Opavská stáj Rentor racing nasadila na prestižní Barum Czech Rally Zlín 2019 dva soutěžní vozy a oba zdárně spatřily cíl náročného závodu. Radim Vavřík s Martinem Ziglerem obsadili celkově 31. příčku, druhou v MČR ve třídě 3 a Marek Vlček s Tomášem Plachý byli v rámci superally klasifikováni jako 56.
Na Barum rally jsme měli možnost posledních pět roků vidět Radima Vavříka s Tomášem Plachý společně. Letos bylo vše jinak, Radim Vavřík (Mitsubishi Lancer Evo IX) našel náhradu v Martinu Ziglerovi, navigátor Tomáš Plachý usedá po celou sezonu vedle Marka Vlčka (Škoda Fabia R5). Jedno zůstalo tentokrát společné, soutěžící Rentor racing.
Na zlínské speciálce začaly oba atraktivní vozy v těsném kontaktu, ale s přibývajícími kilometry a náročností rychlostních zkoušek se začala projevovat zkušenost Radima Vavříka, jenž dokázal sekundovat špičce velmi rychlé produkční kategorie českého mistráku.
Ze čtvrté příčky po městské zkoušce se brzy propracoval mezi první trojici, první etapu zakončil na druhém místě za Martinem Šiklem, ale s cennými skalpy dalších konkurentů. V neděli zlínská dvojice pokračovala ve vysokém tempu, které se promítlo do několika drobných chyb a propadu za Jaroslava Pešla. To však už po havárii nejel Šikl, a tak si Vavřík s Ziglerem i přes další peripetie dojeli do cíle pro druhou příčku hodnocení MČR třídy 3.
„Byla to moje šestá Barumka, první s jiným spolujezdcem. Tomáš letos pravidelně jede s Markem Vlčkem a já našel adekvátní náhradu v Martinu Ziglerovi. Chválím ho za obrovské zapálení, snahu a touhu se zdokonalovat, za což jsem moc rád. Pátek a sobota proběhly z naší strany v pohodě. Opravdu se jelo rychle a pokud chcete domácí produkční špičce konkurovat, je potřeba jít hodně do „materiálu“. Neděli jsem si pak zkomplikoval vlastními chybami, dvěma výlety mimo trať. Po prvním na Pinduli jsme jeli zbytek sekce bez diferenciálu a s poškozenou zadní částí auta. Naštěstí mechanici stáje K.I.T. racing, který auto servisoval, odvedli profesionální výkon a stihli dát auto zase zpět do perfektní kondice. Za to jsem se jim odvděčil výletem do příkopu hned v další RZ Maják… I proto jsme závěr soutěže dojížděli bez turba, naštěstí to už na konečný výsledek nemělo vliv. Jednatřicáté místo celkově a druhé ve třídě 3 vnímám jako úspěch, fakt, že jsme v neděli téměř jedinou zkoušku neabsolvovali normálně, už jako takový úspěch moc neberu. Moc díky všem, co nám drželi palce a všemožně pomohli k tomuto výsledku,“ okomentoval domácí start dva dny před svými 42. narozeninami Radim Vavřík.
Marek Vlček byl v naprosto opačné situaci. S vozem Škoda Fabia R5 vyrazil v pátek do své první Barumky, zkušenosti mu tak předával Tomáš Plachý, jenž stanul na startu své domácí soutěže už po osmnácté. Během soutěže se posádka pohybovala v polovině startovního pole. Postupné zrychlování však skončilo výletem z trati v noční RZ8 Halenkovice, což odneslo poškozené pravé zadní kolo Škody Fabie R5. Vůz však dokázali mechanici stáje Kresta Racing uvést v noci do provozuschopného stavu a posádka se vydala sbírat další potřebné kilometry.
„Barumka potvrdila svou neskutečnou náročnost a chybějící soutěžácké zkušenosti. S podobným charakterem zkoušek jsem se pořádně nesetkal, navíc jsem s Fabií R5 jel vlastně poprvé v závodním tempu na suchu. Opravdu jsem po seznamovacích jízdách téměř nevěděl, co nás kde čeká. O to více jsem se musel soustředit na rozpis, ale přece jen v pasážích mezi stromy a na vytahaném blátě jsem neměl odpovídající sebevědomí a tím i správnou rychlost. Mrzí mě chybička na Žlutavě, po které jsme putovali do superally. Naštěstí díky mechanikům Kresta racingu jsme pokračovali a mohl na vlastní kůži zažít další kultovní úseky Kašava, Maják a hlavně Pindula. Nakonec se nám podařilo nedělní vložky zdárně absolvovat a podívat se až na cílovou rampu na zlínském náměstí, kde nás čekali naši fanoušci,“ uvedl ke zlínskému víkendu Marek Vlček.
Další plány stáje Rentor racing jsou vzhledem ke zrušení Rally Jeseníky a Rally Příbram hodně otevřené, lze předpokládat, že se obě posádky opět společně objeví na startu Rally Vsetín.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).