Do startu 49. Barum Czech Rally Zlín zbývají tři dny, ale diváci mohou zbystřit už nyní, protože na ně čekají první atrakce. Napilno mají i soutěžní posádky, které se již sjíždějí do centra soutěže.
Úterý pro ně bude hlavně o administrativě, v sekretariátu rally ve Zlíně na ně čeká prezentace, během které si vyzvednou itineráře a další materiály a vybavení potřebné k účasti v rally. V 19 hodin se pak vybrané soutěžní dvojice sejdou v obchodním centru Zlaté jablko ve Zlíně, kde bude pro veřejnost připravená oficiální autogramiáda Barum Czech Rally Zlín. Zájemci budou moci získat podpisy nebo se vyfotografovat s dvacítkou předních a zajímavých posádek. V hlavním atriu OZC Zlaté jablko navíc bude až do skončení rally umístěn oficiální prodejní stánek Barum Czech Rally Zlín, kde jsou k dostání visačky, oficiální tištěný program, plakáty a další propagační předměty z kolekce BCRZ. Až do neděle tam navíc budou k vidění dva závodní speciály Škoda a Ford specifikace R5.
Ve středu se závodní posádky hned zrána rozjedou po kraji, budou před sebou mít první den seznamovacích jízd. Na programu mají obhlídku rychlostních zkoušek, které se při rally naostro pojedou v neděli. Ani fanoušci ale nepřijdou zkrátka, v šest hodin večer je totiž připravená další autogramiáda. Ta se tentokrát uskuteční v autosalonu Škoda Plus, který se nachází v areálu Samohýl Motor ve Zlíně-Loukách. Fanouškům bude od 18:00 k dispozici šestice předních posádek závodících se speciály Škoda.
Ve čtvrtek se už program pro všechny účastníky začne pořádně zahušťovat. Posádky budou od rána projíždět rychlostní zkoušky plánované na sobotu, tentokrát se k nim připojí i účastníci Star Rally Historic. Napilno budou mít i mechanici, kteří v odpoledních hodinách absolvují se závodními vozy technickou přejímku. Ta se odehraje ve zkušebně v servisním areálu Continental Barum, je veřejně přístupná, ke vstupu je ovšem potřeba visačka či jednorázová vstupenka. Čtvrteční program ale nekončí ani večer, od 18 hodin bude ve Zlatém jablku připravena další autogramiáda, tentokrát s vybranými posádkami Star Rally Historic. Po jedenácté hodině večer se pak poprvé uzavře trať městského okruhu ve Zlíně a jejím průjezdem posádky uzavřou seznamování s tratí letošního ročníku.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.