Respektovaný britský týdeník Motorsport News vybral v aktuálním čísle desítku největších juniorských talentů v rally. Předpokládá, že každý z nich se do pěti let může prosadit mezi špičku světového šampionátu WRC. Nás může těšit, že mezi nadějnými jezdci figuruje i dvacetiletý Erik Cais, který letos pojede s Fordem Fiestou R5 týmu Orsák Rallysport seriál mistrovství Evropy.
Seznam talentovaných mladíků je pestrý a nezahrnuje jezdce, kteří se už do WRC prosadili (Kalle Rovanpera, Oliver Solberg). Jedná se o následovníky Ogiera a Neuvilla, novou generaci, která už bude závodit s hybridními speciály WRC. Některá jména jsou známější a už mají na kontě mnoho vítězství i evropské tituly (Grjazin nebo Ingram), jiní na své velké úspěchy teprve čekají. Všichni mají jedno společné. Jsou ambiciózní, talentovaní a maximálně na sobě pracují.
Zařazení do prestižního seznamu samozřejmě není automatickou vstupenkou do nejvyšší ligy světového rallysportu. K tomu vede ještě dlouhá a nelehká cesta. Je to ocenění a hlavně závazek.
Podívejme se, jak novináři z Motorsport News vidí Erika Caise.
„Erik se narodil ve stejný den, 5. srpna, jako jeho idol Colin McRae. Ačkoliv začal kariéru na dvou kolech v downhillu, je předurčen k závodění na čtyřech kolech. Jeho pravidelné starty ve světovém poháru ve sjezdu ukončila v sezoně 2017 zlomená klíční kost. Po vzoru svého otce Miroslava, který patřil na počátku století k české špičce, se v roce 2018 přeorientoval na rally. Už během premiérové sezoně si na Barum Czech Rally Zlín jel pro vítězství v kategorii dvoukolek, než ho přibrzdil defekt pneumatiky.“
„Díky tomuto výkonu v silné mezinárodní konkurenci vstoupil v následujícím roce do evropského seriálu ERC3 Junior. Ačkoliv musel kvůli školním povinnostem jednu soutěž vynechat, obsadil čtvrtou příčku a v ERC3 byl klasifikován jako druhý. Při svém debutu za volantem speciálu R5 na české regionální soutěži vybojoval stříbrnou medaili a v závěru roku dojel v první desítce francouzské Rallye du Var.“
„S podporou Autoklubu ČR letos vstupuje do kategorie ERC1 Junior. Sezonu zahájil třetím místem na úvodní soutěži španělského šotolinového mistrovství.“
Silné stránky: „Sympatický, na svůj věk vyspělý, má silné zázemí a je rychlý.“
Slabé stránky: „Po loňské sérii dvou havárií ve vysoké rychlosti na šotolině hledal pomalu jistotu a svoji dosavadní formu.“
TOP 10 talentovaných jezdců současnosti:
Pep Bassas, 27, Španělsko
Marco Bulacia, 19, Bolivie
Erik Cais, 20, Česká Republika
Adrien Fourmaux, 25, Francie
Chris Ingram, 25, Velká Británie
Nikolaj Grjazin, 25, Rusko
Efren Llarena, 25, Španělsko
Miko Marczyk, 24, Polsko
Julian Wagner, 25, Rakousko
Sami Pajari, 18, Finsko
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.