Letošní devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín 2019 se jako každý rok pyšnil velkým zájmem sdělovacích prostředků. Zejména boj o titul v několika kategoriích mistrovství Evropy přitahoval pracovníky médií. V letošním roce se pořadatelé rozhodli z důvodu bezpečnosti trochu snížit počet akreditovaných. V tiskovém středisku v prostorách Univerzity Tomáše Bati ve Zlíně se akreditovalo celkem 275 pracovníků sdělovacích prostředků z celkem 17 států.
Akreditovaní novináři byli z následujících zemí: Česká republika, Polsko, Slovensko, Rakousko, Německo, Velká Británie a Severní Irsko, Francie, Belgie, Itálie, Španělsko, Portugalsko, Maďarsko, Spojené státy, Chorvatsko, Rusko, Bulharsko a Japonsko.
Druhy médií / Počet akreditacíTISK 68FOTO 111TV/VIDEO 87RADIO 9
Nejvýznamnější akreditovaná média:
TISKČeská tisková kancelář – ČTK, MF Dnes, Svět motorů, Magazín Rally, Autosport, Motorsport revue (CZE), Magazyn Rajdowy WRC, Škoda Polska (POL), Škoda Auto Deutschland (DEU) atd
FOTOČeská tisková kancelář – ČTK, MF Dnes, Zlínský deník, Autosport, eWRC.cz, rally-mania.cz, Magazín Rally, ZLIN PRESS (CZE), Magazyn rajdowy WRC (POL), Škoda weekender (GBR), Autósport és Formula magazine, rallysport.hu (HUN), Czech centre NY (USA), Rallye Magazine (DEU), WRCantabria (ESP), atd.
TV/VIDEOEurosport Events (FRA), Česká televize, Mediasport (CZE) atd.
RADIORally Radio (GBR), Český rozhlas – Radiožurnál, Radio Zlín, Rock Max (CZE) atd.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.