Soutěžní sezóna se pomalu rozjíždí a jak naše národní šampionáty, tak i Mistrovství Evropy historických vozů už mají nově sestavené kalendáře. Ve všech figuruje i pošumavské dostaveníčko, v Klatovech se klání soudobých i historických vozů uskuteční 6. – 8. listopadu 2020. Bližší informace k soutěžím se brzy začnou objevovat na klubových stránkách www.pamk.cz.
Zdá se, že se doba trochu zklidňuje, a tak přestože v boji s epidemií stále ještě není zcela vyhráno, začíná se závodit. Jedněmi z organizátorů, kteří své soutěže nezrušili, ale jen odložili, jsou také členové klatovského Pošumavského auto moto klubu. Už dříve proklamovali, že by rádi své soutěže uspořádali na začátku listopadu a právě na tyto dny jsou také do kalendářů vepsány.
„Budeme doufat, že se již nic nepředvídatelného nestane a náhradní termín 6. – 8. 11. bude pro naše podniky šťastným,“ říká předseda organizačního výboru obou soutěží Jan Petrů a přidává i konkrétnější informace: „Na jaře jsme bohužel museli přípravy přerušit a poté jsme se rozhodli, že tehdy připravovaný koncept soutěže odložíme o celý rok. S ohledem na (Autoklubem ČR) upravené parametry pro soutěže proto na podzim přivítáme závodníky na velmi odlišných tratích, než tomu mělo být v dubnu. Jak si již někteří odvodili z výše uvedeného termínu, pojedeme tentokrát ve formátu sobota – neděle. Jsem přesvědčen, že díky vynechání pátečního stresu (i velmi pozdních nočních dojezdů do závěrečného servisu první etapy) se můžeme dočkat příjemných soutěží s časovým harmonogramem ´na pohodu´. Asi jste si všimli, že jsem pro naše rally zatím nepoužil oficiální označení. Důvodem jsou stále probíhající diskuse jak u nás na klubu, tak zejména s institucemi, které nás podporují. Tyto debaty se týkají samozřejmě pouze toho, zda na podzim po pěti letech uspořádat Rally Klatovy a až na příští jaro odložit jubilejní ročník nejstarší existující domácí soutěže, anebo jestli již listopadový podnik označíme jako 55. Rallye Šumava Klatovy,“ vysvětluje Petrů.
„Historic Vltava Rallye naopak svůj 29. ročník hodlá jednoznačně absolvovat letos,“ konstatuje ředitel její mezinárodní části Jiří Nejdl. „Očekávám velmi zajímavý průběh a zejména jsem hodně zvědav, jaký bude zájem zahraničních posádek. V posledních letech jsme byli nejčastěji druhým podnikem kalendáře Mistrovství Evropy historických automobilů, přičemž úvod se konal ve Španělsku. A vidíte, letos se všechno otočilo natolik naruby, že budeme předposledním dílem čtyřdílného šampionátu a španělská Rally de Asturias Historico po nás celý seriál uzavře. Poprvé budou Evropané závodit už v září na Elbě, pak se pojede v relativně nedalekém Švýcarsku, což by mohlo v kombinaci s naší soutěží nalákat mezi zájemce o evropské body třeba i nějaké české posádky. Pro ně budeme mít samozřejmě připraveno zejména národní klání, které pro změnu ukončí letošní domácí šampionát historických vozů.“
„Plány máme velké, ale samozřejmě vše chystáme, doufaje v to, že se epidemiologická situace opět nezhorší,“ mírní optimismus kolegů předseda PAMK Klatovy a ředitel Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a pokračuje: „Jsme si samozřejmě vědomi, že v listopadu nám může narušit plány i počasí, na Šumavě bývá často v tomto období už sníh. Ale věřím, že bychom se dokázali popasovat i s takovýmito komplikacemi, ostatně sníh k Rallye Šumava Klatovy před pár lety patřil téměř neodmyslitelně. Snad se ho nedočkáme na Klatovském okruhu, kde se bude závodit hned po startu v sobotním dopoledni, nejvyšších poloh se vyhnou i další rychlostní zkoušky, které budou situovány poměrně blízko janovické servisní zóně i městu Klatovy. Celkem jich je na programu třináct o celkové délce kolem 140 km a i přes úsporná opatření mezi nimi fanoušci závodníci najdou jednu zkoušku zbrusu novou.“
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.