Minulý pátek a hlavně v sobotu se konal v Sosnové u České Lípy první závod letošní soutěžácké sezóny. Zde se sešla téměř kompletní česká rallyová špička, aby po velice dlouhé nepředvídatelné přestávce poměřila své síly. Před nadcházejícím startem letošní Rallye Bohemia zde posádky a jejich teamy představily své závodní vozy a zároveň vyzkoušely, zda tato pauza se něčím nepodepsala na technice nebo jejich jezdeckém umění.
EuroOil team s Václavem Pechem jun. a Petrem Uhlem poprvé naostro předvedli svůj Ford Focus WRC pro letošní rok. Páteční volný trénink i sobotní závod ztížily dešťové přeháňky a sosnovský asfalt se stal velice kluzký. Proto volba pneumatik byla pro posádky jednou ze zásadních rozhodnutí.
„Na svezení s Focusem jsem se velice těšil. První kilometry však ukázaly, že si na nové auto budu muset opravdu chvíli zvykat. Začátek závodu nevyšel podle mých představ a určitě jsem musel zklamat i fanoušky. Zajížděné časy stačili sotva na první desítku. Na kluzké trati bylo nejtěžší udržet auto v klidu, bez zbytečných smyků,“ popisuje Pech.
„Vyzkoušeli jsme několik nastavení podvozku, abych co nejvíce pochopil chování vozu a přizpůsobil tomu i styl jízdy, který jsem dosud měl zažitý s vozem R5. Nakonec mě zachránilo nasazení nového typu mokré pneumatiky, která v závěru závodu na Focusu zafungovala. Odměnou bylo vítězství v poslední rychlostní zkoušce, které nám vrátilo trochu sebevědomí a povzbuzení do další práce. Před Rallye Bohemia musíme udělat ještě několik testů, které již proběhnou na klasických silnicích a pomohou mně doladit vůz i sebe,“ dodává Pech, u kterého došlo před závodem ke kurióznímu zranění, kdy při výstupu do dílny svého kamionu zapomněl, že přes noc vlivem úniku vzduchu trochu klesnul na měchách a tím se vyháklo závěsné schodiště. Následoval krkolomný a zároveň velmi komický pád. Ten naštěstí vyřešilo jen pár chirurgických stehů na předloktí levé ruky.
EuroOil team zve všechny své fanoušky a příznivce motorismu na Rallye Bohemia do Mladé Boleslavi v blížícím se termínu 10. – 12. července.
www.VaclavPech.cz
www.vaclavpech-fanclub.cz
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?