Sobota 7. 12. 2019 se blíží, a právě tento datum mají fanoušci rallysportu spojen s XXV. ročníkem TipCars Pražského Rallysprintu. Každoročně se návštěvníci TipCars Pražského Rallysprintu těší na spoustu zajímavých novinek a ani letos nebudou určitě zklamáni. Už delší dobu je známo, že soutěž se ve svém jubilejním ročníku vrací na klasické rychlostní zkoušky Karlík a Cementárna, kde se závodníci utkají v ranních hodinách.
Není divu, že s ohledem na náročný charakter těchto tratí jezdci už teď nervózně sledují zejména předpověď počasí, vždyť v minulých dobách ranní mrazíky a zdejší kluzké vozovky působily i mnoha hodně známých jménům velké potíže. Po desáté hodině dopolední se svého dočkají i příznivci kroužení na divácky atraktivních tratích kolem Strahova. Dvě tamní okruhové rychlostní zkoušky letos doplní i krátký epilog, kde se budou moci jezdci i trochu ´vyblbnout´ a pozdravit své fanoušky atraktivními smyky, na této zkoušce totiž nebude měřen čas.
Velkou pozornost každoročně budí i složení pražské startovní listiny. V minulém roce se patřičně prosadilo mládí, když soutěž ovládl slovenský šampión Martin Koči, v kategorii 2WD už tehdy zvítězil talentovaný Petr Semerád. A právě na tohoto pilota se letos soustředí ještě větší pozornost, ve svých osmnácti letech totiž dostane k dispozici vůz Škoda Fabia R5 evo s tovární podporou! Není sporu, že bude chtít bojovat o vítězství, vždyť již při své premiéře s tímto vozem před pár týdny dokázal ovládnout jednu ze skvěle obsazených show závěru sezóny. Stejně jako tehdy bude Semerádovým velkým soupeřem i desetinásobný vítěz Pražského Rallysprintu Václav Pech, na startu jubilejního ročníku bude ale i letošní juniorský evropský šampión Filip Mareš. I tento talentovaný pilot bude mít k dispozici špičkový vůz Škoda Fabia R5 evo, a tak o prestižní bitvy nebude 7. 12. jistě nouze.
Kompletní startovní listinu zatím ještě organizátoři maličko tají, neměli by v ní chybět ale ani Roman Odložilík či Vojtěch Štajf, kteří loni do posledních kilometrů bojovali o prvenství, pojede i předloňský vítěz, Slovák Jaroslav Melichárek. S vozy kategorie R5 či WRC se dočkáme i dalších skvělých jezdců, ani letos však určitě nepůjde na trati všem jen o nejlepší časy. Zárukou dobré zábavy by měla být i přislíbená účast historických vozů včetně showmana Jiřího Petráška.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?