Minulý pátek a hlavně v sobotu se konal v Sosnové u České Lípy první závod letošní soutěžácké sezóny. Zde se sešla téměř kompletní česká rallyová špička, aby po velice dlouhé nepředvídatelné přestávce poměřila své síly. Před nadcházejícím startem letošní Rallye Bohemia zde posádky a jejich teamy představily své závodní vozy a zároveň vyzkoušely, zda tato pauza se něčím nepodepsala na technice nebo jejich jezdeckém umění.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem poprvé naostro předvedli svůj Ford Focus WRC pro letošní rok. Páteční volný trénink i sobotní závod ztížily dešťové přeháňky a sosnovský asfalt se stal velice kluzký. Proto volba pneumatik byla pro posádky jednou ze zásadních rozhodnutí.
„Na svezení s Focusem jsem se velice těšil. První kilometry však ukázaly, že si na nové auto budu muset opravdu chvíli zvykat. Začátek závodu nevyšel podle mých představ a určitě jsem musel zklamat i fanoušky. Zajížděné časy stačili sotva na první desítku. Na kluzké trati bylo nejtěžší udržet auto v klidu, bez zbytečných smyků,“ popisuje Pech.
„Vyzkoušeli jsme několik nastavení podvozku, abych co nejvíce pochopil chování vozu a přizpůsobil tomu i styl jízdy, který jsem dosud měl zažitý s vozem R5. Nakonec mě zachránilo nasazení nového typu mokré pneumatiky, která v závěru závodu na Focusu zafungovala. Odměnou bylo vítězství v poslední rychlostní zkoušce, které nám vrátilo trochu sebevědomí a povzbuzení do další práce. Před Rallye Bohemia musíme udělat ještě několik testů, které již proběhnou na klasických silnicích a pomohou mně doladit vůz i sebe,“ dodává Pech, u kterého došlo před závodem ke kurióznímu zranění, kdy při výstupu do dílny svého kamionu zapomněl, že přes noc vlivem úniku vzduchu trochu klesnul na měchách a tím se vyháklo závěsné schodiště. Následoval krkolomný a zároveň velmi komický pád. Ten naštěstí vyřešilo jen pár chirurgických stehů na předloktí levé ruky.
EuroOil team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu na Rallye Bohemia do Mladé Boleslavi v blížícím se termínu 10. – 12. července.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?