Na třetí podnik Liqui Moly Rallysprint série vyrazil tým Minařík Racing tentokrát se čtyřmi posádkami. S Peugeotem 208 Rally4 se na Rally Vyškov opět představil René Dohnal. Na sedadlo spolujezdce usedl již tradičně Roman Švec. Petr Gargulák závodil s Peugeotem 208 R2 a rozpis mu četl Karel Voltner. Do dalšího Peugeotu 208 R2 z dílen Minařík Racing usedl Mojmír Mika, kterého navigovala Lucia Laurincová. Čtvrtou posádkou pod hlavičkou slušovického týmu byli František Andrys s Lukášem Kalankou. Kluci si vyzkoušeli Renault Clio Sport.
René Dohnal startoval na vyškovském závodě po třech letech. Od začátku závodu si posádka Peugeotu 208 Rally4 vedla na výbornou. René s Romanem zaostávali za svým největším konkurentem Janem Dohnalem pouze o pár desetinek a byl to krásný souboj, ve kterém se kluci nešetřili. Ale stejně jako na Příbrami a ValMez rallysprintu, skončila dvojice René Dohnal – Roman Švec na 2. místě v hodnocení RSS. Kluci se však nemají za co stydět, protože souboj to byl opravdu těsný. Ve třídě 5 posádka dokončila závod jako nejrychlejší a v absolutním pořadí jí patří 13. místo.
„Rally ve Vyškově se nám povedla. Mám obrovskou radost, že jsme dokázali našeho Peugeota podvozkově posunout kupředu. Také jsem rád, že jsem si na tvrdší nastavení vozu ihned zvykl a nemuseli jsme nic upravovat nebo nad něčím laborovat. S Honzou Dohnalem to byl opět skvělý souboj, plný desetinkových rozdílů a je pouze mírná škoda, že dojetím vozu s defektem na RZ4 jsme ztratili kontakt s Honzou a naše ztráta byla naráz pětisekundová. Je velmi složité stáhnout takový čas na pilota Honzových kvalit, který navíc jede bez sebemenších chyb. Věřím, že být to před poslední rychlostní zkouškou víceméně v rovině, postarali by jsme se o infarktový závěr závodu, ale taková je rally. Tímto Honzovi Dohnalovi gratuluji a děkuji všem soupeřům za skvělé souboje. I přes velmi krátkou kilometráž jsme si závod moc užili,“ zářil po závodě spokojený René Dohnal.
S vozem Peugeot 208 R2 se na start třetího rallysprintu letošní sezony postavila smíšená posádka Mojmír Mika – Lucia Laurincová. Mojmír Mika do Peugeotu usedl poprvé, proto se s vozem hlavně učil. V cíli z toho nakonec bylo 8. místo mezi smíšenými posádkami, 15. místo ve třídě 6 a 26. příčka v hodnocení Rallysprint série. „Při letošní absenci rallysprintu Kopná jsem se chtěl svézt na nějakém jednodenním závodě a nejvhodnější variantou byla soutěž ve Vyškově. Chtěl jsem na zdejších tratích protáhnout vyzkoušenou techniku z Mikuláš rally - Renault Clio R3, ale bohužel před konáním rally byl prodaný. Proto jsem si odbyl premiéru z Peugeotem 208 R2. Téměř bez testu jsme vyrazili na první RZ. Zde jsme udělali při vjezdu do vesnice na žulových kostkách nováčkovskou chybu a přetočili se. Druhá a třetí erzeta už byla v přípustném tempu, ale při pohledu na výsledky jsem zjistil, jak se jede velmi rychle. Po opuštění servisní zóny jsme absolvovali zbylé rychlostní zkoušky, na kterých jsme už dosahovali lepších časů. Pomalu jsme si zvykali na vůz, ale rallysprint je na sžití s vozem bohužel krátký. Přesto jsme si závod užili, auto dovezli docíle. S výsledkem jsem v rámci možností spokojený. Chtěl bych poděkovat své spolujezdkyni Lucce Laurincové za super práci, partnerům Pila Surý, Pneu Vraník a Lion car Banská Bystrica za podporu a týmu Minařík Racing za skvěle připravený vůz,“ popsal premiérový start s novým vozem Mojmír Mika.
