V bitvě o Prahu se střetnou i mladé pušky

Rally Hustopeče (CZE)
Rally Hustopeče (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Karel Špaček 26. listopadu 2019 12:10
Sdílej:

Sobota 7. 12. 2019 se blíží, a právě tento datum mají fanoušci rallysportu spojen s XXV. ročníkem TipCars Pražského Rallysprintu. Každoročně se návštěvníci TipCars Pražského Rallysprintu těší na spoustu zajímavých novinek a ani letos nebudou určitě zklamáni. Už delší dobu je známo, že soutěž se ve svém jubilejním ročníku vrací na klasické rychlostní zkoušky Karlík a Cementárna, kde se závodníci utkají v ranních hodinách.

Není divu, že s ohledem na náročný charakter těchto tratí jezdci už teď nervózně sledují zejména předpověď počasí, vždyť v minulých dobách ranní mrazíky a zdejší kluzké vozovky působily i mnoha hodně známých jménům velké potíže. Po desáté hodině dopolední se svého dočkají i příznivci kroužení na divácky atraktivních tratích kolem Strahova. Dvě tamní okruhové rychlostní zkoušky letos doplní i krátký epilog, kde se budou moci jezdci i trochu ´vyblbnout´ a pozdravit své fanoušky atraktivními smyky, na této zkoušce totiž nebude měřen čas.

Velkou pozornost každoročně budí i složení pražské startovní listiny. V minulém roce se patřičně prosadilo mládí, když soutěž ovládl slovenský šampión Martin Koči, v kategorii 2WD už tehdy zvítězil talentovaný Petr Semerád. A právě na tohoto pilota se letos soustředí ještě větší pozornost, ve svých osmnácti letech totiž dostane k dispozici vůz Škoda Fabia R5 evo s tovární podporou! Není sporu, že bude chtít bojovat o vítězství, vždyť již při své premiéře s tímto vozem před pár týdny dokázal ovládnout jednu ze skvěle obsazených show závěru sezóny. Stejně jako tehdy bude Semerádovým velkým soupeřem i desetinásobný vítěz Pražského Rallysprintu Václav Pech, na startu jubilejního ročníku bude ale i letošní juniorský evropský šampión Filip Mareš. I tento talentovaný pilot bude mít k dispozici špičkový vůz Škoda Fabia R5 evo, a tak o prestižní bitvy nebude 7. 12. jistě nouze.

Kompletní startovní listinu zatím ještě organizátoři maličko tají, neměli by v ní chybět ale ani Roman Odložilík či Vojtěch Štajf, kteří loni do posledních kilometrů bojovali o prvenství, pojede i předloňský vítěz, Slovák Jaroslav Melichárek. S vozy kategorie R5 či WRC se dočkáme i dalších skvělých jezdců, ani letos však určitě nepůjde na trati všem jen o nejlepší časy. Zárukou dobré zábavy by měla být i přislíbená účast historických vozů včetně showmana Jiřího Petráška.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.