Na třetí podnik Liqui Moly Rallysprint série vyrazil tým Minařík Racing tentokrát se čtyřmi posádkami. S Peugeotem 208 Rally4 se na Rally Vyškov opět představil René Dohnal. Na sedadlo spolujezdce usedl již tradičně Roman Švec. Petr Gargulák závodil s Peugeotem 208 R2 a rozpis mu četl Karel Voltner. Do dalšího Peugeotu 208 R2 z dílen Minařík Racing usedl Mojmír Mika, kterého navigovala Lucia Laurincová. Čtvrtou posádkou pod hlavičkou slušovického týmu byli František Andrys s Lukášem Kalankou. Kluci si vyzkoušeli Renault Clio Sport.
René Dohnal startoval na vyškovském závodě po třech letech. Od začátku závodu si posádka Peugeotu 208 Rally4 vedla na výbornou. René s Romanem zaostávali za svým největším konkurentem Janem Dohnalem pouze o pár desetinek a byl to krásný souboj, ve kterém se kluci nešetřili. Ale stejně jako na Příbrami a ValMez rallysprintu, skončila dvojice René Dohnal – Roman Švec na 2. místě v hodnocení RSS. Kluci se však nemají za co stydět, protože souboj to byl opravdu těsný. Ve třídě 5 posádka dokončila závod jako nejrychlejší a v absolutním pořadí jí patří 13. místo.
„Rally ve Vyškově se nám povedla. Mám obrovskou radost, že jsme dokázali našeho Peugeota podvozkově posunout kupředu. Také jsem rád, že jsem si na tvrdší nastavení vozu ihned zvykl a nemuseli jsme nic upravovat nebo nad něčím laborovat. S Honzou Dohnalem to byl opět skvělý souboj, plný desetinkových rozdílů a je pouze mírná škoda, že dojetím vozu s defektem na RZ4 jsme ztratili kontakt s Honzou a naše ztráta byla naráz pětisekundová. Je velmi složité stáhnout takový čas na pilota Honzových kvalit, který navíc jede bez sebemenších chyb. Věřím, že být to před poslední rychlostní zkouškou víceméně v rovině, postarali by jsme se o infarktový závěr závodu, ale taková je rally. Tímto Honzovi Dohnalovi gratuluji a děkuji všem soupeřům za skvělé souboje. I přes velmi krátkou kilometráž jsme si závod moc užili,“ zářil po závodě spokojený René Dohnal.
S vozem Peugeot 208 R2 se na start třetího rallysprintu letošní sezony postavila smíšená posádka Mojmír Mika – Lucia Laurincová. Mojmír Mika do Peugeotu usedl poprvé, proto se s vozem hlavně učil. V cíli z toho nakonec bylo 8. místo mezi smíšenými posádkami, 15. místo ve třídě 6 a 26. příčka v hodnocení Rallysprint série. „Při letošní absenci rallysprintu Kopná jsem se chtěl svézt na nějakém jednodenním závodě a nejvhodnější variantou byla soutěž ve Vyškově. Chtěl jsem na zdejších tratích protáhnout vyzkoušenou techniku z Mikuláš rally - Renault Clio R3, ale bohužel před konáním rally byl prodaný. Proto jsem si odbyl premiéru z Peugeotem 208 R2. Téměř bez testu jsme vyrazili na první RZ. Zde jsme udělali při vjezdu do vesnice na žulových kostkách nováčkovskou chybu a přetočili se. Druhá a třetí erzeta už byla v přípustném tempu, ale při pohledu na výsledky jsem zjistil, jak se jede velmi rychle. Po opuštění servisní zóny jsme absolvovali zbylé rychlostní zkoušky, na kterých jsme už dosahovali lepších časů. Pomalu jsme si zvykali na vůz, ale rallysprint je na sžití s vozem bohužel krátký. Přesto jsme si závod užili, auto dovezli docíle. S výsledkem jsem v rámci možností spokojený. Chtěl bych poděkovat své spolujezdkyni Lucce Laurincové za super práci, partnerům Pila Surý, Pneu Vraník a Lion car Banská Bystrica za podporu a týmu Minařík Racing za skvěle připravený vůz,“ popsal premiérový start s novým vozem Mojmír Mika.
Po téměř dvouleté pauze se do ostrého závodního vozu posadil František Andrys a na sedadlo spolujezdce si přizval Lukáše Kalanku. Kluci jeli s vozem Renault Clio Sport. Premiérový start s tímto vozem posádce vyšel výborně. „Rychlostní zkoušky byly rychlé a hodně zajímavé, tak jak to na Vyškově bývá. S Renaultem Clio jsem startoval poprvé. Auto to pro mne bylo nové a ze začátku jsem s ním bojoval. Ale s každým ujetým kilometrem jsem se s Renaultem učil, což znamenalo postupné zrychlování. Časy sice nebyly nic moc, ale užili jsme si celou soutěž a dojeli až do cíle, což pro nás bylo prioritou,“ řekl František Andrys. Dvojice Andrys – Kalanka závod dokončila na 5. místě ve třídě 8.
Štěstí tentokrát nepřálo posádce ve složení Petr Gargulák – Karel Voltner. Kluci usedli znovu do Peugeotu 208 R2. Závod pro Petra s Karlem začal slibně, když se po prvních dvou erzetách nacházeli na 4. místě v hodnocení RSS a 1. místě ve třídě 6. Jenže poté přišla osudná třetí rychlostní zkouška, kde pro kluky závod skončil, kvůli upadlému kolu. „Ve Vyškově jsem startoval jednou před 5ti lety s Hondou Civic, kde jsme odstoupili na RZ3 s prasklou poloosou. Od té doby se tratě změnily a závod byl pro nás tím pádem plný očekávání. Už při seznamovacích jízdách se nám líbila RZ Ivanovická brána, která vedla na úzké silnici v zarostlých kukuřičných polích a byla velmi obtížná, jak na rytmus jízdy, tak svými šotolinovými úseky. Jak se říká, byla hodně „na rozpis“ a my byli velmi překvapeni, že jsme ji hned v úvodu soutěže dokázali v rámci třídy vyhrát a porazit zde místní kluky, kteří ji dobře znají. Po této RZ jsme se dostali na první příčku a měli s Karlem dobrý pocit z jízdy. Bohužel následně přišla třetí zkouška, kde ihned pár kilometrů po startu nám při dobrzdění z vysoké rychlosti do retardéru upadlo kolo z důvodu prasklých šteftů a nekontrolovatelně jsme proletěli únikovou zónou. Byla to pro nás velká škoda, zklamání z dobře rozjetého závodu, ale jsme hlavně rádi, že se nám tato závada stala právě v úseku, kde byl prostor a nikomu se nic nestalo. Věříme, že jsme si svoje neštěstí vybrali a v tuto chvíli přemýšlíme nad dalším závodem. Chtěli bychom poděkovat všem co nám v průběhu soutěže fandili a hlavně těm co nás podporují,“ popsal nešťastný incident Petr Gargulák.
Pokud se situace ohledně pořádání rally nezmění, dalším startem kde by se měl slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka ukázat, by měla být soutěž v Polsku, kde bude pronajímat vůz Peugeot 208 Rally4. Pak již bude následovat Futures Contproduct Rally Morava. Závod v okolí Šternberku je naplánovaný na 10. října.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?