Sobota 7. 12. 2019 se blíží, a právě tento datum mají fanoušci rallysportu spojen s XXV. ročníkem TipCars Pražského Rallysprintu. Každoročně se návštěvníci TipCars Pražského Rallysprintu těší na spoustu zajímavých novinek a ani letos nebudou určitě zklamáni. Už delší dobu je známo, že soutěž se ve svém jubilejním ročníku vrací na klasické rychlostní zkoušky Karlík a Cementárna, kde se závodníci utkají v ranních hodinách.
Není divu, že s ohledem na náročný charakter těchto tratí jezdci už teď nervózně sledují zejména předpověď počasí, vždyť v minulých dobách ranní mrazíky a zdejší kluzké vozovky působily i mnoha hodně známých jménům velké potíže. Po desáté hodině dopolední se svého dočkají i příznivci kroužení na divácky atraktivních tratích kolem Strahova. Dvě tamní okruhové rychlostní zkoušky letos doplní i krátký epilog, kde se budou moci jezdci i trochu ´vyblbnout´ a pozdravit své fanoušky atraktivními smyky, na této zkoušce totiž nebude měřen čas.
Velkou pozornost každoročně budí i složení pražské startovní listiny. V minulém roce se patřičně prosadilo mládí, když soutěž ovládl slovenský šampión Martin Koči, v kategorii 2WD už tehdy zvítězil talentovaný Petr Semerád. A právě na tohoto pilota se letos soustředí ještě větší pozornost, ve svých osmnácti letech totiž dostane k dispozici vůz Škoda Fabia R5 evo s tovární podporou! Není sporu, že bude chtít bojovat o vítězství, vždyť již při své premiéře s tímto vozem před pár týdny dokázal ovládnout jednu ze skvěle obsazených show závěru sezóny. Stejně jako tehdy bude Semerádovým velkým soupeřem i desetinásobný vítěz Pražského Rallysprintu Václav Pech, na startu jubilejního ročníku bude ale i letošní juniorský evropský šampión Filip Mareš. I tento talentovaný pilot bude mít k dispozici špičkový vůz Škoda Fabia R5 evo, a tak o prestižní bitvy nebude 7. 12. jistě nouze.
Kompletní startovní listinu zatím ještě organizátoři maličko tají, neměli by v ní chybět ale ani Roman Odložilík či Vojtěch Štajf, kteří loni do posledních kilometrů bojovali o prvenství, pojede i předloňský vítěz, Slovák Jaroslav Melichárek. S vozy kategorie R5 či WRC se dočkáme i dalších skvělých jezdců, ani letos však určitě nepůjde na trati všem jen o nejlepší časy. Zárukou dobré zábavy by měla být i přislíbená účast historických vozů včetně showmana Jiřího Petráška.
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?