Úspěšný průběh měl desátý ročník HOTHESS Mikuláš Rally 2019 ve Slušovicích, tradiční volný podnik zapsaný v kalendáři Autoklubu České republiky. Vítězem kulatého ročníku se stala poslední listopadový den posádka Jan Černý, Petr Černohorský (soutěžící Jan Černý) na voze Škoda Fabia R5 Evo, na druhém místě skončili s odstupem pouhých 0,3 vteřiny Miroslav Jakeš, Petr Machů (Škoda Samohýl Team) a třetí dojeli se ztrátou 2,9 vteřiny Václav Kopáček, Barbora Rendlová (Kicker Racing Autoklub v AČR), obě posádky startovaly na vozech Škoda Fabia R5.
Jubilejní Mikuláš Rally měřila celkem 58,93 km a obsahovala 5 rychlostních zkoušek v celkové délce 25,29 ostrých kilometrů na úsecích Dostihovka okruh a Fagus Lípa. Novinkou byla závěrečná erzeta s názvem Final Stage. V okolí Slušovic bylo po pátečním dešti slunečné, ale chladné počasí. Trať byla na řadě místech kluzká a ztížená i vytahaným blátem. Ze startu se omluvil ze zdravotních důvodů čerstvý vicemistr ERC3 Erik Cais a premiéra soutěžního speciálu Ford Fiesta R5 Mk 2 ze stáje Orsák Rallysport se odložila na českých tratích zatím na neurčito. Diváci však nebyli ochuzeni o řadu kvalitních jezdců ve startovním poli a rozhodně se bylo kolem slušovické dostihové dráhy na co koukat.
Po dvou rychlostních zkouškách začali nejrychleji Roman Odložilík a Miroslav Jakeš. Odložilík ale do třetí erzety nenastoupil kvůli technické poruše spojky. Do popředí se prodral Jan Černý a před závěrečnou RZ Final Stage bylo zřejmé, že vítězem se stane jeden z tria Jakeš, Černý a Kopáček. Nakonec se štěstí usmálo na devětadvacetiletého rodáka z Příbrami Jana Černého. „Jelo se nám hezky, bylo hodně vytahaného bláta a mokro. Fabia Evo je skvělé auto, sice podobná klasické „erpětkové“ fabii, ale zároveň odlišná. Na první rundu jsem váhal, jaké obout pneumatiky. Vzali jsme dvě mokré, dvě suché gumy a na závěr jsme dali tvrdou směs pneumatik. A vyšlo nám to,“ pověděl vítězný jezdec.
Jakeš na nejvyšší stupeň nedosáhl, když těsný náskok 1,8 vteřiny před závěrečným měřeným úsekem neudržel. „Chtěli jsme vyhrát pro kluky týmu, tak to zamrzí. Gumy byly po čtyřech erzetách již hodně sjeté. Kolem balíku na poslední erzetě jsme ztratili pár vteřin. Na trati bylo místy sucho, místy naopak mokro, vlhko a spousta bláta. Pro fanoušky to bylo hodně zajímavé,“ řekl třicetiletý jezdec ze Vsetínska.
Václav Kopáček obhájil loňskou bronzovou pozici na mikulášské rally. Západočech si odskočil na moravskou rallyshow ze Spojených arabských emirátů, kde startuje v tamním šampionátu. „Seděli jsme ve fabii opět po delším čase. Museli jsme přivézt auto nepoškozené až do cíle, neboť příští týden s ním pojede týmový šéf Petr Kačírek Pražský rallysprint. Ve Slušovicích je to vždy krásné, atmosféra nádherná, diváci skvělí a třetí místo je parádní. Na okruhu nebylo příliš co vymýšlet, hlavně neurvat kolo. Na RZ Raková bylo hodně bláta a bylo obtížné zvolit mokré nebo suché gumy,“ uvedl dvaatřicetiletý Kopáček.
Hned pod stupni vítězů skončili Jaroslav Melichárek ze Slovenska (Ford Fiesta RS WRC), Patrik Rujbr (Škoda Fabia R5), šestý dojel Antonín Tlusťák (Škoda Fabia WRC). Poprvé usedl v ostrém závodě za volant vozu kategorie R5 třiadvacetiletý Adam Březík. Letošní šampion Rallysprint série ve výsledkové listině nefiguruje, neboť po závěrečné erzetě odstoupil z důvodu nepovolené pomoci. „Hned na první erzetě kolem dostihovky přišel dvojitý defekt a kluci nám poté přivezli náhradní kolo, což nepovolují řády. Auto je skvělé, rally byla super, ale bohužel jsem pokazil začátek,“ vysvětil talentovaný Adam Březík.
Početní fanoušci rallysportu viděli ve Slušovicích hezké průjezdy i mezi jezdci na vozech s jednou poháněnou nápravou. Zde byl nejrychlejší úřadující český šampion René Dohnal (Peugeot 208 R2), s odstupem 3,0 vteřin skončil druhý Egon Smékal (Citroën DS3 R3T), třetí dojel při premiéře s fiestou Lukáš Nekvapil. „Pro nás to byl neplánovaný start. Kamarád Martin Plesník projevil zájem poprvé se svézt na horkém sedadle spolujezdce. Dali jsme dohromady budget a vyšlo to krásně. Děkuji Martinovi za spolupráci, neudělal žádnou chybu a má do budoucna velký potenciál. Výsledek je super, krásná tečka za sezonou, která se podařila na jedničku,“ pověděl osmadvacetiletý René Dohnal. Rovněž dva nejrychlejší „dvoukolkáře“ dělily od sebe pouhé tři desetiny vteřiny! „Bylo to pěkné svezení. Parádně jsme si zajezdili, maximální spokojenost,“ řekl v cíli zlínský jezdec Egon Smékal, který letos startoval v evropské Central Rally Trophy a po Českém Krumlově se objevil na českých tratích letos teprve podruhé.
