Soutěžní sezóna se pomalu rozjíždí a jak naše národní šampionáty, tak i Mistrovství Evropy historických vozů už mají nově sestavené kalendáře. Ve všech figuruje i pošumavské dostaveníčko, v Klatovech se klání soudobých i historických vozů uskuteční 6. – 8. listopadu 2020. Bližší informace k soutěžím se brzy začnou objevovat na klubových stránkách www.pamk.cz.
Zdá se, že se doba trochu zklidňuje, a tak přestože v boji s epidemií stále ještě není zcela vyhráno, začíná se závodit. Jedněmi z organizátorů, kteří své soutěže nezrušili, ale jen odložili, jsou také členové klatovského Pošumavského auto moto klubu. Už dříve proklamovali, že by rádi své soutěže uspořádali na začátku listopadu a právě na tyto dny jsou také do kalendářů vepsány.
„Budeme doufat, že se již nic nepředvídatelného nestane a náhradní termín 6. – 8. 11. bude pro naše podniky šťastným,“ říká předseda organizačního výboru obou soutěží Jan Petrů a přidává i konkrétnější informace: „Na jaře jsme bohužel museli přípravy přerušit a poté jsme se rozhodli, že tehdy připravovaný koncept soutěže odložíme o celý rok. S ohledem na (Autoklubem ČR) upravené parametry pro soutěže proto na podzim přivítáme závodníky na velmi odlišných tratích, než tomu mělo být v dubnu. Jak si již někteří odvodili z výše uvedeného termínu, pojedeme tentokrát ve formátu sobota – neděle. Jsem přesvědčen, že díky vynechání pátečního stresu (i velmi pozdních nočních dojezdů do závěrečného servisu první etapy) se můžeme dočkat příjemných soutěží s časovým harmonogramem ´na pohodu´. Asi jste si všimli, že jsem pro naše rally zatím nepoužil oficiální označení. Důvodem jsou stále probíhající diskuse jak u nás na klubu, tak zejména s institucemi, které nás podporují. Tyto debaty se týkají samozřejmě pouze toho, zda na podzim po pěti letech uspořádat Rally Klatovy a až na příští jaro odložit jubilejní ročník nejstarší existující domácí soutěže, anebo jestli již listopadový podnik označíme jako 55. Rallye Šumava Klatovy,“ vysvětluje Petrů.
„Historic Vltava Rallye naopak svůj 29. ročník hodlá jednoznačně absolvovat letos,“ konstatuje ředitel její mezinárodní části Jiří Nejdl. „Očekávám velmi zajímavý průběh a zejména jsem hodně zvědav, jaký bude zájem zahraničních posádek. V posledních letech jsme byli nejčastěji druhým podnikem kalendáře Mistrovství Evropy historických automobilů, přičemž úvod se konal ve Španělsku. A vidíte, letos se všechno otočilo natolik naruby, že budeme předposledním dílem čtyřdílného šampionátu a španělská Rally de Asturias Historico po nás celý seriál uzavře. Poprvé budou Evropané závodit už v září na Elbě, pak se pojede v relativně nedalekém Švýcarsku, což by mohlo v kombinaci s naší soutěží nalákat mezi zájemce o evropské body třeba i nějaké české posádky. Pro ně budeme mít samozřejmě připraveno zejména národní klání, které pro změnu ukončí letošní domácí šampionát historických vozů.“
„Plány máme velké, ale samozřejmě vše chystáme, doufaje v to, že se epidemiologická situace opět nezhorší,“ mírní optimismus kolegů předseda PAMK Klatovy a ředitel Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a pokračuje: „Jsme si samozřejmě vědomi, že v listopadu nám může narušit plány i počasí, na Šumavě bývá často v tomto období už sníh. Ale věřím, že bychom se dokázali popasovat i s takovýmito komplikacemi, ostatně sníh k Rallye Šumava Klatovy před pár lety patřil téměř neodmyslitelně. Snad se ho nedočkáme na Klatovském okruhu, kde se bude závodit hned po startu v sobotním dopoledni, nejvyšších poloh se vyhnou i další rychlostní zkoušky, které budou situovány poměrně blízko janovické servisní zóně i městu Klatovy. Celkem jich je na programu třináct o celkové délce kolem 140 km a i přes úsporná opatření mezi nimi fanoušci závodníci najdou jednu zkoušku zbrusu novou.“
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.