Po téměř dvouleté pauze se do ostrého závodního vozu posadil František Andrys a na sedadlo spolujezdce si přizval Lukáše Kalanku. Kluci jeli s vozem Renault Clio Sport. Premiérový start s tímto vozem posádce vyšel výborně. „Rychlostní zkoušky byly rychlé a hodně zajímavé, tak jak to na Vyškově bývá. S Renaultem Clio jsem startoval poprvé. Auto to pro mne bylo nové a ze začátku jsem s ním bojoval. Ale s každým ujetým kilometrem jsem se s Renaultem učil, což znamenalo postupné zrychlování. Časy sice nebyly nic moc, ale užili jsme si celou soutěž a dojeli až do cíle, což pro nás bylo prioritou,“ řekl František Andrys. Dvojice Andrys – Kalanka závod dokončila na 5. místě ve třídě 8.
Štěstí tentokrát nepřálo posádce ve složení Petr Gargulák – Karel Voltner. Kluci usedli znovu do Peugeotu 208 R2. Závod pro Petra s Karlem začal slibně, když se po prvních dvou erzetách nacházeli na 4. místě v hodnocení RSS a 1. místě ve třídě 6. Jenže poté přišla osudná třetí rychlostní zkouška, kde pro kluky závod skončil, kvůli upadlému kolu. „Ve Vyškově jsem startoval jednou před 5ti lety s Hondou Civic, kde jsme odstoupili na RZ3 s prasklou poloosou. Od té doby se tratě změnily a závod byl pro nás tím pádem plný očekávání. Už při seznamovacích jízdách se nám líbila RZ Ivanovická brána, která vedla na úzké silnici v zarostlých kukuřičných polích a byla velmi obtížná, jak na rytmus jízdy, tak svými šotolinovými úseky. Jak se říká, byla hodně „na rozpis“ a my byli velmi překvapeni, že jsme ji hned v úvodu soutěže dokázali v rámci třídy vyhrát a porazit zde místní kluky, kteří ji dobře znají. Po této RZ jsme se dostali na první příčku a měli s Karlem dobrý pocit z jízdy. Bohužel následně přišla třetí zkouška, kde ihned pár kilometrů po startu nám při dobrzdění z vysoké rychlosti do retardéru upadlo kolo z důvodu prasklých šteftů a nekontrolovatelně jsme proletěli únikovou zónou. Byla to pro nás velká škoda, zklamání z dobře rozjetého závodu, ale jsme hlavně rádi, že se nám tato závada stala právě v úseku, kde byl prostor a nikomu se nic nestalo. Věříme, že jsme si svoje neštěstí vybrali a v tuto chvíli přemýšlíme nad dalším závodem. Chtěli bychom poděkovat všem co nám v průběhu soutěže fandili a hlavně těm co nás podporují,“ popsal nešťastný incident Petr Gargulák.
Pokud se situace ohledně pořádání rally nezmění, dalším startem kde by se měl slušovický tým pod vedením Lubomíra Minaříka ukázat, by měla být soutěž v Polsku, kde bude pronajímat vůz Peugeot 208 Rally4. Pak již bude následovat Futures Contproduct Rally Morava. Závod v okolí Šternberku je naplánovaný na 10. října.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.
Korejská automobilka Kia rozšiřuje svou elektrickou flotilu. Na veletrhu IAA Mobility v Mnichově představí nový model EV5, který se v Evropě začne prodávat začátkem roku 2026. Elektromobil nabídne dojezd až 720 kilometrů a dva typy pohonu.
Americká Tesla se po dramatickém ústupů registrací v Evropě propadla mimo první desítku nejúspěšnějších značek elektromobilů. Její místo zaujal čínský konkurent BYD, který na evropském trhu prudce roste. Vyplývá to z aktuálních dat poradenské společnosti Jato.
Zemský soud v Braunschweigu vynesl rozsudek v jednom z hlavních trestních procesů spojených s emisní aférou Volkswagenu. Čtyři bývalí manažeři byli uznáni vinnými z podvodu, dva z nich dostali nepodmíněné tresty. Verdikt však není pravomocný a soudní dohru skandálu z roku 2015 tak ještě zdaleka neukončuje. Uvedla to agentura DPA.