Minulý pátek a hlavně v sobotu se konal v Sosnové u České Lípy první závod letošní soutěžácké sezóny. Zde se sešla téměř kompletní česká rallyová špička, aby po velice dlouhé nepředvídatelné přestávce poměřila své síly. Před nadcházejícím startem letošní Rallye Bohemia zde posádky a jejich teamy představily své závodní vozy a zároveň vyzkoušely, zda tato pauza se něčím nepodepsala na technice nebo jejich jezdeckém umění.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem poprvé naostro předvedli svůj Ford Focus WRC pro letošní rok. Páteční volný trénink i sobotní závod ztížily dešťové přeháňky a sosnovský asfalt se stal velice kluzký. Proto volba pneumatik byla pro posádky jednou ze zásadních rozhodnutí.
„Na svezení s Focusem jsem se velice těšil. První kilometry však ukázaly, že si na nové auto budu muset opravdu chvíli zvykat. Začátek závodu nevyšel podle mých představ a určitě jsem musel zklamat i fanoušky. Zajížděné časy stačili sotva na první desítku. Na kluzké trati bylo nejtěžší udržet auto v klidu, bez zbytečných smyků,“ popisuje Pech.
„Vyzkoušeli jsme několik nastavení podvozku, abych co nejvíce pochopil chování vozu a přizpůsobil tomu i styl jízdy, který jsem dosud měl zažitý s vozem R5. Nakonec mě zachránilo nasazení nového typu mokré pneumatiky, která v závěru závodu na Focusu zafungovala. Odměnou bylo vítězství v poslední rychlostní zkoušce, které nám vrátilo trochu sebevědomí a povzbuzení do další práce. Před Rallye Bohemia musíme udělat ještě několik testů, které již proběhnou na klasických silnicích a pomohou mně doladit vůz i sebe,“ dodává Pech, u kterého došlo před závodem ke kurióznímu zranění, kdy při výstupu do dílny svého kamionu zapomněl, že přes noc vlivem úniku vzduchu trochu klesnul na měchách a tím se vyháklo závěsné schodiště. Následoval krkolomný a zároveň velmi komický pád. Ten naštěstí vyřešilo jen pár chirurgických stehů na předloktí levé ruky.
EuroOil team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu na Rallye Bohemia do Mladé Boleslavi v blížícím se termínu 10. – 12. července.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.