Václav Pech ve Fordu Focus WRC vyhrál KOWAX ValMez Rally, druhý díl Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Do čela se posunul hned po první rychlostní pozici a svou pozici už nepustil.
Továrního jezdce Škody Motorsport Jana Kopeckého ve Škodě Fabii Rally2 Evo, který dojel druhý, porazil o 5,3 vteřiny. Bronzovou příčku vybojoval Filip Mareš v další fabii, jenž v dalším těsném souboji porazili čtvrtého Jana Černého s Volkswagenem Polo R5 o 5,9 vteřiny. Mezi dvoukolkami byl suverénně nejrychlejší Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Václav Pech: „Od začátku do poslední erzety se jelo naprosto bez rezervy, bez kompromisu. Těžko říct, co takový těsný souboj rozhodlo. Stačí nepatrně víc nadšení nebo tempa a výsledek je jiný. Jsem šťastný, že jsme tady mohli závodit.“
Jan Kopecký: „Za výkon, který jsme tu předvedli, se nestydím. Od prvního metru jsme jeli naplno. Když se podívám zpátky, nenajdu žádné místo, kde bychom ztratili víc vteřin. Důležité pro nás je, že jsme spokojení s autem i s naším výkonem.“
Filip Mareš: „Začátek byl rozpačitý, včera odpoledne už to bylo o moc lepší a dneska jsme se velmi dobře svezli. Jeli jsme fakt rychle, byl to jeden z nejrychlejších českých závodů, co jsem kdy jel. Jelo se ostře na špici, také mezi námi s Honzou to byl pěkný souboj. Náboj to mělo až do konce, zajímavé to bylo i pro diváky.“
Jan Černý: „Z Bohemky jsme se vraceli hodně kyselí, tam se nám nedařilo. Tady se to zlepšilo, ztrátu na kilometr jsme stáhli. Chtěli jsme být třetí, ale Filip jel moc hezky.“
Miroslav Jakeš: „Sice jsme chtěli být výš, ale nakonec to dopadlo dobře. Auto je celé, neudělali jsme větší chybu, všechno fungovalo. Soupeřům jsme se přiblížili, ale ještě musíme přidat.“
Petr Semerád: „Valaška byla těžká. Po včerejším defektu jsme se ocitli uprostřed ničeho, tak jsme si jeli svoje. Hlavní bylo sbírat zkušenosti a najíždět kilometry. Jsem rád, že jsme měli příležitost se tu ukázat. Šesté místo beru všemi deseti.“
Albert von Thurn und Taxis: „Jsem velmi šťastný. Nečekal jsem, že dojedu sedmý. Vyplatilo se mi, že jsem změnil rozpis. Časy ukázaly, že to funguje. Máme za sebou velmi těžkou rally, erzety byly nádherné.“
Jan Dohnal: „Jsme nadšení z výsledku i posunu v ovládání auta. Dokázali jsme ho doladit ke svým potřebám. Hlavně jsem nadšený, že je spolehlivé.“
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Evžen Gargulák
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.