Rentor racing na Barumce v cíli s dvěma vozy

Barum Czech Rally Zlín (CZE)
Barum Czech Rally Zlín (CZE), foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Tomáš Plachý 21. srpna 2019 20:32
Sdílej:

Opavská stáj Rentor racing nasadila na prestižní Barum Czech Rally Zlín 2019 dva soutěžní vozy a oba zdárně spatřily cíl náročného závodu. Radim Vavřík s Martinem Ziglerem obsadili celkově 31. příčku, druhou v MČR ve třídě 3 a Marek Vlček s Tomášem Plachý byli v rámci superally klasifikováni jako 56.

Na Barum rally jsme měli možnost posledních pět roků vidět Radima Vavříka s Tomášem Plachý společně. Letos bylo vše jinak, Radim Vavřík (Mitsubishi Lancer Evo IX) našel náhradu v Martinu Ziglerovi, navigátor Tomáš Plachý usedá po celou sezonu vedle Marka Vlčka (Škoda Fabia R5). Jedno zůstalo tentokrát společné, soutěžící Rentor racing.

Na zlínské speciálce začaly oba atraktivní vozy v těsném kontaktu, ale s přibývajícími kilometry a náročností rychlostních zkoušek se začala projevovat zkušenost Radima Vavříka, jenž dokázal sekundovat špičce velmi rychlé produkční kategorie českého mistráku.

Ze čtvrté příčky po městské zkoušce se brzy propracoval mezi první trojici, první etapu zakončil na druhém místě za Martinem Šiklem, ale s cennými skalpy dalších konkurentů. V neděli zlínská dvojice pokračovala ve vysokém tempu, které se promítlo do několika drobných chyb a propadu za Jaroslava Pešla. To však už po havárii nejel Šikl, a tak si Vavřík s Ziglerem i přes další peripetie dojeli do cíle pro druhou příčku hodnocení MČR třídy 3.

„Byla to moje šestá Barumka, první s jiným spolujezdcem. Tomáš letos pravidelně jede s Markem Vlčkem a já našel adekvátní náhradu v Martinu Ziglerovi. Chválím ho za obrovské zapálení, snahu a touhu se zdokonalovat, za což jsem moc rád. Pátek a sobota proběhly z naší strany v pohodě. Opravdu se jelo rychle a pokud chcete domácí produkční špičce konkurovat, je potřeba jít hodně do „materiálu“. Neděli jsem si pak zkomplikoval vlastními chybami, dvěma výlety mimo trať. Po prvním na Pinduli jsme jeli zbytek sekce bez diferenciálu a s poškozenou zadní částí auta. Naštěstí mechanici stáje K.I.T. racing, který auto servisoval, odvedli profesionální výkon a stihli dát auto zase zpět do perfektní kondice. Za to jsem se jim odvděčil výletem do příkopu hned v další RZ Maják…  I proto jsme závěr soutěže dojížděli bez turba, naštěstí to už na konečný výsledek nemělo vliv. Jednatřicáté místo celkově a druhé ve třídě 3 vnímám jako úspěch, fakt, že jsme v neděli téměř jedinou zkoušku neabsolvovali normálně, už jako takový úspěch moc neberu. Moc díky všem, co nám drželi palce a všemožně pomohli k tomuto výsledku,“ okomentoval domácí start dva dny před svými 42. narozeninami Radim Vavřík.

Marek Vlček byl v naprosto opačné situaci. S vozem Škoda Fabia R5 vyrazil v pátek do své první Barumky, zkušenosti mu tak předával Tomáš Plachý, jenž stanul na startu své domácí soutěže už po osmnácté. Během soutěže se posádka pohybovala v polovině startovního pole. Postupné zrychlování však skončilo výletem z trati v noční RZ8 Halenkovice, což odneslo poškozené pravé zadní kolo Škody Fabie R5. Vůz však dokázali mechanici stáje Kresta Racing uvést v noci do provozuschopného stavu a posádka se vydala sbírat další potřebné kilometry.

„Barumka potvrdila svou neskutečnou náročnost a chybějící soutěžácké zkušenosti. S podobným charakterem zkoušek jsem se pořádně nesetkal, navíc jsem s Fabií R5 jel vlastně poprvé v závodním tempu na suchu. Opravdu jsem po seznamovacích jízdách téměř nevěděl, co nás kde čeká. O to více jsem se musel soustředit na rozpis, ale přece jen v pasážích mezi stromy a na vytahaném blátě jsem neměl odpovídající sebevědomí a tím i správnou rychlost. Mrzí mě chybička na Žlutavě, po které jsme putovali do superally. Naštěstí díky mechanikům Kresta racingu jsme pokračovali a mohl na vlastní kůži zažít další kultovní úseky Kašava, Maják a hlavně Pindula. Nakonec se nám podařilo nedělní vložky zdárně absolvovat a podívat se až na cílovou rampu na zlínském náměstí, kde nás čekali naši fanoušci,“ uvedl ke zlínskému víkendu Marek Vlček.

Další plány stáje Rentor racing jsou vzhledem ke zrušení Rally Jeseníky a Rally Příbram hodně otevřené, lze předpokládat, že se obě posádky opět společně objeví na startu Rally Vsetín.

Stalo se
Trh s elektromobily
Škoda Elroq

Elektromobily: Škodu doma v Česku poráží v prodejích Tesla

Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení. 

Trh s elektromobily
Výroba Škody Elroq.

Elektromobily: Jak přesvědčit lidi, aby je kupovali víc?

Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.

Novinky ze světa EV
Škoda Superb (2025)

Škoda Superb dostane nový hybrid. Slibuje čistě elektrický dojezd až 120 kilometrů

Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.

Novinky
Mercedes-Benz třídy E

Best Performer 2024: Mercedes-Benz třídy E získal ocenění Euro NCAP za nejbezpečnější testovaný vůz

Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.