Nejlepší sezona kariéry. Poprvé v životě vítězství na Barum Rally - na největším podniku v zemi, poprvé vítězové celého šampionátu mistrovství České republiky ve své třídě 3. Takto skvělou sezonu 2019 zažila posádka valašskomeziříčského JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
O mistrovi republiky ve třídě 3 se rozhodovalo až v poslední možné chvíli – na srpnové Barum rally. „Bylo to úplně otevřené až do posledního závodu, právě až na Barumce se rozhodlo o podiu v celkovém pořadí. Na titul to vyšlo nám a jsme za to strašně rádi. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl ve třídě třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Jsme se sezonou maximálně spokojeni,“ začíná hodnocení roku 2019 Jaroslav Pešl, pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport Teamu. Kromě vyhrané Barumky hrála důležitou roli v mistrovské sezoně také oblíbený domácí podnik. „Hned první závod sezony - Valašská rally - nám sedl. Valašku máme doma za komínem a vždycky se chceme předvést. Vyhráli jsme tam ve třídě a dobře tak nakročili do sezony. Ale musím říct, že dobře jsme se cítili celý rok. Důležité bylo i druhé místo v Hustopečích, kde to máme rádi a většinou se nám tam daří,“ ohlíží se za sezonou Jaroslav Pešl.
Celkového triumfu ve třídě 3 si Pešl váží o to více, že letos byla sezona extrémně dramatická. „Podobnou vyrovnanost mezi jezdci snad nepamatuji. Vlastně skoro ve všech závodech to bylo mezi námi opravdu o vteřinách. Často se stalo, že zajelo v sedmi, osmi vteřinách třeba pět posádek. Bylo to díky tomu extrémně zajímavé až do konce. Podle mě se jelo už na hranici a možná i za hranicí možností těch našich aut, která už nejsou nejmladší. Celkově se letos sešla v N-kách výborná parta jezdců a shodli jsme se na tom, že jsme si to fakt užili,“ usmívá se mistr republiky pro rok 2019.
A jaké jsou plány úřadujícího šampiona ČR do budoucna? „Na prvním místě teď je u nás v teamu Jindřich Pešl, to je teď nejrychlejší závodník v rodině,“ usmívá se pyšný otec při zmínce o 10letém synovi, jenž je talentovaným jezdcem motokár. Jindra v letošním roce vyhrál oba šampionáty, ve kterých startoval - stal se mistrem České republiky i mistrem Slovenska v kategorii MINI60. „Jindra bude v sezoně 2020 startovat jako vždycky i v tuzemsku, ale tentokrát ještě více budeme vyjíždět do Itálie, kde se jezdí nejlepší seriál na světě World Series Karting (WSK), nejprestižnější mládežnický seriál na světě. Právě tomuto podřídíme náš závodní kalendář. Teprve pak se uvidí, jestli zbydou nějaké volné termíny i pro mě a nějakou rally soutěž,“ trošku překvapuje Jaroslav Pešl s vyhlídkou na příští rok. Nějaký závod v kokpitu svého devítkového Lancera by však měl stihnout. „Pokud to půjde, rádi bychom jeli domácí Valašku a také Hustopeče, které máme hodně rádi. Sprinty asi stíhat vůbec nebudeme, maximálně Kopnou, když se zadaří termínově. Uvidíme, jak to celé dopadne,“ dodal Jaroslav Pešl.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?