Zatěžkávací zkoušku zažil během úterního odpoledne sekretariát Barum Czech Rally Zlín pod vedením dlouholeté vedoucí Marty Regnerové. Do elitní soutěže zařazené do seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC) a závěrečného podniku Autoklub Mistrovství České republiky v rally 2019 (MCR) se ohlásilo pořadatelům do středečního večera celkem 127 posádek z 23 států. Řada předních posádek se objevila již na úterní večerní autogramiádě v prostorách Obchodního a zábavního centra Zlaté jablko ve Zlíně, kam přišla pro podpisy více než tisícovka fanoušků rallysportu. K největším favoritům letošní devětačtyřicáté barumky patří sedminásobný vítěz zlínské rally, obhájce loňského prvenství Jan Kopecký z České republiky (Škoda Fabia R5 Evo) a úřadující evropský šampion, lídr mistrovství Evropy Alexej Lukjaňuk z Ruska (Citroën C3 R5).
Zlínským pořadatelům se omluvilo celkem deset posádek. Z předních favoritů přijeli do České republiky všichni, mrzí jen neúčast exotické kuvajtsko-katarské posádky Mshari Althefiri, Nasser Al-Kuwari v rámci kategorie ERC2 s vozem Mitsubishi Lancer EVO X. „Dalo nám hodně práce sehnat jejich vlajky. Nakonec se nám tato dvojice omluvila. Věříme, že příští rok do Zlína dorazí,“ pověděla Marta Regnerová. Jako první se prezentovala česko-německá posádka Jiří Kašpar, Thomas Windisch, která pojede v rámci vypsané klasifikace Poháru pořadatele na voze Škoda 130 LR. „Největší nápor jsme měli po šestnácté hodině, kdy skončily oficiální testovací zkoušky. Zajímavostí bylo, že na první posádku jsme čekali více než půlhodinu,“ upřesnila Regnerová. Do úterního večera absolvovalo výdej itineráře GPS jednotek pro seznamovací jízdy celkem 122 posádek. Posledních pět opozdilců dorazilo během středečního dopoledne, počet prezentovaných posádek se zastavil na konečném čísle 127. Fanoušky rallysportu potěší skutečnost, že se objeví na startu vysoký počet 34 vozů kategorie R5.
Posádky zahájily ve středu dopoledne seznamovací jízdy na tratích rychlostních zkoušek. Jako první přišly na řadu erzety nedělní etapy (RZ Maják, Pindula, Kašava a kvalifikační erzeta – shakedown Komárov), ve čtvrtek jsou na programu úseky úvodní sobotní etapy (Březová, Semetín, Halenkovice, Kostelany) a na závěr kolem půlnoci v uzavřeném centru Zlína divácká Super rychlostní zkouška. Devětačtyřicátý ročník Barum Czech Rally Zlín startuje v pátek 16. srpna v 16 hodin na náměstí před zlínskou radnicí, třídenní rally končí na cílové rampě na stejném místě v neděli 18. srpna krátce před sedmnáctou hodinou. Letošní ročník barumky měří celkem 755,52 km a obsahuje 15 rychlostních zkoušek na osmi úsecích v celkové délce 219,63 km. Předehrou k samotné rally bude kvalifikační erzeta, respektive shakedown v délce 4,40 km na úseku Pohořelice - Komárov, který bude na programu v pátek dopoledne.
V seznamu přihlášených došlo k několika změnám a upřesněním na místě spolujezdců, ale i jezdce. U startovního čísla 63 je změna pilota, místo Tomáše Růžičky se posadí za volant vozu Hyundai i20 R5 Vladimír Hanuš ze Slovenska. Francouz Jean-Baptiste Franceschi mění spolujezdce, místo Jacquese-Juliena Renucciho přijel do Zlína Benoit Manzo.
V rámci českého šampionátu se posadí vedle Adama Fabriky na místě původně přihlášeného Martina Fabiána nově Jindřich Horáček. Miroslava Čabaje bude navigovat Patrik Janeček, s Filipem Ocelkou pojede Karel Voltner, Martina Minaříka bude navigovat Zuzana Plšková, vedle Michala Cillera se posadí Jakub Navrátil a s Martinem Čagánkem pojede Lukáš Sedláček.
Pořadatelům se omluvily následující posádky:
33 Mshari Althefiri, Nasser Al-Kuwari (KWT/QAT, Mitsubishi Lancer EVO X, Mshari Althefiri)
34 Mátyás Nagy, Tamás Nagy (HUN, Mitsubishi Lancer EVO X, Horváth Rally ASE)
39 Pedro Antunes, Paulo Lopes (PRT, Peugeot 208 R2, FPAK Portugal Team ERC)
50 Grigor Grigorov, Janaki Janakijev (BGR, Peugeot 208 R2, Grigor Grigorov)
57 Catie Munningsová, Veronica Enganová (GBR/NOR, Peugeot 208 R2, Peugeot Rally Academy)
66 Mattia Vita, Massimiliano Bosi (ITA, Peugeot 208 R2, Mattia Vita)
121 Michal Kravec, Petra Reitmajerová (CZE, Renault Clio R3, Automotoklub Pačejov v AČR)
123 David Suchařípa, Martina Picková (CZE, Mitsubishi Lancer EVO IX, JT Rally Team)
125 Aleš Pilčík, Zuzana Plšková (CZE, Honda CIvic VTi, Aleš Pilčík)
130 Pavel Šivic, Jaroslav Blažek (CZE, Škoda Fabia, Pavel Šivic)
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.