LAURETA AUTO ŠKODA TEAM při své premiéře v Mistrovství České republiky v rally obstál. Nepřehlédnutelně zbarvená Škoda Fabia Rally2 Evo s posádkou Filipa Mareše a Radka Buchy, se v nabité konkurenci umístila těsně pod stupni vítězů, na sympatickém 4. místě.
Vstup do soutěže přitom domácí posádce vyšel ještě lépe. Zahajovacím testem v ulicích Mladé Boleslavi, projela jako druhá nejrychlejší a nechala tak za svými zády všechny zbylé vozy kategorie R5: „Trasa Staroměstské RZ vede kolem autosalonu LAURETA AUTO, pokračuje kolem mého zaměstnání a končí u Magistrátu Mladé Boleslavi, jež mě jako místního sportovce taktéž podporuje. Snažili jsme se zkrátka využít dobré znalosti tratě. Skvěle fungovaly i naše pneumatiky Michelin Pilot Sport MW, které byly ve vlhkých podmínkách tou nejlepší možnou volbou,“ prozradil okolnosti vstupu do závodu Filip Mareš.
Tou správnou premiérou byla tedy pro nově složenou posádku až první „klasická“ RZ s názvem Hradčany. Filip s Radkem na ní začali „až“ sedmým časem. V průběhu etapy ale postupně zvyšovali své tempo a v závěru dne už dílčími časy pravidelně patřili k nejrychlejší trojici. První etapu pak zakončili na 4. pozici, se ztrátou 20 vteřin na vedoucí posádku. „Už dopředu jsem věděl, že přestup na pozici spolujezdce do vozu R5 po boku jednoho z nejrychlejších pilotů u nás, nebude ničím snadným. Bral jsem to jako velkou výzvu a závazek současně. Až první ostré kilometry mi ale ukázaly, že nároky, které Filip na spolujezdce klade, jsou zcela oprávněné. V tomto směru zkrátka posádku dobře prověří pouze skutečný závod. Začátek tedy nebyl z mého pohledu úplně optimální, ale makali jsme na tom společně erzetu od erzety a brzy se to začalo odrážet i v dosahovaných časech,“ sdělil své první pocity z přestupu do „čtyrkolky“ Filipův nový spolujezdec Radek Bucha.
V podobném duchu se nesla pro posádku LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu také nedělní etapa závodu. Dobrý vstup, opatrné první průjezdy a viditelné zlěpšení v odpolední sekci. „Bez mučení přiznávám, že mi ani v jednom průjezdu přiliš nesedla RZ Chloudov. Loni jsem na ní v prvním průjezdu havaroval a správný recept jsem na ní nenašel ani letos. Jinak jsem ale z našich výkonů měl zkoušku od zkoušky lepší a lepší pocit a nakonec ani ta bedna nebyla příliš daleko. Pochválit bych chtěl především Radka. Vše zásadní musel zvládnout v rekordně krátkém čase a i když máme na našem výkonu hodně co zlepšovat, hlavně druhé průjezdy už byly vážně dobré. Radku díky a těším se na další společnou práci,“ poslal Mareš slova uznání svému novému spolujezdci a pokračoval: „Skvěle fungovala také spolupráce s jenišovickým Rexteamem. O auto patřící Entry Engineeringu bylo špičkově postaráno a my jsme tak během závodu nemuseli řešit jediný technický problém.“
Modrá Fabia Rally2 Evo se tak s přehledem udržela na 4. místě absolutní klasifikace a domácí podnik pro tým i nově složenou posádku, tak dopadl na výbornou. „Jsme opravdu rádi, že sezóna české rally konečně odstartovala. Atmosféra bohemky byla i přes omezení úžasná a moc jsme si celý víkend užili. Za to patří velké díky pořadatelům i všem fandům. No a my už teď pomalu upíráme zraky k Rally di Roma Capitale, kde bychom se měli za necelé dva týdny představit,“ prozradil na závěr nejbližší plány Filip Mareš.
Rally di Roma bude letos netradičně zahajovacím podnikem šampionátu ERC a posádka Mareš/Bucha u toho spolu s ACCR Czech Teamem nebude chybět.
LAURETA AUTO ŠKODA TEAM - médiaemail: media@filipmares.czwww.filipmares.cz@filipmaresrally
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.