Nejlepší sezona kariéry. Poprvé v životě vítězství na Barum Rally - na největším podniku v zemi, poprvé vítězové celého šampionátu mistrovství České republiky ve své třídě 3. Takto skvělou sezonu 2019 zažila posádka valašskomeziříčského JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
O mistrovi republiky ve třídě 3 se rozhodovalo až v poslední možné chvíli – na srpnové Barum rally. „Bylo to úplně otevřené až do posledního závodu, právě až na Barumce se rozhodlo o podiu v celkovém pořadí. Na titul to vyšlo nám a jsme za to strašně rádi. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl ve třídě třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Jsme se sezonou maximálně spokojeni,“ začíná hodnocení roku 2019 Jaroslav Pešl, pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport Teamu. Kromě vyhrané Barumky hrála důležitou roli v mistrovské sezoně také oblíbený domácí podnik. „Hned první závod sezony - Valašská rally - nám sedl. Valašku máme doma za komínem a vždycky se chceme předvést. Vyhráli jsme tam ve třídě a dobře tak nakročili do sezony. Ale musím říct, že dobře jsme se cítili celý rok. Důležité bylo i druhé místo v Hustopečích, kde to máme rádi a většinou se nám tam daří,“ ohlíží se za sezonou Jaroslav Pešl.
Celkového triumfu ve třídě 3 si Pešl váží o to více, že letos byla sezona extrémně dramatická. „Podobnou vyrovnanost mezi jezdci snad nepamatuji. Vlastně skoro ve všech závodech to bylo mezi námi opravdu o vteřinách. Často se stalo, že zajelo v sedmi, osmi vteřinách třeba pět posádek. Bylo to díky tomu extrémně zajímavé až do konce. Podle mě se jelo už na hranici a možná i za hranicí možností těch našich aut, která už nejsou nejmladší. Celkově se letos sešla v N-kách výborná parta jezdců a shodli jsme se na tom, že jsme si to fakt užili,“ usmívá se mistr republiky pro rok 2019.
A jaké jsou plány úřadujícího šampiona ČR do budoucna? „Na prvním místě teď je u nás v teamu Jindřich Pešl, to je teď nejrychlejší závodník v rodině,“ usmívá se pyšný otec při zmínce o 10letém synovi, jenž je talentovaným jezdcem motokár. Jindra v letošním roce vyhrál oba šampionáty, ve kterých startoval - stal se mistrem České republiky i mistrem Slovenska v kategorii MINI60. „Jindra bude v sezoně 2020 startovat jako vždycky i v tuzemsku, ale tentokrát ještě více budeme vyjíždět do Itálie, kde se jezdí nejlepší seriál na světě World Series Karting (WSK), nejprestižnější mládežnický seriál na světě. Právě tomuto podřídíme náš závodní kalendář. Teprve pak se uvidí, jestli zbydou nějaké volné termíny i pro mě a nějakou rally soutěž,“ trošku překvapuje Jaroslav Pešl s vyhlídkou na příští rok. Nějaký závod v kokpitu svého devítkového Lancera by však měl stihnout. „Pokud to půjde, rádi bychom jeli domácí Valašku a také Hustopeče, které máme hodně rádi. Sprinty asi stíhat vůbec nebudeme, maximálně Kopnou, když se zadaří termínově. Uvidíme, jak to celé dopadne,“ dodal Jaroslav Pešl.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.