Závodníci i fanoušci, v listopadu hurá do Klatov!

Rally Šumava (CZE)
Rally Šumava (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Karel Špaček 9. července 2020 19:11
Sdílej:

Soutěžní sezóna se pomalu rozjíždí a jak naše národní šampionáty, tak i Mistrovství Evropy historických vozů už mají nově sestavené kalendáře. Ve všech figuruje i pošumavské dostaveníčko, v Klatovech se klání soudobých i historických vozů uskuteční 6. – 8. listopadu 2020. Bližší informace k soutěžím se brzy začnou objevovat na klubových stránkách www.pamk.cz.

Zdá se, že se doba trochu zklidňuje, a tak přestože v boji s epidemií stále ještě není zcela vyhráno, začíná se závodit. Jedněmi z organizátorů, kteří své soutěže nezrušili, ale jen odložili, jsou také členové klatovského Pošumavského auto moto klubu. Už dříve proklamovali, že by rádi své soutěže uspořádali na začátku listopadu a právě na tyto dny jsou také do kalendářů vepsány.

„Budeme doufat, že se již nic nepředvídatelného nestane a náhradní termín 6. – 8. 11. bude pro naše podniky šťastným,“ říká předseda organizačního výboru obou soutěží Jan Petrů a přidává i konkrétnější informace: „Na jaře jsme bohužel museli přípravy přerušit a poté jsme se rozhodli, že tehdy připravovaný koncept soutěže odložíme o celý rok. S ohledem na (Autoklubem ČR) upravené parametry pro soutěže proto na podzim přivítáme závodníky na velmi odlišných tratích, než tomu mělo být v dubnu. Jak si již někteří odvodili z výše uvedeného termínu, pojedeme tentokrát ve formátu sobota – neděle. Jsem přesvědčen, že díky vynechání pátečního stresu (i velmi pozdních nočních dojezdů do závěrečného servisu první etapy) se můžeme dočkat příjemných soutěží s časovým harmonogramem ´na pohodu´. Asi jste si všimli, že jsem pro naše rally zatím nepoužil oficiální označení. Důvodem jsou stále probíhající diskuse jak u nás na klubu, tak zejména s institucemi, které nás podporují. Tyto debaty se týkají samozřejmě pouze toho, zda na podzim po pěti letech uspořádat Rally Klatovy a až na příští jaro odložit jubilejní ročník nejstarší existující domácí soutěže, anebo jestli již listopadový podnik označíme jako 55. Rallye Šumava Klatovy,“ vysvětluje Petrů.

„Historic Vltava Rallye naopak svůj 29. ročník hodlá jednoznačně absolvovat letos,“ konstatuje ředitel její mezinárodní části Jiří Nejdl. „Očekávám velmi zajímavý průběh a zejména jsem hodně zvědav, jaký bude zájem zahraničních posádek. V posledních letech jsme byli nejčastěji druhým podnikem kalendáře Mistrovství Evropy historických automobilů, přičemž úvod se konal ve Španělsku. A vidíte, letos se všechno otočilo natolik naruby, že budeme předposledním dílem čtyřdílného šampionátu a španělská Rally de Asturias Historico po nás celý seriál uzavře. Poprvé budou Evropané závodit už v září na Elbě, pak se pojede v relativně nedalekém Švýcarsku, což by mohlo v kombinaci s naší soutěží nalákat mezi zájemce o evropské body třeba i nějaké české posádky. Pro ně budeme mít samozřejmě připraveno zejména národní klání, které pro změnu ukončí letošní domácí šampionát historických vozů.“

„Plány máme velké, ale samozřejmě vše chystáme, doufaje v to, že se epidemiologická situace opět nezhorší,“ mírní optimismus kolegů předseda PAMK Klatovy a ředitel Rallye Šumava Klatovy, Jiří Valenta a pokračuje: „Jsme si samozřejmě vědomi, že v listopadu nám může narušit plány i počasí, na Šumavě bývá často v tomto období už sníh. Ale věřím, že bychom se dokázali popasovat i s takovýmito komplikacemi, ostatně sníh k Rallye Šumava Klatovy před pár lety patřil téměř neodmyslitelně. Snad se ho nedočkáme na Klatovském okruhu, kde se bude závodit hned po startu v sobotním dopoledni, nejvyšších poloh se vyhnou i další rychlostní zkoušky, které budou situovány poměrně blízko janovické servisní zóně i městu Klatovy. Celkem jich je na programu třináct o celkové délce kolem 140 km a i přes úsporná opatření mezi nimi fanoušci závodníci najdou jednu zkoušku zbrusu novou.“

Stalo se
Testy aut
Toyota Land Cruiser

Toyota Land Cruiser Executive – nová generace legendárního offroadu, překoná Defender?

Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?

Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?