Letošní Barum Rallye patřila pro posádky k těm hodně náročným a těžkým soutěžím. A to hlavně výběrem některých velmi obtížných rychlostních zkoušek.
Barumka začala ve vysokém tempu, posádky spolu bojovaly o desetiny sekundy napříč celou startovní listinou k radosti obrovskému množství fanoušků, kteří se měli na co dívat. Pro posádku EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem byla konkurence na špičce absolutního pořadí ve vysokém počtu a na velké jezdecké úrovni. „Jelo se opravdu rychle a množství odstoupených posádek to jen dokazovalo. My cítili, že jedem na hranici našich možností i našeho Fordu a měli z jízdy dobrý pocit. A to i přesto, že jsem před cílem čtvrté rychlostky zavadil pravým zadním kolem o obrubník a ohnul rameno. Naštěstí jsme to s Petrem zvládli za cílem opravit a další zkoušku mohli jet zase v plném tempu,“ popisuje Pech. Ten měl s Petrem Uhlem Barumku rozjetou velice dobře. Do osudné 11 RZ se posádka EuroOil-invelt teamu držela v silné mezinárodní konkurenci ve skupince bojující o druhou příčku. „I přes veškerou snahu teamu při přípravě auta, kdy většina exponovaných dílů byla vyměněna za nové, nám praskla levá přední poloosa. Rychlostky byly hodně rozbité a možná někde při brždění dostala větší ránu, než snese, protože jinak měla vydržet ještě minimálně 700 ostrých km. Nemělo cenu dál pokračovat jen s pohonem zadních kol, do servisu bylo daleko a škody na voze a ztráta by byla nedostižná,“ vysvětluje důvod odstoupení Pech.
Přesto se jim podařilo posunout se v celkovém hodnocení šampionátu na třetí místo absolutní klasifikace. Díky dokončené první etapě a zisku 15-ti bodů přeskočili posádku Černý - Černohorský, kteří museli odstoupit pro technickou závadu již v první etapě. Byla to Barumka, na kterou se bude dlouho vzpomínat v dobrém i špatném.
Pecha s Uhlem čeká v letošním roce ještě Setkání mistrů v Sosnové a tradiční Pražský Rallysprint, kde si budou chtít vyzkoušet možnou novou techniku pro příští rok.
www.VaclavPech.cz
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?