Tradiční součástí Barum Czech Rally Zlín je akce pro milovníky nádherných automobilových veteránů pod názvem BUGATTI GRAND PRIX. Již poosmé se vydají na trať městského okruhu v ulicích Zlína historické závodní automobily z dvacátých a třicátých let, aby daly vzpomenout na dávné doby rodícího se automobilového sportu.
Fandové shlédnou tyto krásné a nablýskané vozy s nostalgií dávných let od pátečního odpoledne na výstavě před zámkem v parku Svobody. Bugatti GP se pojede letos poprvé jako součást čtyřdílného šampionátu Grand Prix historických automobilů pod patronací Autoklubu České republiky. Zásluhou úzké spolupráce s organizačním týmem Ladislava Samohýla se návštěvníci mohou těšit na řadu historických skvostů.
Městské ulice Zlína ožijí opět nádherným zvukem historických vozů z dvacátých a třicátých let minulého století. Tehdy se proháněly v ulicích tyto nádherné skvosty, které časem vystřídal populární závod tzv. Zlínská osma. Lidé si opět připomenou časy, kdy automobily ještě byly pravými automobily, kdy se vozy jednotlivých značek výrazně lišily a řidič řídil nebo brzdil bez pomoci posilovačů či elektroniky. „Snažíme se každoročně sehnat výjimečná vozidla a rovněž osobnosti, které se usadí za volant těchto krásných strojů. Máme zajištěny vozy značky Bugatti, vedle několika kusů zlínských věrných kopií se jedná o originální kusy. Fanoušci se mají rozhodně na co těšit a čeká nás mimořádně krásná podívaná,“ pověděl Ladislav Samohýl, organizátor akce a velký nadšenec i milovník historických vozů.
V prvních dnech po spuštění přihlášek organizátoři již evidovali vozy Bugatti 57C Letourned et Marchand, Bugatti 57 Galibier, Bugatti 49, Bugatti 13, dále anglické vozy Bentley 4,5 l Blower, MG-M Midget, Triumph TR3, MG VA Special, Lagonda 2-Litre Supercharged, ale rovněž Sénéchal SS vedoucí jezdce Grand Prix Karla Kupky, Z4 Roadster (s podobným automobilem vyhrál Tomáš Baťa mladší v roce 1934 svou kategorii na Zlínské osmě), Z18 Sport nebo Aero Minor Sport. I při osmém pokračování v ulicích krajského města je zahrnuta v programu akce exhibiční jízda vozidel starších ročníků značek různých automobilů jako například Rolls-Royce, Hispano-Suiza, dále Darracq, Laurin&Klement, Škoda, Aero a další. Tyto vozidla budou kroužit po městském okruhu v čase od 18 do 18:20 hodin.
Premiéru má v letošním roce šampionát Grand Prix historických automobilů, který se koná ve spolupráci Autoklubu ČR a pořadatelů jednotlivých závodů. Nejlepší jezdec získá Putovní pohár prezidenta Autoklubu ČR Jana Šťovíčka. První ročník šampionátu se jede v roce, kdy Autoklub ČR slaví 115. výročí založení a 90. výročí existence klubového domu. Při této příležitosti byla odhalena ve vstupní pasáži v Opletalově ulici busta slavné závodnice Elišky Junkové. Soutěž je vypsána pro vozidla vyrobená do roku 1939, soupeří se v jízdě pravidelnosti. Nejde o závodění ve smyslu dosažení co nejrychlejšího času, ale o takzvané zkoušky pravidelnosti, kdy je úkolem posádky dodržet předepsaný čas pro absolvování trati.
Průběžné pořadí po dvou odjetých závodech: 1. Karel Kupka (Sénéchal SS/rok výroby 1924) 15 bodů, 2. Jiří Čekan (Aero 50 Roadster/1938) 15, 3. Tomáš Vališ (Aero 750 Sport Coupé/1934) 14, 4. Milan Vaníček (Salmson GS/1926) 12, 5. Alois Švec (MG VA Special/1938) 10, 6. Radek Pilek (Jawa Minor/1939) 10, 7. Vojtěch Masojídek (Bugatti 37A/1928) 8, 8. Karel Klein (Jaguar SS 100/1936) 8, 9. Miloslav Regner (Fiat 509 Torpedo/1925) 6, 10. Robert Kubelka (Z4 Roadster/1934) 6 atd. Poznámka: při rovnosti bodů rozhoduje rok výroby vozidla.
VIII. ročník BUGATTI GRAND PRIX 2019
Pátek 16. srpna – časový program
14:00 – 20:00 hod. – výstava historických vozidel pro veřejnost v prostorách před zámkem ve Zlíně
17:20 – 17:40 hod. – odjezd účastníků od zámku na start k 21. budově
17:45 – 18:05 hod. – start Bugatti Grand Prix 1. jízda (3 kola)
18:05 – 18:20 hod. – exhibiční jízda historických vozidel
18:20 – 18:40 hod. – start Bugatti Grand Prix 2. jízda (3 kola)
20:00 hod. – vyhlášení (park Svobody u zlínského zámku)
Další informace najdete na webové stránce www.bugattigp.cz
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.