Erik Cais a tým Orsák Rallysport se na konci úspěšné sezony dočkali významného mezinárodního ocenění. V rámci regionálního galavečera Mezinárodní automobilové federace FIA pro zónu střední Evropy v albánské Tiraně získal dvacetiletý český soutěžní jezdec prestižní cenu „1st Talent of the Year“. Erika dekoroval osobně přímo prezident FIA Jean Todt.
Představitelé FIA vybírali talenty nejen z rally, ale i z ostatních disciplín automobilového sportu. V nabité konkurenci byl na druhém místě vyhlášen Ital Andrea Rosso (pilot Formule 4) a na třetím Srb Filip Jenič (letošní juniorský motokárový šampion).
Erik Cais letěl do albánské metropole spolu s šéfem týmu Orsák Rallysport, který stojí za jeho letošními úspěchy. „Byl jsem opravdu dojatý, když pan Todt předával Erikovi tuto cenu,“ prozradil Jarek Orsák. „Vždyť Erik ještě před dvěma lety držel v ruce řídítka svého závodního downhillového kola. Pak následovalo zranění, dlouhá léčba a teď je evropským talentem roku FIA CEZ. Během těch dvou sezon jsme sledovali Erikův neskutečně rychlý progres, zažili spoustu starostí, ale hlavně hodně radosti na jednotlivých soutěžích. Toto ocenění patří i celému týmu, který věřil našemu projektu s Erikem a tvrdě pracoval.“
Slavnostního večera se zúčastnil také generální sekretář automobilového a motocyklového sportu Autoklubu ČR Tomáš Kunc: „Jsem velmi potěšen, že Erik byl zvolen talentem roku 2019 napříč všemi federacemi v rámci států Středoevropské zóny. Ukazuje to, jakého skvělého výsledku letos dosáhl v mezinárodním měřítku. Sleduji jeho růst a zdolávání postupných cílů. Děkuji Erikovi, jeho spolujezdkyni Jindřišce Žákové a celému týmu Orsák Rallysport za letošní spolupráci a reprezentaci Autoklubu České republiky v národním týmu. V příští sezoně budeme opět spolupracovat a věřím, že se podaří dosáhnout všech společných cílů a budeme opět bojovat o nejvyšší příčky.“
K ocenění se samozřejmě vyjádřil i Erik Cais, který zakončil letošní sezónu jako vicemistr Evropy kategorie ERC3. „Být největším středoevropským talentem FIA CEZ je pro mne velké ocenění. Beru to jako odměnu za to, že mi Jarda se svým týmem věřili a dali mi příležitost dělat to, co mám opravdu rád. V seriálu mistrovství Evropy ERC jsem mohl jet díky ACCR, který nás finančně podpořil, a kterému tímto moc děkuji. Poděkovaní patří pochopitelně i Jindřišce Žákové a mým sponzorům YACCO, VP Racing Fuels, GPD, P1, SMR PLUS a všem mým fanouškům, kterých si vážím. V neposlední řadě děkuji i své přítelkyni a rodině za jejich obrovskou podporu. Bez nich bych tady nestál.“
„V současné době pracuje realizační tým kolem Erika spolu s ACCR a sponzory na naplnění rozpočtu na příští sezónu tak, aby Erik mohl zase startovat v seriálu ERC. Tentokrát však s výkonnějším vozem specifikace R5. Věřím, že se nám všem dohromady podaří naplnit budget, aby se kariéra Erika mohla dál rozvíjet,“ doplnil šéf týmu Jarek Orsák.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.