Sobota 7. 12. 2019 se blíží, a právě tento datum mají fanoušci rallysportu spojen s XXV. ročníkem TipCars Pražského Rallysprintu. Každoročně se návštěvníci TipCars Pražského Rallysprintu těší na spoustu zajímavých novinek a ani letos nebudou určitě zklamáni. Už delší dobu je známo, že soutěž se ve svém jubilejním ročníku vrací na klasické rychlostní zkoušky Karlík a Cementárna, kde se závodníci utkají v ranních hodinách.
Není divu, že s ohledem na náročný charakter těchto tratí jezdci už teď nervózně sledují zejména předpověď počasí, vždyť v minulých dobách ranní mrazíky a zdejší kluzké vozovky působily i mnoha hodně známých jménům velké potíže. Po desáté hodině dopolední se svého dočkají i příznivci kroužení na divácky atraktivních tratích kolem Strahova. Dvě tamní okruhové rychlostní zkoušky letos doplní i krátký epilog, kde se budou moci jezdci i trochu ´vyblbnout´ a pozdravit své fanoušky atraktivními smyky, na této zkoušce totiž nebude měřen čas.
Velkou pozornost každoročně budí i složení pražské startovní listiny. V minulém roce se patřičně prosadilo mládí, když soutěž ovládl slovenský šampión Martin Koči, v kategorii 2WD už tehdy zvítězil talentovaný Petr Semerád. A právě na tohoto pilota se letos soustředí ještě větší pozornost, ve svých osmnácti letech totiž dostane k dispozici vůz Škoda Fabia R5 evo s tovární podporou! Není sporu, že bude chtít bojovat o vítězství, vždyť již při své premiéře s tímto vozem před pár týdny dokázal ovládnout jednu ze skvěle obsazených show závěru sezóny. Stejně jako tehdy bude Semerádovým velkým soupeřem i desetinásobný vítěz Pražského Rallysprintu Václav Pech, na startu jubilejního ročníku bude ale i letošní juniorský evropský šampión Filip Mareš. I tento talentovaný pilot bude mít k dispozici špičkový vůz Škoda Fabia R5 evo, a tak o prestižní bitvy nebude 7. 12. jistě nouze.
Kompletní startovní listinu zatím ještě organizátoři maličko tají, neměli by v ní chybět ale ani Roman Odložilík či Vojtěch Štajf, kteří loni do posledních kilometrů bojovali o prvenství, pojede i předloňský vítěz, Slovák Jaroslav Melichárek. S vozy kategorie R5 či WRC se dočkáme i dalších skvělých jezdců, ani letos však určitě nepůjde na trati všem jen o nejlepší časy. Zárukou dobré zábavy by měla být i přislíbená účast historických vozů včetně showmana Jiřího Petráška.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.