rally. Tímto Honzovi Dohnalovi gratuluji a děkuji všem soupeřům za skvělé souboje. I přes velmi krátkou kilometráž jsme si závod moc užili,“ zářil po závodě spokojený René Dohnal.
S vozem Peugeot 208 R2 se na start třetího rallysprintu letošní sezony postavila smíšená posádka Mojmír Mika – Lucia Laurincová. Mojmír Mika do Peugeotu usedl poprvé, proto se s vozem hlavně učil. V cíli z toho nakonec bylo 8. místo mezi smíšenými posádkami, 15. místo ve třídě 6 a 26. příčka v hodnocení Rallysprint série. „Při letošní absenci rallysprintu Kopná jsem se chtěl svézt na nějakém jednodenním závodě a nejvhodnější variantou byla soutěž ve Vyškově. Chtěl jsem na zdejších tratích protáhnout vyzkoušenou techniku z Mikuláš rally - Renault Clio R3, ale bohužel před konáním rally byl prodaný. Proto jsem si odbyl premiéru z Peugeotem 208 R2. Téměř bez testu jsme vyrazili na první RZ. Zde jsme udělali při vjezdu do vesnice na žulových kostkách nováčkovskou chybu a přetočili se. Druhá a třetí erzeta už byla v přípustném tempu, ale při pohledu na výsledky jsem zjistil, jak se jede velmi rychle. Po opuštění servisní zóny jsme absolvovali zbylé rychlostní zkoušky, na kterých jsme už dosahovali lepších časů. Pomalu jsme si zvykali na vůz, ale rallysprint je na sžití s vozem bohužel krátký. Přesto jsme si závod užili, auto dovezli docíle. S výsledkem jsem v rámci možností spokojený. Chtěl bych poděkovat své spolujezdkyni Lucce Laurincové za super práci, partnerům Pila Surý, Pneu Vraník a Lion car Banská Bystrica za podporu a týmu Minařík Racing za skvěle připravený vůz,“ popsal premiérový start s novým vozem Mojmír Mika.
Po téměř dvouleté pauze se do ostrého závodního vozu posadil František Andrys a na sedadlo spolujezdce si přizval Lukáše Kalanku. Kluci jeli s vozem Renault Clio Sport. Premiérový start s tímto vozem posádce vyšel výborně. „Rychlostní zkoušky byly rychlé a hodně zajímavé, tak jak to na Vyškově bývá. S Renaultem Clio jsem startoval poprvé. Auto to pro mne bylo nové a ze začátku jsem s ním bojoval. Ale s každým ujetým kilometrem jsem se s Renaultem učil, což znamenalo postupné zrychlování. Časy sice nebyly nic moc, ale užili jsme si celou soutěž a dojeli až do cíle, což pro nás bylo prioritou,“ řekl František Andrys. Dvojice Andrys – Kalanka závod dokončila na 5. místě ve třídě 8.
Štěstí tentokrát nepřálo posádce ve složení Petr Gargulák – Karel Voltner. Kluci usedli znovu do Peugeotu 208 R2. Závod pro Petra s Karlem začal slibně, když se po prvních dvou erzetách nacházeli na 4. místě v hodnocení RSS a 1. místě ve třídě 6. Jenže poté přišla osudná třetí rychlostní zkouška, kde pro kluky závod skončil, kvůli upadlému kolu. „Ve Vyškově jsem startoval jednou před 5ti lety s Hondou Civic, kde jsme odstoupili na RZ3 s prasklou poloosou. Od té doby se tratě změnily a závod byl pro nás tím pádem plný očekávání. Už při seznamovacích jízdách se nám líbila RZ Ivanovická brána, která vedla na úzké silnici v zarostlých kukuřičných polích a byla velmi obtížná, jak na rytmus jízdy, tak svými šotolinovými úseky. Jak se říká, byla hodně „na rozpis“ a my byli velmi překvapeni, že jsme ji hned v úvodu soutěže dokázali v rámci třídy vyhrát a porazit zde místní kluky, kteří ji dobře znají. Po této RZ jsme se dostali na první příčku a měli s Karlem dobrý pocit z jízdy. Bohužel následně přišla třetí zkouška, kde ihned pár kilometrů po startu nám při dobrzdění z vysoké rychlosti do retardéru upadlo kolo z důvodu prasklých šteftů a nekontrolovatelně jsme proletěli únikovou zónou. Byla to pro nás velká škoda, zklamání z dobře rozjetého závodu, ale jsme hlavně rádi, že se nám tato závada stala právě v úseku, kde byl prostor a nikomu se nic nestalo. Věříme, že jsme si svoje neštěstí vybrali a v tuto chvíli přemýšlíme nad dalším závodem. Chtěli bychom poděkovat všem co nám v průběhu soutěže fandili a hlavně těm co nás podporují,“ popsal nešťastný incident Petr Gargulák.
Pokud se situace ohledně pořádání rally nezmění, dalším startem kde by se měl slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka ukázat, by měla být soutěž v Polsku, kde bude pronajímat vůz Peugeot 208 Rally4. Pak již bude následovat Futures Contproduct Rally Morava. Závod v okolí Šternberku je naplánovaný na 10. října.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.