Startovní listina 47. ročníku Rally Bohemia slibuje zajímavou podívanou. Na start se letos postaví celkem 149 posádek. Z toho 89 posádek bude soupeřit v rámci MČR, 35 v MČR-HA a 24 vozidel nabídne zajímavou podívanou v Rally Legend. Jedno vozidlo se následně představí ve zcela nové části „Group B shape“, která do budoucna potěší oko nejednoho fanouška rally.
I v roce 2020 se na start jako první postaví posádka Jan Kopecký / Jan Hloušek s továrním vozem Škoda Fabia R5 evo. Oba jsou sice zkušenými matadory, nicméně pro posádku se bude jednat o premiérový start v tomto složení na Rally Bohemia. Se startovním číslem 2 vyrazí na trať šestadvacetiletý talent z Finska Jari Huttunen a jeho spolujezdec Lukka Mikko. Účastníci šampionátu WRC2 s týmem Hyundai Motorsport se svým vozem Hyundai i20 R5 určitě nechtějí chybět v bojích o nejvyšší příčky. Malé překvapení v podobě spolujezdce pro nás chystá Filip Mareš, který bude letošní ročník absolvovat s vozem Škoda Fabia R5 evo z dílny Rexteam, a o jehož rychlosti není pochyb. Se svým novým vozem Volkswagen Polo GTI R5 se dále představí posádka Jan Černý / Petr Černohorský, kteří se také určitě postarají o zajímavé souboje na čele. Se stejnou technikou vyrazí i vítěz ročníku 2005 Vojtěch Štajf a jeho navigátor František Rajnoha.
Smečku posádek s vozy kategorie R5 bude v absolutním pořadí jistě prohánět duo Václav Pech jr. / Petr Uhel. Tato dvojice letos startuje s atraktivním Fordem Focus RS WRC a diváci netrpělivě očekávají, jak si právě tento vůz poradí s výrazně mladší technikou svých soupeřů. V kategorii 13 bude k vidění ještě druhý vůz této specifikace a to Peugeot 206 WRC domácí posádky Štěpán Vojtěch / Michal Ernst, kteří si svojí oblíbenou Rally Bohemia nenechají ujít.
Vozů nejvyšší kategorie, tedy třídy 2 a třídy 13, bude startovat celkem 31. Velice zajímavé souboje se očekávají ve třídě 6, kde je přihlášeno 16 dvojic.
V rámci MČR-HA se na start postaví celkem 35 vozidel. Letošní ročník bude rozhodně ve znamení velkých soubojů na špičce i mezi historiky. Mezi favority patří loňská vítězná posádka Vlastimil Neumann / Martin Hlavatý jedoucí s vozem Ford Escort RS Cosworth 4x4, vítěz Mistrovství Evropy Miroslav Janota a jeho spolujezdec Petr Novák s vozem
Opel Kadett, či jediný český pilot, který se účastnil velké ceny Formule 1, Tomáš Enge spolu s Lucií Engovou ve voze Ford Escort RS2000.
Mezi legendami se diváci mohou těšit na velmi zřídka viděný vůz na tratích a to Škoda 200 RS. Nejen českého fanouška dále potěší tři vozy Škoda 130 RS.
V rámci pořadatelem vypsané kategorie „Group B shape“ bude k vidění Audi Sport Quattro S1 E2.
S předními jezdci 47. Rally Bohemia se budou moci fanoušci potkat na komentované předstartovní autogramiádě posádek ve čtvrtek 9. 7. 2020 od 19 hodin v nákupním centru Bondy v Mladé Boleslavi, na kterou zveme všechny zájemce.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.