Vítězi Global Assistance Setkání mistrů na autodromu v Sosnové u České Lípy, se stali bratři Semerádové.
Letošní Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy provázelo chladné a doslova dušičkové počasí, i přes které dorazilo na víkendovou akci množství skalních fanoušků kvalitního motorsportu. Setkání mistrů v osmnáctém ročníku ukázalo, že dokáže nabídnout nejen show, ale také boj na ostří nože ve všech disciplínách motorsportu a všech vypsaných třídách. Po oba dva víkendové dny bylo možné sledovat zápolení automobilových mistrů na kluzké trati autodromu, kde se nejednou potvrdilo, že výkon není vše, ale o výsledku rozhoduje zejména umění jezdce.
Do finále kategorie rallyových vozů postoupili bratři Martin a Petr Semerádovi, kteří oba startovali se Škodou Fabia R5. Vítězem se nakonec s těsným rozdílem stal mladší z bratrské dvojice Petr, který měl k dispozici modernější techniku Škoda Fabia R5 EVO. Na stupních vítězů bratry doplnil sedminásobný mistr rally Václav Pech, který si v Sosnové vyzkoušel poprvé nový Volkswagen Polo GTI R5. Vítězství v kategorii rallycrossových speciálů nakonec po dramatickém finále pro sebe vybojoval Aleš Fučík s VW Polo před Marianem Gajdošem ze Slovenska startujícím s Fordem Focus. Třetí příčku obsadil Jiří Bret. Mezi autokrosovými buginami kraloval dvojnásobný mistr Evropy Petr Nikodém před Janem Smržem a Tomášem Gomzjakovem.
Pěknou podívanou připravili divákům také závodníci s historickými soutěžními vozy, kteří předvedli hned několik generací rallyových speciálů. Nejrychlejším závodníkem s historikem byl Jan Černý, který pro tentokrát vyměnil speciál R5 za Ford Sierra Cosworth, a ukázal, že mu nedělá problém krotit vůz jen s pohonem zadních kol. Černý za sebou nechal soutěžáckého matadora Marcela Tučka s Mazdou RX7 a Petra Hustého s Mercedesem 190E. Samostatnou kategorii pro vozy Porsche letos vypsali pořadatelé Setkání mistrů, protože tato okřídlená monstra GT3 s pohonem jen zadních kol a s motory o výkonu přes 400 koní se těžko porovnávají s jakýmkoliv jiným automobilem. Řidiči Porsche to letos na kluzkém povrchu měli v Sosnové obzvláště těžké, přesto dokázali diváky královsky pobavit. Z vítězství v této kategorii se nakonec radoval Petr Nešetřil před Davidem Nešporem a Karlem Mackem. Rallycorossové dvoukolky v Sosnové ovládl Stanislav Šusta startující se Škodou Fabia před Jakubem Bittmanem s Peugeotem 208. Hned na dvě skupiny byly rozděleny závodníci startující s nejrůzněji upravenými historickými čtyřkolkami Audi, kde se v jednom finále radoval Petr Žáček před Lubošem Kuželem a v další kategorii Audi zvítězil Filip Stříbrný před Ladislavem Vyoralem a Hanou Ulip.
Osmnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy byl jedním z posledních motoristických podniků letošní sezony a navnadil diváky na tu nadcházející, která bude jistě neméně zajímavá. Pořadatelé Setkání mistrů závěrem děkují všem účastníkům za předvedené výkony a show, a všem účastnícím se divákům za ukázněné chování a pěknou atmosféru, kterou vytvořili na Autodromu v Sosnové, kde se obvykle odehrávají zejména kurzy bezpečné jízdy.
Kompletní výsledky najdete zde: http://sm.ms-free.net/2019p/
Více informací naleznete na www.autodrom.cz a facebooku autodromu Sosnová.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.