Václav Pech ve Fordu Focus WRC vyhrál KOWAX ValMez Rally, druhý díl Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Do čela se posunul hned po první rychlostní pozici a svou pozici už nepustil.
Továrního jezdce Škody Motorsport Jana Kopeckého ve Škodě Fabii Rally2 Evo, který dojel druhý, porazil o 5,3 vteřiny. Bronzovou příčku vybojoval Filip Mareš v další fabii, jenž v dalším těsném souboji porazili čtvrtého Jana Černého s Volkswagenem Polo R5 o 5,9 vteřiny. Mezi dvoukolkami byl suverénně nejrychlejší Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Václav Pech: „Od začátku do poslední erzety se jelo naprosto bez rezervy, bez kompromisu. Těžko říct, co takový těsný souboj rozhodlo. Stačí nepatrně víc nadšení nebo tempa a výsledek je jiný. Jsem šťastný, že jsme tady mohli závodit.“
Jan Kopecký: „Za výkon, který jsme tu předvedli, se nestydím. Od prvního metru jsme jeli naplno. Když se podívám zpátky, nenajdu žádné místo, kde bychom ztratili víc vteřin. Důležité pro nás je, že jsme spokojení s autem i s naším výkonem.“
Filip Mareš: „Začátek byl rozpačitý, včera odpoledne už to bylo o moc lepší a dneska jsme se velmi dobře svezli. Jeli jsme fakt rychle, byl to jeden z nejrychlejších českých závodů, co jsem kdy jel. Jelo se ostře na špici, také mezi námi s Honzou to byl pěkný souboj. Náboj to mělo až do konce, zajímavé to bylo i pro diváky.“
Jan Černý: „Z Bohemky jsme se vraceli hodně kyselí, tam se nám nedařilo. Tady se to zlepšilo, ztrátu na kilometr jsme stáhli. Chtěli jsme být třetí, ale Filip jel moc hezky.“
Miroslav Jakeš: „Sice jsme chtěli být výš, ale nakonec to dopadlo dobře. Auto je celé, neudělali jsme větší chybu, všechno fungovalo. Soupeřům jsme se přiblížili, ale ještě musíme přidat.“
Petr Semerád: „Valaška byla těžká. Po včerejším defektu jsme se ocitli uprostřed ničeho, tak jsme si jeli svoje. Hlavní bylo sbírat zkušenosti a najíždět kilometry. Jsem rád, že jsme měli příležitost se tu ukázat. Šesté místo beru všemi deseti.“
Albert von Thurn und Taxis: „Jsem velmi šťastný. Nečekal jsem, že dojedu sedmý. Vyplatilo se mi, že jsem změnil rozpis. Časy ukázaly, že to funguje. Máme za sebou velmi těžkou rally, erzety byly nádherné.“
Jan Dohnal: „Jsme nadšení z výsledku i posunu v ovládání auta. Dokázali jsme ho doladit ke svým potřebám. Hlavně jsem nadšený, že je spolehlivé.“
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Evžen Gargulák
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?