Erik Cais a tým Orsák Rallysport se na konci úspěšné sezony dočkali významného mezinárodního ocenění. V rámci regionálního galavečera Mezinárodní automobilové federace FIA pro zónu střední Evropy v albánské Tiraně získal dvacetiletý český soutěžní jezdec prestižní cenu „1st Talent of the Year“. Erika dekoroval osobně přímo prezident FIA Jean Todt.
Představitelé FIA vybírali talenty nejen z rally, ale i z ostatních disciplín automobilového sportu. V nabité konkurenci byl na druhém místě vyhlášen Ital Andrea Rosso (pilot Formule 4) a na třetím Srb Filip Jenič (letošní juniorský motokárový šampion).
Erik Cais letěl do albánské metropole spolu s šéfem týmu Orsák Rallysport, který stojí za jeho letošními úspěchy. „Byl jsem opravdu dojatý, když pan Todt předával Erikovi tuto cenu,“ prozradil Jarek Orsák. „Vždyť Erik ještě před dvěma lety držel v ruce řídítka svého závodního downhillového kola. Pak následovalo zranění, dlouhá léčba a teď je evropským talentem roku FIA CEZ. Během těch dvou sezon jsme sledovali Erikův neskutečně rychlý progres, zažili spoustu starostí, ale hlavně hodně radosti na jednotlivých soutěžích. Toto ocenění patří i celému týmu, který věřil našemu projektu s Erikem a tvrdě pracoval.“
Slavnostního večera se zúčastnil také generální sekretář automobilového a motocyklového sportu Autoklubu ČR Tomáš Kunc: „Jsem velmi potěšen, že Erik byl zvolen talentem roku 2019 napříč všemi federacemi v rámci států Středoevropské zóny. Ukazuje to, jakého skvělého výsledku letos dosáhl v mezinárodním měřítku. Sleduji jeho růst a zdolávání postupných cílů. Děkuji Erikovi, jeho spolujezdkyni Jindřišce Žákové a celému týmu Orsák Rallysport za letošní spolupráci a reprezentaci Autoklubu České republiky v národním týmu. V příští sezoně budeme opět spolupracovat a věřím, že se podaří dosáhnout všech společných cílů a budeme opět bojovat o nejvyšší příčky.“
K ocenění se samozřejmě vyjádřil i Erik Cais, který zakončil letošní sezónu jako vicemistr Evropy kategorie ERC3. „Být největším středoevropským talentem FIA CEZ je pro mne velké ocenění. Beru to jako odměnu za to, že mi Jarda se svým týmem věřili a dali mi příležitost dělat to, co mám opravdu rád. V seriálu mistrovství Evropy ERC jsem mohl jet díky ACCR, který nás finančně podpořil, a kterému tímto moc děkuji. Poděkovaní patří pochopitelně i Jindřišce Žákové a mým sponzorům YACCO, VP Racing Fuels, GPD, P1, SMR PLUS a všem mým fanouškům, kterých si vážím. V neposlední řadě děkuji i své přítelkyni a rodině za jejich obrovskou podporu. Bez nich bych tady nestál.“
„V současné době pracuje realizační tým kolem Erika spolu s ACCR a sponzory na naplnění rozpočtu na příští sezónu tak, aby Erik mohl zase startovat v seriálu ERC. Tentokrát však s výkonnějším vozem specifikace R5. Věřím, že se nám všem dohromady podaří naplnit budget, aby se kariéra Erika mohla dál rozvíjet,“ doplnil šéf týmu Jarek Orsák.
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.