Letošní Barum Rallye patřila pro posádky k těm hodně náročným a těžkým soutěžím. A to hlavně výběrem některých velmi obtížných rychlostních zkoušek.
Barumka začala ve vysokém tempu, posádky spolu bojovaly o desetiny sekundy napříč celou startovní listinou k radosti obrovskému množství fanoušků, kteří se měli na co dívat. Pro posádku EuroOil-invelt teamu Pecha s Uhlem byla konkurence na špičce absolutního pořadí ve vysokém počtu a na velké jezdecké úrovni. „Jelo se opravdu rychle a množství odstoupených posádek to jen dokazovalo. My cítili, že jedem na hranici našich možností i našeho Fordu a měli z jízdy dobrý pocit. A to i přesto, že jsem před cílem čtvrté rychlostky zavadil pravým zadním kolem o obrubník a ohnul rameno. Naštěstí jsme to s Petrem zvládli za cílem opravit a další zkoušku mohli jet zase v plném tempu,“ popisuje Pech. Ten měl s Petrem Uhlem Barumku rozjetou velice dobře. Do osudné 11 RZ se posádka EuroOil-invelt teamu držela v silné mezinárodní konkurenci ve skupince bojující o druhou příčku. „I přes veškerou snahu teamu při přípravě auta, kdy většina exponovaných dílů byla vyměněna za nové, nám praskla levá přední poloosa. Rychlostky byly hodně rozbité a možná někde při brždění dostala větší ránu, než snese, protože jinak měla vydržet ještě minimálně 700 ostrých km. Nemělo cenu dál pokračovat jen s pohonem zadních kol, do servisu bylo daleko a škody na voze a ztráta by byla nedostižná,“ vysvětluje důvod odstoupení Pech.
Přesto se jim podařilo posunout se v celkovém hodnocení šampionátu na třetí místo absolutní klasifikace. Díky dokončené první etapě a zisku 15-ti bodů přeskočili posádku Černý - Černohorský, kteří museli odstoupit pro technickou závadu již v první etapě. Byla to Barumka, na kterou se bude dlouho vzpomínat v dobrém i špatném.
Pecha s Uhlem čeká v letošním roce ještě Setkání mistrů v Sosnové a tradiční Pražský Rallysprint, kde si budou chtít vyzkoušet možnou novou techniku pro příští rok.
www.VaclavPech.cz
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.