Nejlepší sezona kariéry. Poprvé v životě vítězství na Barum Rally - na největším podniku v zemi, poprvé vítězové celého šampionátu mistrovství České republiky ve své třídě 3. Takto skvělou sezonu 2019 zažila posádka valašskomeziříčského JP Motorsport Teamu Jaroslav Pešl – Radek Juřica, jedoucí tradičně s vozem Mitsubishi Lancer EVO IX.
O mistrovi republiky ve třídě 3 se rozhodovalo až v poslední možné chvíli – na srpnové Barum rally. „Bylo to úplně otevřené až do posledního závodu, právě až na Barumce se rozhodlo o podiu v celkovém pořadí. Na titul to vyšlo nám a jsme za to strašně rádi. Musím říct, že tohle řadím v kariéře úplně nejvýše. V ročnících 2016 a 2017 jsem už byl ve třídě třetí celkově, ale tohle je něco úplně jiného. Jsme se sezonou maximálně spokojeni,“ začíná hodnocení roku 2019 Jaroslav Pešl, pilot posádky a zároveň šéf JP Motorsport Teamu. Kromě vyhrané Barumky hrála důležitou roli v mistrovské sezoně také oblíbený domácí podnik. „Hned první závod sezony - Valašská rally - nám sedl. Valašku máme doma za komínem a vždycky se chceme předvést. Vyhráli jsme tam ve třídě a dobře tak nakročili do sezony. Ale musím říct, že dobře jsme se cítili celý rok. Důležité bylo i druhé místo v Hustopečích, kde to máme rádi a většinou se nám tam daří,“ ohlíží se za sezonou Jaroslav Pešl.
Celkového triumfu ve třídě 3 si Pešl váží o to více, že letos byla sezona extrémně dramatická. „Podobnou vyrovnanost mezi jezdci snad nepamatuji. Vlastně skoro ve všech závodech to bylo mezi námi opravdu o vteřinách. Často se stalo, že zajelo v sedmi, osmi vteřinách třeba pět posádek. Bylo to díky tomu extrémně zajímavé až do konce. Podle mě se jelo už na hranici a možná i za hranicí možností těch našich aut, která už nejsou nejmladší. Celkově se letos sešla v N-kách výborná parta jezdců a shodli jsme se na tom, že jsme si to fakt užili,“ usmívá se mistr republiky pro rok 2019.
A jaké jsou plány úřadujícího šampiona ČR do budoucna? „Na prvním místě teď je u nás v teamu Jindřich Pešl, to je teď nejrychlejší závodník v rodině,“ usmívá se pyšný otec při zmínce o 10letém synovi, jenž je talentovaným jezdcem motokár. Jindra v letošním roce vyhrál oba šampionáty, ve kterých startoval - stal se mistrem České republiky i mistrem Slovenska v kategorii MINI60. „Jindra bude v sezoně 2020 startovat jako vždycky i v tuzemsku, ale tentokrát ještě více budeme vyjíždět do Itálie, kde se jezdí nejlepší seriál na světě World Series Karting (WSK), nejprestižnější mládežnický seriál na světě. Právě tomuto podřídíme náš závodní kalendář. Teprve pak se uvidí, jestli zbydou nějaké volné termíny i pro mě a nějakou rally soutěž,“ trošku překvapuje Jaroslav Pešl s vyhlídkou na příští rok. Nějaký závod v kokpitu svého devítkového Lancera by však měl stihnout. „Pokud to půjde, rádi bychom jeli domácí Valašku a také Hustopeče, které máme hodně rádi. Sprinty asi stíhat vůbec nebudeme, maximálně Kopnou, když se zadaří termínově. Uvidíme, jak to celé dopadne,“ dodal Jaroslav Pešl.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?