LAURETA AUTO ŠKODA TEAM při své premiéře v Mistrovství České republiky v rally obstál. Nepřehlédnutelně zbarvená Škoda Fabia Rally2 Evo s posádkou Filipa Mareše a Radka Buchy, se v nabité konkurenci umístila těsně pod stupni vítězů, na sympatickém 4. místě.
Vstup do soutěže přitom domácí posádce vyšel ještě lépe. Zahajovacím testem v ulicích Mladé Boleslavi, projela jako druhá nejrychlejší a nechala tak za svými zády všechny zbylé vozy kategorie R5: „Trasa Staroměstské RZ vede kolem autosalonu LAURETA AUTO, pokračuje kolem mého zaměstnání a končí u Magistrátu Mladé Boleslavi, jež mě jako místního sportovce taktéž podporuje. Snažili jsme se zkrátka využít dobré znalosti tratě. Skvěle fungovaly i naše pneumatiky Michelin Pilot Sport MW, které byly ve vlhkých podmínkách tou nejlepší možnou volbou,“ prozradil okolnosti vstupu do závodu Filip Mareš.
Tou správnou premiérou byla tedy pro nově složenou posádku až první „klasická“ RZ s názvem Hradčany. Filip s Radkem na ní začali „až“ sedmým časem. V průběhu etapy ale postupně zvyšovali své tempo a v závěru dne už dílčími časy pravidelně patřili k nejrychlejší trojici. První etapu pak zakončili na 4. pozici, se ztrátou 20 vteřin na vedoucí posádku. „Už dopředu jsem věděl, že přestup na pozici spolujezdce do vozu R5 po boku jednoho z nejrychlejších pilotů u nás, nebude ničím snadným. Bral jsem to jako velkou výzvu a závazek současně. Až první ostré kilometry mi ale ukázaly, že nároky, které Filip na spolujezdce klade, jsou zcela oprávněné. V tomto směru zkrátka posádku dobře prověří pouze skutečný závod. Začátek tedy nebyl z mého pohledu úplně optimální, ale makali jsme na tom společně erzetu od erzety a brzy se to začalo odrážet i v dosahovaných časech,“ sdělil své první pocity z přestupu do „čtyrkolky“ Filipův nový spolujezdec Radek Bucha.
V podobném duchu se nesla pro posádku LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu také nedělní etapa závodu. Dobrý vstup, opatrné první průjezdy a viditelné zlěpšení v odpolední sekci. „Bez mučení přiznávám, že mi ani v jednom průjezdu přiliš nesedla RZ Chloudov. Loni jsem na ní v prvním průjezdu havaroval a správný recept jsem na ní nenašel ani letos. Jinak jsem ale z našich výkonů měl zkoušku od zkoušky lepší a lepší pocit a nakonec ani ta bedna nebyla příliš daleko. Pochválit bych chtěl především Radka. Vše zásadní musel zvládnout v rekordně krátkém čase a i když máme na našem výkonu hodně co zlepšovat, hlavně druhé průjezdy už byly vážně dobré. Radku díky a těším se na další společnou práci,“ poslal Mareš slova uznání svému novému spolujezdci a pokračoval: „Skvěle fungovala také spolupráce s jenišovickým Rexteamem. O auto patřící Entry Engineeringu bylo špičkově postaráno a my jsme tak během závodu nemuseli řešit jediný technický problém.“
Modrá Fabia Rally2 Evo se tak s přehledem udržela na 4. místě absolutní klasifikace a domácí podnik pro tým i nově složenou posádku, tak dopadl na výbornou. „Jsme opravdu rádi, že sezóna české rally konečně odstartovala. Atmosféra bohemky byla i přes omezení úžasná a moc jsme si celý víkend užili. Za to patří velké díky pořadatelům i všem fandům. No a my už teď pomalu upíráme zraky k Rally di Roma Capitale, kde bychom se měli za necelé dva týdny představit,“ prozradil na závěr nejbližší plány Filip Mareš.
Rally di Roma bude letos netradičně zahajovacím podnikem šampionátu ERC a posádka Mareš/Bucha u toho spolu s ACCR Czech Teamem nebude chybět.
LAURETA AUTO ŠKODA TEAM - médiaemail: media@filipmares.czwww.filipmares.cz@filipmaresrally
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?