Václav Pech ve Fordu Focus WRC vyhrál KOWAX ValMez Rally, druhý díl Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Do čela se posunul hned po první rychlostní pozici a svou pozici už nepustil.
Továrního jezdce Škody Motorsport Jana Kopeckého ve Škodě Fabii Rally2 Evo, který dojel druhý, porazil o 5,3 vteřiny. Bronzovou příčku vybojoval Filip Mareš v další fabii, jenž v dalším těsném souboji porazili čtvrtého Jana Černého s Volkswagenem Polo R5 o 5,9 vteřiny. Mezi dvoukolkami byl suverénně nejrychlejší Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Václav Pech: „Od začátku do poslední erzety se jelo naprosto bez rezervy, bez kompromisu. Těžko říct, co takový těsný souboj rozhodlo. Stačí nepatrně víc nadšení nebo tempa a výsledek je jiný. Jsem šťastný, že jsme tady mohli závodit.“
Jan Kopecký: „Za výkon, který jsme tu předvedli, se nestydím. Od prvního metru jsme jeli naplno. Když se podívám zpátky, nenajdu žádné místo, kde bychom ztratili víc vteřin. Důležité pro nás je, že jsme spokojení s autem i s naším výkonem.“
Filip Mareš: „Začátek byl rozpačitý, včera odpoledne už to bylo o moc lepší a dneska jsme se velmi dobře svezli. Jeli jsme fakt rychle, byl to jeden z nejrychlejších českých závodů, co jsem kdy jel. Jelo se ostře na špici, také mezi námi s Honzou to byl pěkný souboj. Náboj to mělo až do konce, zajímavé to bylo i pro diváky.“
Jan Černý: „Z Bohemky jsme se vraceli hodně kyselí, tam se nám nedařilo. Tady se to zlepšilo, ztrátu na kilometr jsme stáhli. Chtěli jsme být třetí, ale Filip jel moc hezky.“
Miroslav Jakeš: „Sice jsme chtěli být výš, ale nakonec to dopadlo dobře. Auto je celé, neudělali jsme větší chybu, všechno fungovalo. Soupeřům jsme se přiblížili, ale ještě musíme přidat.“
Petr Semerád: „Valaška byla těžká. Po včerejším defektu jsme se ocitli uprostřed ničeho, tak jsme si jeli svoje. Hlavní bylo sbírat zkušenosti a najíždět kilometry. Jsem rád, že jsme měli příležitost se tu ukázat. Šesté místo beru všemi deseti.“
Albert von Thurn und Taxis: „Jsem velmi šťastný. Nečekal jsem, že dojedu sedmý. Vyplatilo se mi, že jsem změnil rozpis. Časy ukázaly, že to funguje. Máme za sebou velmi těžkou rally, erzety byly nádherné.“
Jan Dohnal: „Jsme nadšení z výsledku i posunu v ovládání auta. Dokázali jsme ho doladit ke svým potřebám. Hlavně jsem nadšený, že je spolehlivé.“
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Evžen Gargulák
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?