Vítězi Global Assistance Setkání mistrů na autodromu v Sosnové u České Lípy, se stali bratři Semerádové.
Letošní Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy provázelo chladné a doslova dušičkové počasí, i přes které dorazilo na víkendovou akci množství skalních fanoušků kvalitního motorsportu. Setkání mistrů v osmnáctém ročníku ukázalo, že dokáže nabídnout nejen show, ale také boj na ostří nože ve všech disciplínách motorsportu a všech vypsaných třídách. Po oba dva víkendové dny bylo možné sledovat zápolení automobilových mistrů na kluzké trati autodromu, kde se nejednou potvrdilo, že výkon není vše, ale o výsledku rozhoduje zejména umění jezdce.
Do finále kategorie rallyových vozů postoupili bratři Martin a Petr Semerádovi, kteří oba startovali se Škodou Fabia R5. Vítězem se nakonec s těsným rozdílem stal mladší z bratrské dvojice Petr, který měl k dispozici modernější techniku Škoda Fabia R5 EVO. Na stupních vítězů bratry doplnil sedminásobný mistr rally Václav Pech, který si v Sosnové vyzkoušel poprvé nový Volkswagen Polo GTI R5. Vítězství v kategorii rallycrossových speciálů nakonec po dramatickém finále pro sebe vybojoval Aleš Fučík s VW Polo před Marianem Gajdošem ze Slovenska startujícím s Fordem Focus. Třetí příčku obsadil Jiří Bret. Mezi autokrosovými buginami kraloval dvojnásobný mistr Evropy Petr Nikodém před Janem Smržem a Tomášem Gomzjakovem.
Pěknou podívanou připravili divákům také závodníci s historickými soutěžními vozy, kteří předvedli hned několik generací rallyových speciálů. Nejrychlejším závodníkem s historikem byl Jan Černý, který pro tentokrát vyměnil speciál R5 za Ford Sierra Cosworth, a ukázal, že mu nedělá problém krotit vůz jen s pohonem zadních kol. Černý za sebou nechal soutěžáckého matadora Marcela Tučka s Mazdou RX7 a Petra Hustého s Mercedesem 190E. Samostatnou kategorii pro vozy Porsche letos vypsali pořadatelé Setkání mistrů, protože tato okřídlená monstra GT3 s pohonem jen zadních kol a s motory o výkonu přes 400 koní se těžko porovnávají s jakýmkoliv jiným automobilem. Řidiči Porsche to letos na kluzkém povrchu měli v Sosnové obzvláště těžké, přesto dokázali diváky královsky pobavit. Z vítězství v této kategorii se nakonec radoval Petr Nešetřil před Davidem Nešporem a Karlem Mackem. Rallycorossové dvoukolky v Sosnové ovládl Stanislav Šusta startující se Škodou Fabia před Jakubem Bittmanem s Peugeotem 208. Hned na dvě skupiny byly rozděleny závodníci startující s nejrůzněji upravenými historickými čtyřkolkami Audi, kde se v jednom finále radoval Petr Žáček před Lubošem Kuželem a v další kategorii Audi zvítězil Filip Stříbrný před Ladislavem Vyoralem a Hanou Ulip.
Osmnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy byl jedním z posledních motoristických podniků letošní sezony a navnadil diváky na tu nadcházející, která bude jistě neméně zajímavá. Pořadatelé Setkání mistrů závěrem děkují všem účastníkům za předvedené výkony a show, a všem účastnícím se divákům za ukázněné chování a pěknou atmosféru, kterou vytvořili na Autodromu v Sosnové, kde se obvykle odehrávají zejména kurzy bezpečné jízdy.
Kompletní výsledky najdete zde: http://sm.ms-free.net/2019p/
Více informací naleznete na www.autodrom.cz a facebooku autodromu Sosnová.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?