Kopecký králem barumky, slaví osmý triumf!

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 18. srpna 2019 17:54
Sdílej:

Český jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vyhrál popáté za sebou Barum Czech Rally Zlín. Celkově si v prestižním podniku zařazeném do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a Autoklub Mistrovství České republiky v rally připsal již osmé vítězství. Druhé místo obsadil se ztrátou 1:31,5 minuty další domácí zástupce Filip Mareš (Škoda Fabia R5) z týmu ACCR Czech Rally Team, který po velmi dramatickém souboji předčil Brita Chrise Ingrama (Škoda Fabia R5 – Toksport WRT). Mareš porazil Ingrama o pouhé tři desetiny vteřiny a slaví evropský titul v šampionátu ERC1 Junior!

Kopecký, jehož spolujezdcem byl Pavel Dresler, vstupoval do nedělní druhé etapy 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín z vedoucí pozice. Během všech šesti rychlostních zkoušek si před svými pronásledovateli udržoval dostatečný náskok, na Majáku a Kašavě byl při třináctém, respektive při patnáctém testu vůbec nejrychlejší. Výrazně mu pomohly také problémy, které už v sobotu v závěru první etapy postihly jeho největšího soupeře a úřadujícího mistra Evropy Alexeje Lukjaňuka (Citroën C3 R5). Rodákovi z ruské metropole Moskvy nepomohly ani triumfy v polovině závěrečných erzet. Další z favoritů Rus Nikolaj Grjazin (Škoda Fabia R5) jedoucí s lotyšskou licencí doplatil na havárii v průběhu jedenácté rychlostní zkoušky Pindula.

Tuhou a napínavou bitvu viděly desetitisíce nadšených diváků o druhou pozici. Po dvanácté rychlostní zkoušce ji držel Brit Chris Ingram, bylo však jasné, že se o ni bude přetahovat s českým reprezentantem Filipem Marešem. Ten jezdce ze Spojeného království po třinácté erzetě předskočil. Po absolvování trati na Pindule si oba protivníci místa znovu prohodili, Mareš v té chvíli na Ingrama a jeho spolujezdce Rosse Whittocka ztrácel šest desetin vteřiny. Definitivní rozhodnutí přinesl závěrečný úsek na Kašavě. Filip Mareš tu byl rychlejší a v konečném součtu Ingrama porazil rozdílem tří desetin vteřin. Na vítězného Kopeckého ztratil pilot navigovaný Janem Hlouškem 1:31,5 minuty. Ztráta Ingrama na první příčku se rovnala 1:31,8 minuty.

Obsazení od čtvrté do sedmé pozice zůstalo v závěrečné části zlínské rally nezměněno. Těsně pod stupni vítězů skončili Tomáš Kostka s Ladislavem Kučerou (Škoda Fabia R5 Evo), za nimi dojela německo-rakouské dvojice Marijan Griebel, Pirmin Winklhofer (Škoda Fabia R5), konečné šesté místo připadlo Rakušanům Simonu Wagnerovi a Geraldu Winterovi (Škoda Fabia R5 Evo), jako sedmí dosáhli cíle domácí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát (Škoda Fabia R5). Osmí skončili Tomáš Pospíšilík s Jiřím Hovorkou, devátí Patrik Rujbr s Jaromírem Švecem (oba týmy Škoda Fabia R5) a TOP 10 uzavřeli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským (Hyundai i20 R5).

Konečné pořadí po 15. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 2:05:17,4 hod2. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:31,5 min3. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:31,8 min4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:51,1 min5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:49,7 min6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 3:07,9 min7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:15,4 min8. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:38,5 min9. Rujbr, Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:50,0 min10. Bisaha, Těšínský (CZE, Hyundai i20 R5) + 6:30,7 min

Vyhrané RZKopecký – 6, Lukjaňuk – 5, Grjazin – 3, Ingram – 1

Stalo se
Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.

Novinky
BMW Speedtop

BMW Speedtop (2025) bere dech. Toto krásné kombi půjde skutečně do výroby

BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.