LAURETA AUTO ŠKODA TEAM při své premiéře v Mistrovství České republiky v rally obstál. Nepřehlédnutelně zbarvená Škoda Fabia Rally2 Evo s posádkou Filipa Mareše a Radka Buchy, se v nabité konkurenci umístila těsně pod stupni vítězů, na sympatickém 4. místě.
Vstup do soutěže přitom domácí posádce vyšel ještě lépe. Zahajovacím testem v ulicích Mladé Boleslavi, projela jako druhá nejrychlejší a nechala tak za svými zády všechny zbylé vozy kategorie R5: „Trasa Staroměstské RZ vede kolem autosalonu LAURETA AUTO, pokračuje kolem mého zaměstnání a končí u Magistrátu Mladé Boleslavi, jež mě jako místního sportovce taktéž podporuje. Snažili jsme se zkrátka využít dobré znalosti tratě. Skvěle fungovaly i naše pneumatiky Michelin Pilot Sport MW, které byly ve vlhkých podmínkách tou nejlepší možnou volbou,“ prozradil okolnosti vstupu do závodu Filip Mareš.
Tou správnou premiérou byla tedy pro nově složenou posádku až první „klasická“ RZ s názvem Hradčany. Filip s Radkem na ní začali „až“ sedmým časem. V průběhu etapy ale postupně zvyšovali své tempo a v závěru dne už dílčími časy pravidelně patřili k nejrychlejší trojici. První etapu pak zakončili na 4. pozici, se ztrátou 20 vteřin na vedoucí posádku. „Už dopředu jsem věděl, že přestup na pozici spolujezdce do vozu R5 po boku jednoho z nejrychlejších pilotů u nás, nebude ničím snadným. Bral jsem to jako velkou výzvu a závazek současně. Až první ostré kilometry mi ale ukázaly, že nároky, které Filip na spolujezdce klade, jsou zcela oprávněné. V tomto směru zkrátka posádku dobře prověří pouze skutečný závod. Začátek tedy nebyl z mého pohledu úplně optimální, ale makali jsme na tom společně erzetu od erzety a brzy se to začalo odrážet i v dosahovaných časech,“ sdělil své první pocity z přestupu do „čtyrkolky“ Filipův nový spolujezdec Radek Bucha.
V podobném duchu se nesla pro posádku LAURETA AUTO ŠKODA TEAMu také nedělní etapa závodu. Dobrý vstup, opatrné první průjezdy a viditelné zlěpšení v odpolední sekci. „Bez mučení přiznávám, že mi ani v jednom průjezdu přiliš nesedla RZ Chloudov. Loni jsem na ní v prvním průjezdu havaroval a správný recept jsem na ní nenašel ani letos. Jinak jsem ale z našich výkonů měl zkoušku od zkoušky lepší a lepší pocit a nakonec ani ta bedna nebyla příliš daleko. Pochválit bych chtěl především Radka. Vše zásadní musel zvládnout v rekordně krátkém čase a i když máme na našem výkonu hodně co zlepšovat, hlavně druhé průjezdy už byly vážně dobré. Radku díky a těším se na další společnou práci,“ poslal Mareš slova uznání svému novému spolujezdci a pokračoval: „Skvěle fungovala také spolupráce s jenišovickým Rexteamem. O auto patřící Entry Engineeringu bylo špičkově postaráno a my jsme tak během závodu nemuseli řešit jediný technický problém.“
Modrá Fabia Rally2 Evo se tak s přehledem udržela na 4. místě absolutní klasifikace a domácí podnik pro tým i nově složenou posádku, tak dopadl na výbornou. „Jsme opravdu rádi, že sezóna české rally konečně odstartovala. Atmosféra bohemky byla i přes omezení úžasná a moc jsme si celý víkend užili. Za to patří velké díky pořadatelům i všem fandům. No a my už teď pomalu upíráme zraky k Rally di Roma Capitale, kde bychom se měli za necelé dva týdny představit,“ prozradil na závěr nejbližší plány Filip Mareš.
Rally di Roma bude letos netradičně zahajovacím podnikem šampionátu ERC a posádka Mareš/Bucha u toho spolu s ACCR Czech Teamem nebude chybět.
LAURETA AUTO ŠKODA TEAM - médiaemail: media@filipmares.czwww.filipmares.cz@filipmaresrally
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.