Vítězi Global Assistance Setkání mistrů na autodromu v Sosnové u České Lípy, se stali bratři Semerádové.
Letošní Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy provázelo chladné a doslova dušičkové počasí, i přes které dorazilo na víkendovou akci množství skalních fanoušků kvalitního motorsportu. Setkání mistrů v osmnáctém ročníku ukázalo, že dokáže nabídnout nejen show, ale také boj na ostří nože ve všech disciplínách motorsportu a všech vypsaných třídách. Po oba dva víkendové dny bylo možné sledovat zápolení automobilových mistrů na kluzké trati autodromu, kde se nejednou potvrdilo, že výkon není vše, ale o výsledku rozhoduje zejména umění jezdce.
Do finále kategorie rallyových vozů postoupili bratři Martin a Petr Semerádovi, kteří oba startovali se Škodou Fabia R5. Vítězem se nakonec s těsným rozdílem stal mladší z bratrské dvojice Petr, který měl k dispozici modernější techniku Škoda Fabia R5 EVO. Na stupních vítězů bratry doplnil sedminásobný mistr rally Václav Pech, který si v Sosnové vyzkoušel poprvé nový Volkswagen Polo GTI R5. Vítězství v kategorii rallycrossových speciálů nakonec po dramatickém finále pro sebe vybojoval Aleš Fučík s VW Polo před Marianem Gajdošem ze Slovenska startujícím s Fordem Focus. Třetí příčku obsadil Jiří Bret. Mezi autokrosovými buginami kraloval dvojnásobný mistr Evropy Petr Nikodém před Janem Smržem a Tomášem Gomzjakovem.
Pěknou podívanou připravili divákům také závodníci s historickými soutěžními vozy, kteří předvedli hned několik generací rallyových speciálů. Nejrychlejším závodníkem s historikem byl Jan Černý, který pro tentokrát vyměnil speciál R5 za Ford Sierra Cosworth, a ukázal, že mu nedělá problém krotit vůz jen s pohonem zadních kol. Černý za sebou nechal soutěžáckého matadora Marcela Tučka s Mazdou RX7 a Petra Hustého s Mercedesem 190E. Samostatnou kategorii pro vozy Porsche letos vypsali pořadatelé Setkání mistrů, protože tato okřídlená monstra GT3 s pohonem jen zadních kol a s motory o výkonu přes 400 koní se těžko porovnávají s jakýmkoliv jiným automobilem. Řidiči Porsche to letos na kluzkém povrchu měli v Sosnové obzvláště těžké, přesto dokázali diváky královsky pobavit. Z vítězství v této kategorii se nakonec radoval Petr Nešetřil před Davidem Nešporem a Karlem Mackem. Rallycorossové dvoukolky v Sosnové ovládl Stanislav Šusta startující se Škodou Fabia před Jakubem Bittmanem s Peugeotem 208. Hned na dvě skupiny byly rozděleny závodníci startující s nejrůzněji upravenými historickými čtyřkolkami Audi, kde se v jednom finále radoval Petr Žáček před Lubošem Kuželem a v další kategorii Audi zvítězil Filip Stříbrný před Ladislavem Vyoralem a Hanou Ulip.
Osmnáctý ročník Global Assistance Setkání mistrů na Autodromu v Sosnové u České Lípy byl jedním z posledních motoristických podniků letošní sezony a navnadil diváky na tu nadcházející, která bude jistě neméně zajímavá. Pořadatelé Setkání mistrů závěrem děkují všem účastníkům za předvedené výkony a show, a všem účastnícím se divákům za ukázněné chování a pěknou atmosféru, kterou vytvořili na Autodromu v Sosnové, kde se obvykle odehrávají zejména kurzy bezpečné jízdy.
Kompletní výsledky najdete zde: http://sm.ms-free.net/2019p/
Více informací naleznete na www.autodrom.cz a facebooku autodromu Sosnová.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.