Soutěžní sezóna se pomalu rozjíždí a jak naše národní šampionáty, tak i Mistrovství Evropy historických vozů už mají nově sestavené kalendáře. Ve všech figuruje i pošumavské dostaveníčko, v Klatovech se klání soudobých i historických vozů uskuteční 6. – 8. listopadu 2020. Bližší informace k soutěžím se brzy začnou objevovat na klubových stránkách www.pamk.cz.
Zdá se, že se doba trochu zklidňuje, a tak přestože v boji s epidemií stále ještě není zcela vyhráno, začíná se závodit. Jedněmi z organizátorů, kteří své soutěže nezrušili, ale jen odložili, jsou také členové klatovského Pošumavského auto moto klubu. Už dříve proklamovali, že by rádi své soutěže uspořádali na začátku listopadu a právě na tyto dny jsou také do kalendářů vepsány.
„Budeme doufat, že se již nic nepředvídatelného nestane a náhradní termín 6. – 8. 11. bude pro naše podniky šťastným,“ říká předseda organizačního výboru obou soutěží Jan Petrů a přidává i konkrétnější informace: „Na jaře jsme bohužel museli přípravy přerušit a poté jsme se rozhodli, že tehdy připravovaný koncept soutěže odložíme o celý rok. S ohledem na (Autoklubem ČR) upravené parametry pro soutěže proto na podzim přivítáme závodníky na velmi odlišných tratích, než tomu mělo být v dubnu. Jak si již někteří odvodili z výše uvedeného termínu, pojedeme tentokrát ve formátu sobota – neděle. Jsem přesvědčen, že díky vynechání pátečního stresu (i velmi pozdních nočních dojezdů do závěrečného servisu první etapy) se můžeme dočkat příjemných soutěží s časovým harmonogramem ´na pohodu´. Asi jste si všimli, že jsem pro naše rally zatím nepoužil oficiální označení. Důvodem jsou stále probíhající diskuse jak u nás na klubu, tak zejména s institucemi, které nás podporují. Tyto debaty se týkají samozřejmě pouze toho, zda na podzim po pěti letech uspořádat Rally Klatovy a až na příští jaro odložit jubilejní ročník nejstarší existující domácí soutěže, anebo jestli již listopadový podnik označíme jako 55. Rallye Šumava Klatovy,“ vysvětluje Petrů.
„Historic Vltava Rallye naopak svůj 29. ročník hodlá jednoznačně absolvovat letos,“ konstatuje ředitel její mezinárodní části Jiří Nejdl. „Očekávám velmi zajímavý průběh a zejména jsem hodně zvědav, jaký bude zájem zahraničních posádek. V posledních letech jsme byli nejčastěji druhým podnikem kalendáře Mistrovství Evropy historických automobilů, přičemž úvod se konal ve Španělsku. A vidíte, letos se všechno otočilo natolik naruby, že budeme předposledním dílem čtyřdílného šampionátu a španělská Rally de Asturias Historico po nás celý seriál uzavře. Poprvé budou Evropané závodit už v září na Elbě, pak se pojede v relativně nedalekém Švýcarsku, což by mohlo v kombinaci s naší soutěží nalákat mezi zájemce o evropské body třeba i nějaké české posádky. Pro ně budeme mít samozřejmě připraveno zejména národní klání, které pro změnu ukončí letošní domácí šampionát historických vozů.“
„Plány máme velké, ale samozřejmě vše chystáme, doufaje v to, že se epidemiologická situace opět nezhorší,“ mírní optimismus kolegů předseda PAMK Klatovy a ředitel Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a pokračuje: „Jsme si samozřejmě vědomi, že v listopadu nám může narušit plány i počasí, na Šumavě bývá často v tomto období už sníh. Ale věřím, že bychom se dokázali popasovat i s takovýmito komplikacemi, ostatně sníh k Rallye Šumava Klatovy před pár lety patřil téměř neodmyslitelně. Snad se ho nedočkáme na Klatovském okruhu, kde se bude závodit hned po startu v sobotním dopoledni, nejvyšších poloh se vyhnou i další rychlostní zkoušky, které budou situovány poměrně blízko janovické servisní zóně i městu Klatovy. Celkem jich je na programu třináct o celkové délce kolem 140 km a i přes úsporná opatření mezi nimi fanoušci závodníci najdou jednu zkoušku zbrusu novou.“
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.