Kopecký králem barumky, slaví osmý triumf!

Kopecký, Jan
Kopecký, Jan, foto: Jan Dušek, RallyZone.cz
Roman Ordelt 18. srpna 2019 17:54
Sdílej:

Český jezdec Jan Kopecký (Škoda Fabia R5 Evo) z továrního týmu Škoda Motorsport vyhrál popáté za sebou Barum Czech Rally Zlín. Celkově si v prestižním podniku zařazeném do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a Autoklub Mistrovství České republiky v rally připsal již osmé vítězství. Druhé místo obsadil se ztrátou 1:31,5 minuty další domácí zástupce Filip Mareš (Škoda Fabia R5) z týmu ACCR Czech Rally Team, který po velmi dramatickém souboji předčil Brita Chrise Ingrama (Škoda Fabia R5 – Toksport WRT). Mareš porazil Ingrama o pouhé tři desetiny vteřiny a slaví evropský titul v šampionátu ERC1 Junior!

Kopecký, jehož spolujezdcem byl Pavel Dresler, vstupoval do nedělní druhé etapy 49. ročníku Barum Czech Rally Zlín z vedoucí pozice. Během všech šesti rychlostních zkoušek si před svými pronásledovateli udržoval dostatečný náskok, na Majáku a Kašavě byl při třináctém, respektive při patnáctém testu vůbec nejrychlejší. Výrazně mu pomohly také problémy, které už v sobotu v závěru první etapy postihly jeho největšího soupeře a úřadujícího mistra Evropy Alexeje Lukjaňuka (Citroën C3 R5). Rodákovi z ruské metropole Moskvy nepomohly ani triumfy v polovině závěrečných erzet. Další z favoritů Rus Nikolaj Grjazin (Škoda Fabia R5) jedoucí s lotyšskou licencí doplatil na havárii v průběhu jedenácté rychlostní zkoušky Pindula.

Tuhou a napínavou bitvu viděly desetitisíce nadšených diváků o druhou pozici. Po dvanácté rychlostní zkoušce ji držel Brit Chris Ingram, bylo však jasné, že se o ni bude přetahovat s českým reprezentantem Filipem Marešem. Ten jezdce ze Spojeného království po třinácté erzetě předskočil. Po absolvování trati na Pindule si oba protivníci místa znovu prohodili, Mareš v té chvíli na Ingrama a jeho spolujezdce Rosse Whittocka ztrácel šest desetin vteřiny. Definitivní rozhodnutí přinesl závěrečný úsek na Kašavě. Filip Mareš tu byl rychlejší a v konečném součtu Ingrama porazil rozdílem tří desetin vteřin. Na vítězného Kopeckého ztratil pilot navigovaný Janem Hlouškem 1:31,5 minuty. Ztráta Ingrama na první příčku se rovnala 1:31,8 minuty.

Obsazení od čtvrté do sedmé pozice zůstalo v závěrečné části zlínské rally nezměněno. Těsně pod stupni vítězů skončili Tomáš Kostka s Ladislavem Kučerou (Škoda Fabia R5 Evo), za nimi dojela německo-rakouské dvojice Marijan Griebel, Pirmin Winklhofer (Škoda Fabia R5), konečné šesté místo připadlo Rakušanům Simonu Wagnerovi a Geraldu Winterovi (Škoda Fabia R5 Evo), jako sedmí dosáhli cíle domácí Jaromír Tarabus a Daniel Trunkát (Škoda Fabia R5). Osmí skončili Tomáš Pospíšilík s Jiřím Hovorkou, devátí Patrik Rujbr s Jaromírem Švecem (oba týmy Škoda Fabia R5) a TOP 10 uzavřeli Ondřej Bisaha s Petrem Těšínským (Hyundai i20 R5).

Konečné pořadí po 15. rychlostní zkoušce:

1. Kopecký, Dresler (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) 2:05:17,4 hod2. Mareš, Hloušek (CZE, Škoda Fabia R5) + 1:31,5 min3. Ingram, Whittock (GBR, Škoda Fabia R5) + 1:31,8 min4. Kostka, Kučera (CZE, Škoda Fabia R5 Evo) + 1:51,1 min5. Griebel, Winklhofer (DEU/AUT, Škoda Fabia R5) + 2:49,7 min6. Wagner, Winter (AUT, Škoda Fabia R5 Evo) + 3:07,9 min7. Tarabus, Trunkát (CZE, Škoda Fabia R5) + 3:15,4 min8. Pospíšilík, Hovorka (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:38,5 min9. Rujbr, Švec (CZE, Škoda Fabia R5) + 5:50,0 min10. Bisaha, Těšínský (CZE, Hyundai i20 R5) + 6:30,7 min

Vyhrané RZKopecký – 6, Lukjaňuk – 5, Grjazin – 3, Ingram – 1

Stalo se
Novinky
Zřejmě nejde o aprílový žert: Yugo má být znovu postaveno pod srbsko-německým vedením. Autorem návrhu je srbský designér Darko Marčeta. Počáteční návrhy ukazují vůz s klasickými prvky Yugo v moderním stylu.

Legenda se vrací: Yugo chystá velký comeback?

V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.

Novinky ze světa EV
BMW Vision Driving Experience (VDX)

BMW VDX: Elektrická bestie s více než 1 000 koňmi se už testuje? +VIDEO

BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.

Novinky ze světa EV
Kia EV4 (2025)

První FOTO nové Kia EV4: Plně elektrické EV přichází jako sedan a kombi

Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).

Novinky ze světa EV
Vytuněná Tesla model Y od CarLab

Tesla model Y Juniper v dravé úpravě. Asi nejhezčí verze vůbec

Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?