Nejlepší sezona kariéry. Poprvé v životě vítězství na Barum Rally - na největším podniku v zemi, poprvé vítězové celého šampionátu mistrovství České republiky ve své třídě 3. Takto skvělou sezonu 2019 zažila posádka valašskomeziříčského JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
O mistrovi republiky ve třídě 3 se rozhodovalo až v poslední možné chvíli – na srpnové Barum rally. „Bylo to úplně otevřené až do posledního závodu, právě až na Barumce se rozhodlo o podiu v celkovém pořadí. Na titul to vyšlo nám a jsme za to strašně rádi. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl ve třídě třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Jsme se sezonou maximálně spokojeni,“ začíná hodnocení roku 2019 Jaroslav Pešl, pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport Teamu. Kromě vyhrané Barumky hrála důležitou roli v mistrovské sezoně také oblíbený domácí podnik. „Hned první závod sezony - Valašská rally - nám sedl. Valašku máme doma za komínem a vždycky se chceme předvést. Vyhráli jsme tam ve třídě a dobře tak nakročili do sezony. Ale musím říct, že dobře jsme se cítili celý rok. Důležité bylo i druhé místo v Hustopečích, kde to máme rádi a většinou se nám tam daří,“ ohlíží se za sezonou Jaroslav Pešl.
Celkového triumfu ve třídě 3 si Pešl váží o to více, že letos byla sezona extrémně dramatická. „Podobnou vyrovnanost mezi jezdci snad nepamatuji. Vlastně skoro ve všech závodech to bylo mezi námi opravdu o vteřinách. Často se stalo, že zajelo v sedmi, osmi vteřinách třeba pět posádek. Bylo to díky tomu extrémně zajímavé až do konce. Podle mě se jelo už na hranici a možná i za hranicí možností těch našich aut, která už nejsou nejmladší. Celkově se letos sešla v N-kách výborná parta jezdců a shodli jsme se na tom, že jsme si to fakt užili,“ usmívá se mistr republiky pro rok 2019.
A jaké jsou plány úřadujícího šampiona ČR do budoucna? „Na prvním místě teď je u nás v teamu Jindřich Pešl, to je teď nejrychlejší závodník v rodině,“ usmívá se pyšný otec při zmínce o 10letém synovi, jenž je talentovaným jezdcem motokár. Jindra v letošním roce vyhrál oba šampionáty, ve kterých startoval - stal se mistrem České republiky i mistrem Slovenska v kategorii MINI60. „Jindra bude v sezoně 2020 startovat jako vždycky i v tuzemsku, ale tentokrát ještě více budeme vyjíždět do Itálie, kde se jezdí nejlepší seriál na světě World Series Karting (WSK), nejprestižnější mládežnický seriál na světě. Právě tomuto podřídíme náš závodní kalendář. Teprve pak se uvidí, jestli zbydou nějaké volné termíny i pro mě a nějakou rally soutěž,“ trošku překvapuje Jaroslav Pešl s vyhlídkou na příští rok. Nějaký závod v kokpitu svého devítkového Lancera by však měl stihnout. „Pokud to půjde, rádi bychom jeli domácí Valašku a také Hustopeče, které máme hodně rádi. Sprinty asi stíhat vůbec nebudeme, maximálně Kopnou, když se zadaří termínově. Uvidíme, jak to celé dopadne,“ dodal Jaroslav Pešl.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.