Celkem bylo převzato po technické přejímce 66 vozů z původně 69 přihlášených, v cíli bylo klasifikováno 56 soutěžících. Tečku za letošní sezonou automobilových soutěží v České republice udělá první prosincovou sobotu Pražský rallysprint.
Konečné pořadí HOTHESS 10. Mikuláš Rally 2019:
1. Jan Černý, Petr Černohorský (Škoda Fabia R5 Evo) 17:19,6 min
2. Miroslav Jakeš, Petr Machů (Škoda Fabia R5) + 0,3 s
3. Václav Kopáček, Barbora Rendlová (Škoda Fabia R5) + 2,9 s
4. Jaroslav Melichárek, Erik Melichárek (SVK, Ford Fiesta RS WRC) + 25,1 s
5. Patrik Rujbr, Jaromír Švec (Škoda Fabia R5) + 27,3 s
6. Antonín Tlusťák, Ivo Vybíral (Škoda Fabia WRC) + 41,2 s
7. Igor Drotár, Imrich Ferencz (SVK, Škoda Fabia R5) + 43,6 s
8. Jan Jelínek, Petr Ingr (Škoda Fabia R5) + 55,7 s
9. Tomáš Růžička, Jaroslav Novák (Hyundai i20 R5) + 1:01,2 min
10.Jaroslav Pešl, Radek Bařica (Mitsubishi Lancer EVO IX) + 1:03,4 min
Hodnocení v kategorii dvoukolek (2WD):
1./14. René Dohnal, Martin Plesník (Peugeot 208 R2) 19:03,6 min
2./15. Egon Smékal, Petra Němcová (Citroën DS3 R3T) + 3,0 s
3./16. Lukáš Nekvapil, Roman Koscelník (Ford Fiesta R2T) + 9,5 s
Naše dlouhodobá recenze pokračuje s hlavní jízdní sekcí. Auto jsme pořádně protáhli v různých prostředích, kde se nová hybridní DS 4 ukázala jako překvapivě všestranné auto. Není však vše zalité sluncem a nějaká ta ale se přeci jen našla. To, že má hezkou spotřebu ve městě či na okresce asi tušíte, ale co na dálnici?
Ferrari v úterý odhalilo své rekordní výsledky, kdy čistý zisk za loňský rok vzrostl na více než 1,5 miliardy eur, čímž si automobilka opět potvrdila svou silnou pozici na trhu.
K povinnému ručení se dnes dozvíte, co všechno ovlivňuje výši pojistného, zda vám může pojišťovna jednostranně zvýšit pojistné či zda budete platit újmu v plné výši v případě nehody bez povinného ručení.
Letošní sezóna vytrvalostního mistrovství světa FIA WEC se blíží a s ní i jeden z nejvíce očekávaných debutů: Aston Martin Racing nasadí své nové hypervozy Valkyrie již 28. února do úvodního závodu v Kataru, který měří 1812 kilometrů. Tým dnes odhalil svou závodní identitu pro rok 2025 a také představil jezdecké posádky pro tento náročný ročník.
Ferrari chystá zásadní revoluci – 9. října odhalí svůj první čistě elektrický model. Během dne investorů představí dosud tajemný vůz, který slibuje nejen špičkový výkon, ale i zábavu za volantem.
Italské Alpy patří k tradičním destinacím českých lyžařů. Mnoho z nich však cestu podceňuje a může je to stát nemalé pokuty. Jak se na cestu připravit a nezkazit si tak zimní dovolenou či jarní prázdniny?
Toyota Motor Europe podepsala dohodu se společnostmi Hydrogen Refueling Solutions (HRS) a ENGIE s cílem zavést novou generaci systémů pro doplňování vodíku. Nové řešení, které je rychlejší a nákladově efektivnější, bude pilotováno v rámci projektu RHeaDHy financovaného EU, který se zaměřuje na urychlení zavádění infrastruktury.
Ford se chystá na velký návrat do nejvyšší kategorie vytrvalostních závodů! Od sezóny 2027 bude opět bojovat v Le Mans, kde má jasný cíl – sesadit z trůnu Ferrari, vítěze posledních dvou ročníků.
Porsche se chystá na zásadní personální změny ve své výkonné radě. Dva manažeři, kteří dlouhodobě působili ve firmě, budou brzy nahrazeni.
Tesla chystá nový kompaktní model. V roce 2025 uvede Model Q, který bude mít délku jen čtyři metry a cenovku kolem 25 000 eur (cca 640.000 korun).
Chystá se revoluce v palubních systémech? Nové informace naznačují, že Apple brzy spustí vylepšený CarPlay s řadou inovací. Co přinese a kdy se ho dočkáme? Naznačil to německý AutoBild.
Vozy Toyota Corolla Hatchback a Touring Sports obhájily dva tituly v rámci prestižní ankety britského odborného časopisu What Car? Zatímco Hatchback se opět stal rodinným vozem roku, Touring Sports znovu bodoval jako nejvýhodnější kombi.