Poslední podnik Rallysprint série se odjel na konci října ve Vsetíně. Na téměř domácím závodě nechyběl ani slušovický tým Minařík racing, který tentokrát postavil na start dva vozy. O titul ve třídě 5 bojovaly závodnice ze Slovenska – Michaela Debnárová a Lucie Laurincová.
Holky usedly do vozu Renault Clio R3. Od pořadatelů dostaly přidělené startovní číslo 67 a vyrazily vstříc posledním kilometrům k zisku titulu ve třídě. „Když jsme se na konci minulé sezony rozhodly přesedlat z enkového Clia do Clia R3 a slovenskou rally scénu vyměnit za českou Rallysprint sérii, asi nikoho nenapadlo, že holky budou nakonec ve Vsetíně bojovat o titul. Všechny okolnosti pro nás byly příznivé. Od počasí přes bezchybně fungující techniku, psychickou podporu našich nejbližších až po povzbuzování fanoušků. Velikou výhodou bylo, že jsme nemusely jet pod tlakem. Nepotřebovaly jsme ve Vsetíně vyhrát, stačilo nám umístit se za posádkou, která ještě měla bodovou šanci náš titul ohrozit. Rychlostky byly krásné a zároveň náročné, ale přesto jsme si Rally Vsetín s Luckou naplno užily a podařilo se nám to, co od nás náš tým očekával. Získali jsme titul ve třídě 5. Tato sezona pro nás byla dokonalá. Těžko se popisují moje pocity radosti. O to víc, když na cílové rampě závěrečného podniku nějaký skalní fanoušek z davu zakřičel: Holky děkujeme za sezonu u nás. Skoro mi ukápla slzička radosti. Také my děkujeme za sezonu u vás. Byly to nové zkušenosti a krásné zážitky nejen na trati, ale i ta divácká atmosféra, kde jsme cítili, jak nám všichni fandí, byla neskutečně krásná. Na závěr mi zůstává prostor poděkovat. Díky patří všem organizátorům, kteří byli vůči nám vstřícní a na každém závodě nám dali pocit, že mají radost z naší účasti. Děkujeme našim soupeřům a ostatním posádkám, které nám po celou dobu pomáhaly radami a informacemi v novém prostředí. Děkujeme fanouškům, byli opravdu skvělí. Díky patří také LRacing teamu. A teď to nejdůležitější, děkuji mé Lucce Laurincové, že jsme spolu sezonu dali „na pána“. Děkuji mému muži za podporu, trpělivost a povzbudivá slova vždy, když jsme to opravdu potřebovaly. V neposlední řade děkujeme Lubovi Minaříkovi a jeho chlapcům z Minařík racing za skvělé technické zázemí a úžasně fungující R3ku. Dali jsme to všichni společně, byla to krásná týmová práce a titul patří nám všem,“ zářila v cíli spokojená Michaela Debnárová. Dámská posádka závod ve Vsetíně zvládla na jedničku a do cíle si přijela pro 2. místo ve třídě 5 a 31. místo v hodnocení RSS.
Druhou posádkou, startující za tým pod vedením Lubomíra Minaříka, byli Pavel Mika se spolujezdcem Radimem Strnadem. Pavel s Radimem usedli do Peugeotu 208 R2. Kluci letos závodili pouze na Kopné a nyní se postavili na start vsetínského sprintu. Poslední díl jednodenních závodů jim vyšel a posádka dojela až do cíle bez komplikací. V absolutní klasifikaci Pavlovi s Radimem patří 27. místo, k tomu kluci brali 10. místo v hodnocení RSS a 7. místo ve třídě 6.
Všechny letošní šampionáty jsou již minulostí. Nyní jsou na programu volné podniky, na kterých slušovický tým nebude chybět, minimálně na podniku „kolem dílny“, což bude Mikuláš Rally přímo ve Slušovicích (30. listopadu). Poté následuje zimní pauza. Přes zimu nebude zahálet ani Minařík racing, který se bude pilně připravovat na novou sezonu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.