Václav Pech ve Fordu Focus WRC vyhrál KOWAX ValMez Rally, druhý díl Sonax mistrovství republiky v automobilových soutěžích. Do čela se posunul hned po první rychlostní pozici a svou pozici už nepustil.
Továrního jezdce Škody Motorsport Jana Kopeckého ve Škodě Fabii Rally2 Evo, který dojel druhý, porazil o 5,3 vteřiny. Bronzovou příčku vybojoval Filip Mareš v další fabii, jenž v dalším těsném souboji porazili čtvrtého Jana Černého s Volkswagenem Polo R5 o 5,9 vteřiny. Mezi dvoukolkami byl suverénně nejrychlejší Jan Dohnal s Renaultem Clio S1600.
Václav Pech: „Od začátku do poslední erzety se jelo naprosto bez rezervy, bez kompromisu. Těžko říct, co takový těsný souboj rozhodlo. Stačí nepatrně víc nadšení nebo tempa a výsledek je jiný. Jsem šťastný, že jsme tady mohli závodit.“
Jan Kopecký: „Za výkon, který jsme tu předvedli, se nestydím. Od prvního metru jsme jeli naplno. Když se podívám zpátky, nenajdu žádné místo, kde bychom ztratili víc vteřin. Důležité pro nás je, že jsme spokojení s autem i s naším výkonem.“
Filip Mareš: „Začátek byl rozpačitý, včera odpoledne už to bylo o moc lepší a dneska jsme se velmi dobře svezli. Jeli jsme fakt rychle, byl to jeden z nejrychlejších českých závodů, co jsem kdy jel. Jelo se ostře na špici, také mezi námi s Honzou to byl pěkný souboj. Náboj to mělo až do konce, zajímavé to bylo i pro diváky.“
Jan Černý: „Z Bohemky jsme se vraceli hodně kyselí, tam se nám nedařilo. Tady se to zlepšilo, ztrátu na kilometr jsme stáhli. Chtěli jsme být třetí, ale Filip jel moc hezky.“
Miroslav Jakeš: „Sice jsme chtěli být výš, ale nakonec to dopadlo dobře. Auto je celé, neudělali jsme větší chybu, všechno fungovalo. Soupeřům jsme se přiblížili, ale ještě musíme přidat.“
Petr Semerád: „Valaška byla těžká. Po včerejším defektu jsme se ocitli uprostřed ničeho, tak jsme si jeli svoje. Hlavní bylo sbírat zkušenosti a najíždět kilometry. Jsem rád, že jsme měli příležitost se tu ukázat. Šesté místo beru všemi deseti.“
Albert von Thurn und Taxis: „Jsem velmi šťastný. Nečekal jsem, že dojedu sedmý. Vyplatilo se mi, že jsem změnil rozpis. Časy ukázaly, že to funguje. Máme za sebou velmi těžkou rally, erzety byly nádherné.“
Jan Dohnal: „Jsme nadšení z výsledku i posunu v ovládání auta. Dokázali jsme ho doladit ke svým potřebám. Hlavně jsem nadšený, že je spolehlivé.“
Informačním kanálem KOWAX ValMez Rally a KOWAX Rallysprintu 2020 je internetová stránka www.valasskarally.cz. Informace k soutěži lze získat rovněž na facebookovém profilu soutěže Valašská Rally ValMez.
KOWAX ValMez Rally + Sprintrally 2020, tiskový servis
Evžen Gargulák
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.