Poslední podnik Rallysprint série se odjel na konci října ve Vsetíně. Na téměř domácím závodě nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který tentokrát postavil na start dva vozy. O titul ve třídě 5 bojovaly závodnice ze Slovenska – Michaela Debnárová a Lucie Laurincová.
Holky usedly do vozu Renault Clio R3. Od pořadatelů dostaly přidělené startovní číslo 67 a vyrazily vstříc posledním kilometrům k zisku titulu ve třídě. „Když jsme se na konci minulé sezony rozhodly přesedlat z enkového Clia do Clia R3 a slovenskou rally scénu vyměnit za českou Rallysprint sérii, asi nikoho nenapadlo, že holky budou nakonec ve Vsetíně bojovat o titul. Všechny okolnosti pro nás byly příznivé. Od počasí přes bezchybně fungující techniku, psychickou podporu našich nejbližších až po povzbuzování fanoušků. Velikou výhodou bylo, že jsme nemusely jet pod tlakem. Nepotřebovaly jsme ve Vsetíně vyhrát, stačilo nám umístit se za posádkou, která ještě měla bodovou šanci náš titul ohrozit. Rychlostky byly krásné a zároveň náročné, ale přesto jsme si Rally Vsetín s Luckou naplno užily a podařilo se nám to, co od nás náš tým očekával. Získali jsme titul ve třídě 5. Tato sezona pro nás byla dokonalá. Těžko se popisují moje pocity radosti. O to víc, když na cílové rampě závěrečného podniku nějaký skalní fanoušek z davu zakřičel: Holky děkujeme za sezonu u nás. Skoro mi ukápla slzička radosti. Také my děkujeme za sezonu u vás. Byly to nové zkušenosti a krásné zážitky nejen na trati, ale i ta divácká atmosféra, kde jsme cítili, jak nám všichni fandí, byla neskutečně krásná. Na závěr mi zůstává prostor poděkovat. Díky patří všem organizátorům, kteří byli vůči nám vstřícní a na každém závodě nám dali pocit, že mají radost z naší účasti. Děkujeme našim soupeřům a ostatním posádkám, které nám po celou dobu pomáhaly radami a informacemi v novém prostředí. Děkujeme fanouškům, byli opravdu skvělí. Díky patří také LRacing teamu. A teď to nejdůležitější, děkuji mé Lucce Laurincové, že jsme spolu sezonu dali „na pána“. Děkuji mému muži za podporu, trpělivost a povzbudivá slova vždy, když jsme to opravdu potřebovaly. V neposlední řade děkujeme Lubovi Minaříkovi a jeho chlapcům z Minařík racing za skvělé technické zázemí a úžasně fungující R3ku. Dali jsme to všichni společně, byla to krásná týmová práce a titul patří nám všem,“ zářila v cíli spokojená Michaela Debnárová. Dámská posádka závod ve Vsetíně zvládla na jedničku a do cíle si přijela pro 2. místo ve třídě 5 a 31. místo v hodnocení RSS.
Druhou posádkou, startující za tým pod vedením Lubomíra Minaříka, byli Pavel Mika se spolujezdcem Radimem Strnadem. Pavel s Radimem usedli do Peugeotu 208 R2. Kluci letos závodili pouze na Kopné a nyní se postavili na start vsetínského sprintu. Poslední díl jednodenních závodů jim vyšel a posádka dojela až do cíle bez komplikací. V absolutní klasifikaci Pavlovi s Radimem patří 27. místo, k tomu kluci brali 10. místo v hodnocení RSS a 7. místo ve třídě 6.
Všechny letošní šampionáty jsou již minulostí. Nyní jsou na programu volné podniky, na kterých slušovický tým nebude chybět, minimálně na podniku „kolem dílny“, což bude Mikuláš Rally přímo ve Slušovicích (30. listopadu). Poté následuje zimní pauza. Přes zimu nebude zahálet ani Minařík racing, který se bude pilně připravovat na novou sezonu.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.