LAURETA AUTO ŠKODA TEAM při své premiéře v Mistrovství České republiky v rally obstál. Nepřehlédnutelně zbarvená Škoda Fabia Rally2 Evo s posádkou Filipa Mareše a Radka Buchy, se v nabité konkurenci umístila těsně pod stupni vítězů, na sympatickém 4. místě.
Vstup do soutěže přitom domácí posádce vyšel ještě lépe. Zahajovacím testem v ulicích Mladé Boleslavi, projela jako druhá nejrychlejší a nechala tak za svými zády všechny zbylé vozy kategorie R5: „Trasa Staroměstské RZ vede kolem autosalonu LAURETA AUTO, pokračuje kolem mého zaměstnání a končí u Magistrátu Mladé Boleslavi, jež mě jako místního sportovce taktéž podporuje. Snažili jsme se zkrátka využít dobré znalosti tratě. Skvěle fungovaly i naše pneumatiky Michelin Pilot Sport MW, které byly ve vlhkých podmínkách tou nejlepší možnou volbou,“ prozradil okolnosti vstupu do závodu Filip Mareš.
Tou správnou premiérou byla tedy pro nově složenou posádku až první „klasická“ RZ s názvem Hradčany. Filip s Radkem na ní začali „až“ sedmým časem. V průběhu etapy ale postupně zvyšovali své tempo a v závěru dne už dílčími časy pravidelně patřili k nejrychlejší trojici. První etapu pak zakončili na 4. pozici, se ztrátou 20 vteřin na vedoucí posádku. „Už dopředu jsem věděl, že přestup na pozici spolujezdce do vozu R5 po boku jednoho z nejrychlejších pilotů u nás, nebude ničím snadným. Bral jsem to jako velkou výzvu a závazek současně. Až první ostré kilometry mi ale ukázaly, že nároky, které Filip na spolujezdce klade, jsou zcela oprávněné. V tomto směru zkrátka posádku dobře prověří pouze skutečný závod. Začátek tedy nebyl z mého pohledu úplně optimální, ale makali jsme na tom společně erzetu od erzety a brzy se to začalo odrážet i v dosahovaných časech,“ sdělil své první pocity z přestupu do „čtyrkolky“ Filipův nový spolujezdec Radek Bucha.
V podobném duchu se nesla pro posádku LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu také nedělní etapa závodu. Dobrý vstup, opatrné první průjezdy a viditelné zlěpšení v odpolední sekci. „Bez mučení přiznávám, že mi ani v jednom průjezdu přiliš nesedla RZ Chloudov. Loni jsem na ní v prvním průjezdu havaroval a správný recept jsem na ní nenašel ani letos. Jinak jsem ale z našich výkonů měl zkoušku od zkoušky lepší a lepší pocit a nakonec ani ta bedna nebyla příliš daleko. Pochválit bych chtěl především Radka. Vše zásadní musel zvládnout v rekordně krátkém čase a i když máme na našem výkonu hodně co zlepšovat, hlavně druhé průjezdy už byly vážně dobré. Radku díky a těším se na další společnou práci,“ poslal Mareš slova uznání svému novému spolujezdci a pokračoval: „Skvěle fungovala také spolupráce s jenišovickým Rexteamem. O auto patřící Entry Engineeringu bylo špičkově postaráno a my jsme tak během závodu nemuseli řešit jediný technický problém.“
Modrá Fabia Rally2 Evo se tak s přehledem udržela na 4. místě absolutní klasifikace a domácí podnik pro tým i nově složenou posádku, tak dopadl na výbornou. „Jsme opravdu rádi, že sezóna české rally konečně odstartovala. Atmosféra bohemky byla i přes omezení úžasná a moc jsme si celý víkend užili. Za to patří velké díky pořadatelům i všem fandům. No a my už teď pomalu upíráme zraky k Rally di Roma Capitale, kde bychom se měli za necelé dva týdny představit,“ prozradil na závěr nejbližší plány Filip Mareš.
Rally di Roma bude letos netradičně zahajovacím podnikem šampionátu ERC a posádka Mareš/Bucha u toho spolu s ACCR Czech Teamem nebude chybět.
LAURETA AUTO ŠKODA TEAM - médiaemail: media@filipmares.czwww.filipmares.cz@filipmaresrally
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!