Letošní Barum Rallye patřila pro posádky k těm hodně náročným a těžkým soutěžím. A to hlavně výběrem některých velmi obtížných rychlostních zkoušek.
Barumka začala ve vysokém tempu, posádky spolu bojovaly o desetiny sekundy napříč celou startovní listinou k radosti obrovskému množství fanoušků, kteří se měli na co dívat. Pro posádku EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem byla konkurence na špičce absolutního pořadí ve vysokém počtu a na velké jezdecké úrovni. „Jelo se opravdu rychle a množství odstoupených posádek to jen dokazovalo. My cítili, že jedem na hranici našich možností i našeho Fordu a měli z jízdy dobrý pocit. A to i přesto, že jsem před cílem čtvrté rychlostky zavadil pravým zadním kolem o obrubník a ohnul rameno. Naštěstí jsme to s Petrem zvládli za cílem opravit a další zkoušku mohli jet zase v plném tempu,“ popisuje Pech. Ten měl s Petrem Uhlem Barumku rozjetou velice dobře. Do osudné 11 RZ se posádka EuroOil-invelt teamu držela v silné mezinárodní konkurenci ve skupince bojující o druhou příčku. „I přes veškerou snahu teamu při přípravě auta, kdy většina exponovaných dílů byla vyměněna za nové, nám praskla levá přední poloosa. Rychlostky byly hodně rozbité a možná někde při brždění dostala větší ránu, než snese, protože jinak měla vydržet ještě minimálně 700 ostrých km. Nemělo cenu dál pokračovat jen s pohonem zadních kol, do servisu bylo daleko a škody na voze a ztráta by byla nedostižná,“ vysvětluje důvod odstoupení Pech.
Přesto se jim podařilo posunout se v celkovém hodnocení šampionátu na třetí místo absolutní klasifikace. Díky dokončené první etapě a zisku 15-ti bodů přeskočili posádku Černý - Černohorský, kteří museli odstoupit pro technickou závadu již v první etapě. Byla to Barumka, na kterou se bude dlouho vzpomínat v dobrém i špatném.
Pecha s Uhlem čeká v letošním roce ještě Setkání mistrů v Sosnové a tradiční Pražský Rallysprint, kde si budou chtít vyzkoušet možnou novou techniku pro příští rok.
www.VaclavPech.cz
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.